Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Ik weet niet of dit het goede subforum is, mijn excuses als dit het geval blijkt te zijn.

Vandaag werd ik iets voor 12 uur gebeld door een buitenlands nummer. Een brits nummer kom ik net achter (+44).

Mijn telefoon stond uit en heb deze daarnet pas teruggebeld.

Nu krijg ik twee stemmen te horen waarvan één een raar verhaal ophangt over dat z'n bestelling niet goed was en er iets in z'n burger zat wat er niet in thuis hoorde. En de ander kreunt (alsof er tape voor zijn mond zit) er doorheen, duidelijk niet in dezelfde ruimte, anyways, na 1 minuut heb ik opgehangen. Daarna heb ik het nog een keer gebeld om te kijken of ik weer 't zelfde hoorde. Dat was het geval.

Nu is mijn vraag of dit een soort van skim methode is om mijn locatie te achterhalen oid. Of is dit een of andere flauwe grap.

Graag zou ik weten of anderen dit ook te horen krijgen. Of dat anderen ditzelfde telefoontje kregen.
Het nummer was +( of 00)44 7014513488

Graag zou ik weten wat dit in godsnaam te betekenen heeft....

(provider is vodafone btw)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:30

SeatRider

Hips don't lie

Nou, dan ben je hier op het juiste adres! Wij weten namelijk alles van alle telefoonnummers en ook wat ze ermee bedoelen!

Als je je stoort aan het niveau van een topic maak dan in het vervolg een topicreport aan. :/

[ Voor 30% gewijzigd door pven op 08-09-2011 13:48 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-10 09:20
waarom zou je terugbellen misschien is het wel een duur premium nummer

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Tja, ik wil gewoon even weten of er methodes als deze bestaan om locaties en mogelijk andere gegevens te achterhalen. En of anderen dit ook hebben gekregen of dit zelfde te horen krijgen als ze dit nummer bellen...

@hierboven: ik bel meestal terug. Maar kan het zo zijn dat dit een manier is om geld af te troggelen? Een nummer van 5euro/minuut

@hieronder: doe ik zeker niet. Maar alles is te achterhalen natuurlijk als ze mij aan de lijn hebben...

Maar zal ik contact moeten opnemen met vodafone om ongewone activiteiten te kunnen zien?

[ Voor 45% gewijzigd door .Sjoerd op 07-09-2011 17:19 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:01
Je bent ervan op de hoogte door je telefoonnummer te geven dat ze je nummer en abonnement kunnen gebruiken om te bellen? Daarom nooit ingaan op gesprekken waarin je wordt gevraagt je telefoonnummer en provider te geven om bijvoorbeeld een reisje Bahama's te winnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

@Naarden 4ever da's niet waar. Ze kunnen wel veel geld laten betalen.
@TS ga hier zsm naar politie/provider mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien je provider bellen? Dan heb je gelijk vangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
sheez88 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:07:
waarom zou je terugbellen misschien is het wel een duur premium nummer
^^ Dat dus, die scam wordt vanuit diverse landen toegepast. Terugbellen kost dan vele euro's per minuut.
naarden 4ever schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:08:
Je bent ervan op de hoogte door je telefoonnummer te geven dat ze je nummer en abonnement kunnen gebruiken om te bellen?
Dat nummer hebben ze al, anders kunnen ze TS niet bellen. Verder natuurlijk onzin, verzin een willekeurig 06-nummer, en succes met bellen op zijn kosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Wat wel eens gebeurd is dat er (zogenaamd) gebeld wordt vanaf een betaal nummer (1,50 per telefoontje ofzo), en dat die al weer wordt verbroken voordat jij opneemt. Als je dan terugbelt mag je gaan dokken. Misschien is het maar een minuutje ofzo, maar als je vele duizenden nummers belt tikt het aardig aan.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
*weg* niet doen

[ Voor 87% gewijzigd door pven op 08-09-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Ik heb paar weken geleden hetzelfde gehad met een +44 nummer. Nummer is via google niet te herleiden naar een bedrijf. 2 keer in een week gebeld door verschillende nummers, steeds zo kort dat je geen tijd krijgt om op te nemen. Vermoed inderdaad dat ze je willen laten terugbellen naar betaalnummer. Gewoon negeren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig krijg ik net te horen dat een klasgenoot van me hetzelfde heeft meegemaakt vandaag, die werd ook door een +44 gebeld, 2 seconden ging die over. En hij had gelukkig niet terug gebeld, want hij weet gelukkig wel dat het scam kan zijn (ICT en leest het nieuws welleens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 10:42
Caller ID spoofing is relatief eenvoudig. Er zijn ook in Nederland VoIP aanbieders die niet eens checken of de Caller ID die jij meestuurt wel binnen hun eigen range van nummers valt (zo weet ik uit eigen ervaring). Zo kunnen de (gemiste) oproepen die jij krijgt dus 'goedkoop' worden gepleegd, terwijl jouw terugbelactie heel erg duur is en helemaal niet uitkomt bij de bron van de eerste oproep.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Ik had dit dus ook, maar ik verwachtte een telefoontje van m'n neef uit engeland. Dacht dat hij belde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je bent in elk geval niet de enige. Via Google is wel het een en ander te vinden over 0701 nummer in de UK.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Ik verwachtte een telefoontje uit zwitserland en ik ken niet alle landcodes uit m'n hoofd dus ik belde zonder aarzelen terug.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Google leert mij dat een 070 nummer idd een duur service nummer is.

maar ik las ook:
£1.50 a min is the max you can be charged.
Vodafone wil mij niks vertellen omdat ik 3 jaar geleden m'n abonnement op m'n moeders naam heb afgesloten. Ook al staat ie inmiddels al dik 2,5 jaar op mijn naam...

[ Voor 36% gewijzigd door .Sjoerd op 07-09-2011 17:29 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Dan valt het best mee, dat overleef je wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
anderen weerleggen dat weer dus dat is dan weer jammer..

specs

• .Sjoerd
vandaag rond twaalven hebben ze 't weer geprobeerd...

En 't grapje heeft me €1,53 gekost volgens vodafone online tegoed en verbruik.

specs

Verwijderd

Blokkeer die telefoonnummer, kan dat niet op jouw telefoon download dan een app die dat kan!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 13:52 ]

• DOV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-10 21:41

DOV

Hier precies hetzelfde +447014514782, schoonouders zitten vaak in Duitsland en tjah ik ken ook niet alle land code's. Maar precies hetzelfde iets over een burger die niet goed is ofzo beetje gestotter en gehijg erdoorheen....

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:29
het is btw geen +44 maar +4470
en zie daar:
http://fraudwatchers.org/forums/view.php?pg=fw_personal_nos
The number can be "forwarded" to any phone in the world. The charge for the call, which can be quite high, are billed to the caller, not the recipient of the call. The user of the number can apply for one more or less anonymously. Consequently, scammers love this free, portable number which can fool the unwary into believing they are located in the UK, while the scammer actually receives calls on an anonymous, prepaid cell phone on another continent, in another legal jurisdiction.

[ Voor 105% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 08-09-2011 14:03 ]

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Zit allemaal in dezelfde reeks +44701451xxxx, bij mij ook. Gewoon dezelfde organisatie dus. Wel steeds andere eindgetallen, dus je kan niet een specifiek nummer laten blokkeren. Wellicht dat je bij je provider die hele reeks kan laten blokkeren, of zoals hierboven staat heel +4470.

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 20:51
Ik ben gebeld door +447014516660 op 01-09-2011 en door +7014513550 op 24-08-2011
Mijn collega's hebben er ook regelmatig mee te maken.

Het is een simpele vorm van fraude die ingaat op menselijke nieuwsgierigheid. jij belt terug naar een buitenlands betaal nummer en rekent een paar knaken af. De oplichters passen de fraude op grote schaal toe en als 1% reageert hebben ze al inkomen.

Via de OPTA kwam ik terecht bij de International [Telecommunication Union .
Zij geven aan de fraude te kennen, maar houden niet bij hoe vaak het voorkomt. Ze sluiten wel regelmatig nummers af, als daar (meerdere) klachten over binnen komen.

There is no place like 127.0.0.1

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Heh. dit heb ik ook gehad inderdaad. Dacht dat het een vaag grapje was van een van mijn vrienden. Leuke is dat ik ze ook in het Nederlands hoorde lullen over een bestelling bij de Kentucky. Vague.

+44 7014 517813

+44 7014 514667

[ Voor 8% gewijzigd door X-G op 08-09-2011 14:23 ]

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:29

arnoudwokke

Redacteur
Dit is al een oud probleem, zie nieuws: Opta waarschuwt voor dure buitenlandse betaalnummers

Gewoon niet terugbellen, dat ben je het geld ook niet kwijt :)

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:29
Dit is inderdaad al vaker in het nieuws geweest.
Ik snap ook niet waarom de meeste mensen hier naar terug bellen.

Ik denk altijd als het belangenrijk is en er is geen voicemail ingesproken bellen ze nog maar een keer.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• E.R.Y.
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:24
ik vertrouwde er geen snars van toen ik gister voor het eerst gebeld werd. Telefoon lag voor me neus en kon dus meteen opnemen, maar werd meteen opgehangen. Vandaag lekker laten gaan, aangezien ik gister meteen op google had gesnuffeld en zag dat het niet pluis was. Was overigens het zelfde nummer weer, dus die heb ik nu geblokeerd..

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

Ik bel zowiezo standaard niet terug naar nummers die ik niet ken. Als het belangrijk is dan bellen ze wel terug :).

Wel jammer dat ze deze methoden gebruiken om iemand geld afhandig te maken. Valt er hier ook preventief wat aan te doen?

[ Voor 35% gewijzigd door ValHallen op 08-09-2011 15:19 ]

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 16:25
ValHallen schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:17:
Ik bel zowiezo standaard niet terug naar nummers die ik niet ken. Als het belangrijk is dan bellen ze wel terug :).
Same here...

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:32

Sorcerer8472

Mens sana?

.Sjoerd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:43:
vandaag rond twaalven hebben ze 't weer geprobeerd...

En 't grapje heeft me €1,53 gekost volgens vodafone online tegoed en verbruik.
Je had 2x teruggebeld. Met Vodafone bellen naar Engeland kost € 0,70 per minuut (prepaid € 0,75) met een minimum van 1 minuut, dus 2x kost waarvan 1x iets langer dan een minuut en dan klopt het wel en heeft het je niets extra's gekost (of dat moet nog komen :P)...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:52

KrazyJay

't Zijn dus persoonlijke nummers, wordt in de UK soms (maar niet altijd) gebruikt voor scams.

link

Niet terugbellen dus, kans dat jij echt nodig bent voor die beller is quasi-nihil.

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-10 12:08
Waarom bel je überhaupt terug naar buitenlandse nummers? Als je weet dat er niemand in het buitenland vertoeft die jij kent...

• .Sjoerd
.Sjoerd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:19:
Ik verwachtte een telefoontje uit zwitserland en ik ken niet alle landcodes uit m'n hoofd dus ik belde zonder aarzelen terug.
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:51:
Blokkeer die telefoonnummer, kan dat niet op jouw telefoon download dan een app die dat kan!
Kan niet, en ik heb een dumbphone dus geen mogelijkheid tot apps...

[ Voor 37% gewijzigd door .Sjoerd op 08-09-2011 20:07 ]

specs

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Voegt niets toe, dus weg.

[ Voor 66% gewijzigd door janvanduschoten op 13-09-2011 08:12 ]

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 22:12
Ik heb exact hetzelfde gehad! iets ander nummer namelijk: +44 7014 512 564 (00447014512564).
Heb zelf ook teruggebeld en toen na 2 minuten aanhoren heb ik opgehangen. Vervolgens nog een keer gebeld en toen hoorde ik dus exact hetzelfde: een opname dus (precies hetzelfde zoals jij het schetst).

Vervolgens de KPN gebeld en die kunnen niks betekenen. Zelfs nummers blokkeren oid. kunnen ze niet.

Ik las al op internet (https://forum.t-mobile.nl...er-881835211728-a-131098/) dat er meer mensen last van hebben. In dat geval een +88 nummer.

Blijkt dus dat we dadelijk een wat hogere rekening hebben dan gewend..

Vooral vreemd dat mensen hier niks van weten. Collega's op mn werk hadden er ook nooit van gehoord. Daar mogen de telecom bedrijven of de overheid (nog beter) wel is wat reclame omheen gooien.

• .Sjoerd
Voor 1 minuut 10 en de tweede keer 10 seconden
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/Afbeelding2-3.jpg

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Klopt precies met 'tarief buurlanden' € 0,70:
1x € 0,82 (1 minuut 10)
1x € 0,70 (10 sec, afgerond naar minuut)

Naja, 1 cent meer dan je zou verwachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:13
Maar het is al best een lang bekende scam. Is een paar jaar geleden ook al wel groots voor gewaarschuwd. Toen gebeurde het gewoon vanuit Nederland 088-nummers (?). Het ging toen al om vele euro's voor een terugbelactie. Dan wil ik niet weten wat het kost naar een Russisch of Nigeriaans nummer....

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 09-09-2011 14:15 ]

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dennisdn schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:13:
Maar het is al best een lang bekende scam. Is een paar jaar geleden ook al wel groots voor gewaarschuwd. Toen gebeurde het gewoon vanuit Nederland 088-nummers (?). Het ging toen al om vele euro's voor een terugbelactie. Dan wil ik niet weten wat het kost naar een Russisch of Nigeriaans nummer....
Als je een stukje hoger leest zie je dat dat over 0088 (internationale) nummers ging, in een range die o.a. voor satelliet wordt gebruikt. Dat kan tot 8 euro per minuut kosten (uiteraard 1e minuut naar boven afgerond ook vaak).

088-nummers (gewone bedrijfsnummers) vallen bij bijna ieder abo binnen de bundel als vast NL nummer, behalve bij T-Mobile waar het buiten de bundel valt :+

Pagina: 1