Proxy server omzeilt geoblocking niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:03
Een veel voorkomend en waarschijnlijk bekend probleem (zeker na het WK2010): ik verblijf buiten Nederland maar wil toch graag NOS (live)streams kijken.
Nu lees ik vrijwel overal dat een proxy de oplossing is dus heb ik iemand in NL gevraagd thuis een proxy server op te zetten. Met het volgende resultaat:
  • ik kan browsen via de proxy
  • ik browse met een ander IP volgens whois sites, een NL IP
  • de Vuelta clips op nos.nl kan ik nu bekijken (voorheen niet)
  • een geïmporteerde documentaire kan ik nu ook kijken via uitzendinggemist.nl
  • Maar: Vuelta live stream werkt niet. De melding is wel veranderd naar "acces denied" ipv de uitgebreidere melding met 'geografische locatie'.
  • Proxy alleen in Firefox of system-wide (ubuntu) maakt geen verschil.
  • ik wil nog proberen de stream direct in VLC (met proxy) te openen. Maar de stream-url die ik verkrijg is de foutmeldings 'stream'. (blijkt uit de URL)
Het lijkt er dus op dat de Nos streams nog steeds weet te 'geoblocken' ondanks de proxy OF proxy's worden standaard geweerd. Als deze al te herkennen zijn (helaas geen verstand van).

Kan iemand dit verklaren en/of een oplossing/suggestie aandragen voor dit (luxe)probleem?
p.s. ik ben bekend met bijvoorbeeld sopcast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wellicht zijn de proxy ip's gewoonweg geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

De site van de NOS weet niet dat het om een proxy gaat. Maar je kan niet net zo goed gewoon een teamviewer connectie oid opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Noork schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:28:
Wellicht zijn de proxy ip's gewoonweg geblokkeerd.
Lijkt me sterk: iemand draait thuis voor hem een proxy.

Het lijkt er meer op dat er tegenwoordig een feature in firefox zit die bijv. van je wifi de lokatie herkent en die meestuurt.

edit:

ah, gevonden: nieuws: Firefox 3.5 krijgt ingebouwde locatiefunctie

zoiets ?

edit2:

Je zou het volgende eens kunnen proberen: ga in FF naar about:config , zoek "geo.enabled" en zet die op false ipv true (default is true)

[ Voor 33% gewijzigd door u_nix_we_all op 07-09-2011 17:39 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Het lijkt me niet FireFox-specifiek, maar eerder dat de live stream software (flash/java/silverlight) detectie aan jouw kant doet. Bijvoorbeeld je Proxy-settings lezen.

Wat wel zou moeten werken is een Tunnel opzetten. Access denied is trouwens meestal een probleem dat authenticatie mislukt, en dan heb ik het niet over inloggen o.i.d., maar over communicatie tussen de client en de server. Misschien een soort van man-in-the-middle bescherming of 'stream recorder' blokkade, die ook bij proxies roet in het eten gooit. Tunnels zouden daar geen last van moeten hebben, om dat het gewoon 'verbinding' is, i.p.v. 'verbinding via'. Heb je trouwens je proxy alleen voor poort 80 (en misschien 8080 en 443) of gebruik je een bredere versie? RTMP is bijv. meestal niet via HTTP ;)

[ Voor 55% gewijzigd door johnkeates op 07-09-2011 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flo
Het is inderdaad niet Firefox specifiek. Toch even getest en geo-location uitgezet maar het helpt niet.

Een Teamviewer connectie is browser versie van VNC of remote dekstop toch? We hebben ook al geprobeerd een VPN op te zetten als alternatief maar dat is tot nu toe onsuccesvol en een ander probleem.

De 'access denied' melding verschijnt wel (net als de geo error) als een soort mini-filmpje van de NOS, het is geen error van de player of browser. Maar de NOS weet dus dat ik geen rechtstreekse verbinding maak maar via iets, in dit geval een proxy? Dus stel dat ik een proxy gebruik om anonimiteit te waarborgen weet men niet wie/wat er achter proxy zit/gebeurt maar wel dat de verbinding via iets/proxy gaat?
  • testje: eigenaar van proxy in NL kan morgen misschien de vuelta lvestream bekijken via de proxy vanaf een andere locatie in NL. Bij een 'access denied' melding is er dan geen heil te halen uit een proxy voor de live streams.
Proxy is op poort 8080. Is RTMP van toepassing op een wmv stream van de nos?
En het probleem is alleen nog aanwezig bij live streams. Bijvoorbeeld de vuelta samenvatting kan ik nu wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-05 07:36
Kijk eens of je niet via http://www.sopcast.com/ kunt kijken op dat moment. Ik begreep laatst dat sommige mensen voetbal zo 'streamen' via een P2P netwerkje.

* ChaserBoZ_ kijkt geen voetbal, dus heeft er zelf geen ervaring mee 8)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-05 22:18
Je zou eventueel via een SSH tunnel kunnen werken. Dat werkt nog beter (maar is wel wat lastiger op te zetten) omdat al je verkeer omgeleid wordt.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:38

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Vette kans dat de player rechtstreeks met de webservers verbindt; als die een andere poort dan poort 80 (of andere proxied poorten) gebruikt wordt er natuurlijk niets geproxied.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Flo
Getest: Persoon A bevindt zich in NL maar op een andere locatie dan de proxy. De NOS Vuelta stream is dan via de proxy te bekijken.

De stream controleert/verbindt dus mijn locatie buiten de proxy om. Proxy werkt echter wel met de non-stream video's die anders ook niet te bekijken zijn.

Is het mogelijk om VLC via een proxy te laten streamen of omzeilt dit het specifieke protocol probleem niet? Als ik al de URL van de stream kan achterhalen.
Misschien toch een VPN of SSH verbinding proberen op te zetten.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:01
SSh-verbinding werkt ook niet altijd... Heb overlaatst een full blown VPS gedeployed in de VS en neen hoor, via SSH Proxy gaat dat niet...

OpenVPN daarentegen werkt als een fluitje :*)
Pagina: 1