Ik kan gebruik maken van een laptop, maar men heeft liever dat ik er geen games op draai. Dus ik vroeg me af of ik niet Windows kon draaien op een externe hdd of usb stick, daarvoor heb ik enkele tutorials online gevonden, maar vooraleer ik er aan beginnen zou, vroeg ik me af wat de gepaste hardware zou zijn. Ik heb zo'n vermoeden dat een externe hdd 5200 rpm via usb 2.0 wat magertjes zal uitvallen of ben ik daar verkeerd in? Kan een extern apparaat überhaupt efficiënt gebruik maken van de hardware van de computer dat het aangesloten is zonder al teveel performantie verlies. Ik neem aan dat sowieso zaken als laad-tijden iets langer zullen duren, maar zijn andere zaken die ook een eventueel probleem zouden kunnen zijn?
Mocht de externe hdd hierboven beschreven ontoereikend zijn, wat is dan de betere optie een ssd via usb 3.0 of een usb stick? Aangezien ik ook een krap budget heb, zou ik sowieso kijken voor de kleinste ssd mogelijk, met een minimum van 16GB als dat voorhanden zou zijn. Ik heb nog ergens een case liggen voor een laptop hdd, dus ik zou daar normaal klaar ook een ssd kunnen instoppen mocht het een interne ssd zijn (neem ik aan). Het is allemaal wat nieuw voor me, normaal ga ik voor trial & error, maar aangezien er ook wat geld bij het aankopen van nieuw materiaal gemoeid is, vraag ik toch liever de mening van mensen met kennis van zaken. Bij voorbaat dank!
Mocht de externe hdd hierboven beschreven ontoereikend zijn, wat is dan de betere optie een ssd via usb 3.0 of een usb stick? Aangezien ik ook een krap budget heb, zou ik sowieso kijken voor de kleinste ssd mogelijk, met een minimum van 16GB als dat voorhanden zou zijn. Ik heb nog ergens een case liggen voor een laptop hdd, dus ik zou daar normaal klaar ook een ssd kunnen instoppen mocht het een interne ssd zijn (neem ik aan). Het is allemaal wat nieuw voor me, normaal ga ik voor trial & error, maar aangezien er ook wat geld bij het aankopen van nieuw materiaal gemoeid is, vraag ik toch liever de mening van mensen met kennis van zaken. Bij voorbaat dank!