Wat is er mis met desktops??

Pagina: 1
Acties:

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Topicstarter
Ik heb laatst een ATX-tower gekocht voor m'n nieuwe knutsel-pc. PC werkt OK, maar neemt wel ruimte in, helemaal omdat ik onder de monitor een ouwe AT-desktop XT heb staan omdat ie anders zo laag staat.

Het zou toch ideaal zijn om onder die monitor gewoon een desktop-ATX neer te zetten? Dan sla je toch 2 vliegen in een klap:
-hogere monitor
-meer ruimte

Maar waarom zie ik dat zo weinig?
Wat zijn de bezwaren van desktops?

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

K vind persoonlijk een desktop ook mooier. Alleen je kunt er zo weinig in kwijt. Ook zit alles boven elkaar en naast elkaar gepropt. Hierdoor kun je dus weinig met lucht stromen en zo. Ook echt plek voor case fans enz. heb je niet.

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Ze zijn voor de meeste mensen gewoon te klein ... in mijn machine moet het volgende:

3.5 floppy
cd-rom (of dvd)
cd-r
2 hdd's (of 3)

enne ... dat past gewoon niet

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

Verwijderd

Grootste nadeel van een desktop is de weinige ruimte. Hoe wil je in godsnaam je cd, dvd, cdrw en 3 harddisks in een desktop frotten?

Over die monitor: Met een 17" of groter staat dat ding hoog genoeg p je buro, zijn ook standaard voor. Ik heb gewoon m'n monitor wat omhoog staat, en ik kijk een beetje naar beden.

Verwijderd

Er bestaan grote desktops, maar die zijn over het algemeen erg lelijk. Mijn eerste pc was een desktop met een slimline kast, op zich erg mooi, maar weinig ruimte.

Mijn monitor staat nu gewoon op twee telefoonboeken >:), ook voldoende hoog.

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
met m'n kleine 14" krijg ik geheid nekkramp zonder verhoging

Waarvoor zijn er geen grotere uitvoeringen?

In m'n bakbeest van een XT past ook alles wel, maar wel de verkeerde standaard :(

Misschien kan ik 'm wel case-modden:)

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Las 2desktops op elkaar en slijp dan de bodem uit de bovenste en de bovenkant uit de onderste. Plek zat!
Je bent Tweaker of je bent het niet. >:)

• Fluxie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 07:51
uhm tweaky... staat je monitor dan niet erg hoog.. :? :?

Art is not a mirror held up to reality, but a hammer with which to shape it

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Niet al te veel ruimte en power (145 Watt voeding maar :( )

Maar wel mooi.

Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.com/products/housing/images/h300c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.com/products/housing/images/h300b.jpg

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Het nadeel van Desktops is dat de warmte van de cpu niet weg kan ( kast is niet zo hoog )
verder is er weinig ruimte in de kast

OMA

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Als je wat tussen bureau en monitor wil hebben, weet ik nog twee andere (nuttige) dingen:

Vobis verkocht vroeger een setje, waarmee je je CD-rom speler en je floppydrive uit je kast, in een externe kast kon zetten. Deze was redelijk plat, en kan zo onder je monitor.

Persoonlijk heb ik een "powermanager" van Conrad tussen bureau en monitor. Dat is zo'n kast met 7 schakelaars, en een hoofdschakelaar. Op deze manier zijn mijn printer, scanner, plotter etc zonder te rommelen aan en uit te zetten.

Verwijderd

Op dinsdag 20 maart 2001 16:35 schreef Fluxie het volgende:
uhm tweaky... staat je monitor dan niet erg hoog.. :? :?
Tja, daar had k nog niet aan gedacht. |:(

Maar als je nu eens je hardeschijven enz naast je monitor legt, dan moet het passen met 1 kassie. :P

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
misschien een idee om een miditower op z'n kant te leggen ... hehe

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik heb zelf een paar aopen desktops en die zijn niet echt klein. 3x hd + floppy + 3x 5 1/4 bays dus dat is meestal wel voldoende.

ik heb er 2 met ingebouwde waterkoeling.
-24x12cm radiator + 1 liter water reservoir, ok. waterreservoir neemt 2 5 1/4 bays in beslag maar die gebruik ik toch niet
-dangerden copper cube, eheim 1048 (ook niet echt klein) en kost me ook 2x 5 1/4 bays.

ik vind het ook veel makkelijker om van boven op je computer te kijken. kan overal goed bij. en alles blijft makkelijk zitten (koelers e.d. op cpu) door zwaartekracht.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

maak je een appart kistje naast/achter/voor je desktop voor je hardeschijven en cd/dvd-rom spelers:P

• AttiX
  • Laatst online: 21:31
Uhm, ik heb mijn versterker onder de monitor. 10 a 12 centimeter hoog

• Da_BoR
  • Laatst online: 12:50
De desktop van IN-Win vind ik erg goed
ruimte voor: 2*3.5" + 1(1 alleen internal use) (dus 3 in totaal)
2* 5.25 +1 (zelfde only internal use)
das dus 3 om 3, als je een CDRom/dvd + writer heb en niet meer 5.25 dingen heb (meeste mensen hebben er maar 2 in use:)
dan is dat ding ideaal,met dekoeling valt het idd wat minder als emet een towermodel ook al vind ik het bij deze kast zeker niet slecht (met6 standaart koeling een pIII 1000 op 1200 is toch geen slechte score ? :P
ik weet dus niet wat mensen tegeen een desktop hebben :)

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:05

scorpionv

This space for rent

Wat dacht je van een laatje voor je keyboard onder je monitor? Dat werkt wel lekker als je ook nog weleens wat anders doet als computeren. :)

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:13
Handig met je toetsenbord ervoor :)

Desktop is mij te klein, leuk voor op kantoor (alhoewel ... je zult er systeembeheerder wezen met die kleine krengen) maar niks voor mij.
Mijn monitor staat op een verhoging in mijn (home made) bureau, lekker stevig, kan ik van doorbuigende desktop's niet zeggen :+ (14" wil nog wel, maar een grote zakt er volgens mij dwars door)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Desktops zij rotdingen met kabels, koeling en meer zooi. Er past inderdaad nix in, je hebt een airflow van nix, en ik wil mijn 26 kilo monitor wel eens 10 jaar op zo'n ding zien staan...

edit-typo

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Op dinsdag 20 maart 2001 17:12 schreef Kroetsjov het volgende:
misschien een idee om een miditower op z'n kant te leggen ... hehe
Dat is precies wat ik van plan ben, ik maak een houten plank waar dat ding dan precies onder past en de monitor op kan staan.
De cd-rom spelers moeten dan wel even gekantelt worden (op z'n zij leest ie niet goed cd's, of maakt dat niet uit?)

De hd's kunnen toch wel gewoon scheef blijven hangen?

Ik kan de cpu-fan naar buiten laten blazen, recht naar boven de kast uit, boor ik een paar gaatjes in het zijpaneel. Hou ik het zelf ook nog lekker warm:)

De CPU zit meer naar beneden, dat is toch juist beter? Normaal zit ie hoog in de warmte (ook dicht bij de voeding-fan, maar ok.)

Paar extra systeemfannetjes erin... moet kunnen

www.nintendocasemods.com

Pagina: 1