Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-08 16:43
Ik wil graag internet delen via een wifi stick. Nou heb ik een ad-hoc netwerk opgezet, maar ik heb een programma draaien die regelmatig bestanden via FTP uploadt, wat sinds de opzet verkeerd gaat.
Na een tijdje komt het programma dan met FTP errors. Ik weet zeker dat dit door ad-hoc komt, omdat als ik de optie om toe te staan dat andere gebruikers verbinding mogen maken met het netwerk (optie bij het LAN-netwerk) weer uitvink, het probleem dan weer is verholpen.
Verder werkt ad-hoc wel goed, maar dan wil ik wel graag nog de gedeelde verbinding onzichtbaar maken.
Ik heb zelf al op internet gezocht hoe je dit kunt doen en in Windows XPe geprutst, maar ik zie nergens een optie om het onzichtbaar te maken.
Hoe kan ik de FTP errors oplossen zonder dat ik daarvoor m'n ad-hoc netwerk uit hoef te schakelen en hoe maak ik hem onzichtbaar?

(Op de product-pagina van de fabrikant van de wifi-stick staat "Supports ad-hoc and infrastructure mode Supports Windows 2000, Windows XP 32/64bit, Vista 32/64bit, 7 32/64bit", dus het moet goed kunnen werken.)

[ Voor 16% gewijzigd door R15 op 07-09-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:59

allure

Titaan fase 2/3

Wat voor foutmeldingen geeft die FTP-tool dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15
Dat programma zegt alleen "FTP Error". Het programma uploadt de nieuwe bestanden dan niet, en ik krijg op de internetpagina dan een melding van pagina niet gevonden.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:27

lier

MikroTik nerd

Onzichtbaar maken is niet mogelijk...je kan ervoor zorgen dat je SSID niet uitgezonden wordt maar dat levert niets op.

Waarom kies je voor zo'n (met alle respect) houtje touwtje oplossing?
Waarom plaats je niet een AccessPoint met ingebouwde switch waarop je jouw pc aansluit en waarmee draadloze devices kunnen netwerken?
Wat is er mis met beveiliging WPA2)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• R15
@lier

Ik heb een klein computertje die altijd aan staat, dus wil ik met goedkoop wifi stickje een ad-hoc verbinding opzetten. Ik wil het graag zonder SSID broadcast voor extra beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 13:11
SSID uitzetten is geen beveiliging al helemaal geen extra beveliging.

Zoals Lier zegt is deze oplossing nog al houtje touwtje. Als je het echt graag zo veilig wilt hebben doe dan het volgende:

1. Neem een router of accesspoint
2. Zet WPA2 aan
3. Zet MAC address filtering aan
4. Hide SSID

01101000 01100101 01101100 01110000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

13rapsac schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:43:
SSID uitzetten is geen beveiliging al helemaal geen extra beveliging.

Zoals Lier zegt is deze oplossing nog al houtje touwtje. Als je het echt graag zo veilig wilt hebben doe dan het volgende:

1. Neem een router of accesspoint
2. Zet WPA2 aan
3. Zet MAC address filtering aan
4. Hide SSID
Om het nog maar weer eens uit te leggen: Hide SSID is geen beveiliging; het is juist een beveiligings risico!

Wat gebeurt er namelijk? Als je SSID hidden is, moeten de clients met zekere regelmaat "om zich heen kijken" om te zien of de betreffende SSID in de lucht is. Dat doen ze door een broadcast uit te zenden met de SSID.

Die broadcast kan door iedereen worden ontvangen; ook door kwaadwillenden. Diezelfde kwaadwillenden kunnen dan reageren door een pakketje terug te sturen wat zegt: "Ja hoor, ik ben die SSID".

De client zal dan het shared secret behorende bij die SSID, terugsturen. Zodoende is dus zowel de client, als jouw SSID gecompromiteerd.

En als je denkt dat MAC address filtering iets met beveiliging te maken heeft, dan heb je niks te zoeken op tweakers.net[/flame]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinegangster
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:27
Een accespoint aanschaffen is echt niet nodig, alhoewel je met ad-hoc netwerken hooguit wep encryptie kan toepassen geloof ik. Maar ik neem aan dat als je pc ergens op zolder staat het bereik van de stick dermate beperkt zal zijn dat het geen aanzienlijke problemen zal opleveren. En iemand die in je tuin staat te wardriven, zal in dat geval ook zeker snel genoeg opvallen :P. Je SSID verbergen is echt een beetje onzinnig idd.

Anyway wat je kan proberen is het volgende,

Volgens mij gebruik je nu ICS (Internet Connection Sharing).

Wat je ook kan doen is een netwerkbrug maken (layer 2) dit is iets minder efficient en werkt niet altijd even goed, maar pakketten zouden wel op het goede adres terecht moeten komen.

Wat je doet is:

1. Vinkje uitzetten bij "internet verbinding delen"
2. Open je configuratiescherm -> netwerk. Als het goed is zie je nu je interfaces (draadloos en bedraad).
3. Selecteer beide interfaces (houd Ctrl ingedrukt en klik beide interfaces aan).
4. Druk op je rechtermuisknop en selecteer "netwerkbrug maken" (oid).
5. Als het goed is heb je nu een brug en alles zou moeten werken.

Wil je het toch wat efficienter doen, dan zul je iets meer informatie moeten posten:

- Wat is het IP-adres van de ftp-server waar je mee verbind? (Is het lokaal of internet)
- Hoe ziet je netwerk er verder uit? (Routers / Switches / ip-adres verdeling
- Wat is precies de foutmelding van de ftp-client?

Suc6!

ps: ik zie dat je ftp programma alleen error aangeeft, dat is een beetje schraal, probeer het even met filezilla, die is een stuk duidelijker en dat is wel handig.

[ Voor 5% gewijzigd door onlinegangster op 09-09-2011 18:08 ]

Those penguins, they sure ain't normal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15
Het is opgelost! Het probleem zat bij de prioriteiten van de netwerken. De wireless adapter zat op 1, LAN zat op 2. Die heb ik omgewisseld, en sindsdien werkt het allemaal perfect! :) Weer eens zo'n stom geval van "kleine instellingen" 8)7 .
Pagina: 1