Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Problemen met ons bedrijfsnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben sinds 2 weken last van onze internet verbinding die wegvalt om de haverklap.
Dit gebeurd gemiddeld 30 keer per uur.
Mijn sessies verlopen in de webbrowser.
En het belangrijkste is dat de muziek stopt van mijn streaming account.

Ook hebben we al veel langere tijd een probleem met de e-mailserver die niet opgelost kan worden omdat men niet weet waar het probleem zit.
Ik zelf denk dat de wegvallende internet verbinding ook de e-mailserver in de war brengt?
Windows server 2003

We hebben de automatisering uitbesteed en die zeggen dat het aan de ineternet provider ligt maar de ISP ontkent.
Ik heb in de link hieronder de test resultaten staan met WinMTR van ons netwerk naar tweakers.net

http://img221.imageshack.us/img221/1141/test1nskq.jpg

212.83.***.*** is ons ip nummer

Heeft iemand suggesties?

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Geef eens meer info waar je netwerk uit bestaat. Misschien een brakke switch, een brakke kabel? (Misschien is er iets draadloos)

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:52
Modem (router, switches) al eens gereset? Draadloze verbinding die klappert?

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:23
Even afgezien van alle technische hulp die we kunnen bieden. Second opinion? Audit laten doen op het netwerk en systeem door derden.

Ik zou overigens de dienstverlener lekker zelf contact op laten nemen met de ISP.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Heb je een zakelijk internet abbo? Wellicht kan je iets met de SLA mocht het niet aan je hardware liggen.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Verwijderd

Topicstarter
Routers, firewall, switches alles is gereset geweest.
Bedrijfsnetwerk met 10 werkstations en windows server 2003, geen wifi.
De ISP heeft de verbinding vorige week nog door gemeten.
Maar ontkent...
Het betreft zakelijk internet

Bovendien heb ik persoonlijk een probleem met de mailserver hier, aangezien ik regelmatig van zakenrelaties krijg te horen dat ze foutmeldingen krijgen van die mailserver.
Het probleem valt niet op te lossen blijkbaar.
Maar als er zoveel verlies optreed bij onze ISP dan denk ik dat de mail en internet connectie problemen gerelateerd zijn aan elkaar.

Hier heb ik misschien een wat duidelijker meting?
Van onze server naar server van onze automatiseerder.

http://img832.imageshack.us/img832/2673/test2jk.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 17:22 ]

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 10:11

GB2

wat voor foutmeldingen krijgen de mensen van je mail server?

Laat je de mail direct afleveren of haal je ze op via pop3?
Wat voor mail server draai je?
Hebben we het hier over windows 2003 of SBS 2003?

Hebben jullie een vast ip?

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:17:
Routers, firewall, switches alles is gereset geweest.
Bedrijfsnetwerk met 10 werkstations en windows server 2003, geen wifi.
De ISP heeft de verbinding vorige week nog door gemeten.
Maar ontkent...
Het betreft zakelijk internet

Bovendien heb ik persoonlijk een probleem met de mailserver hier, aangezien ik regelmatig van zakenrelaties krijg te horen dat ze foutmeldingen krijgen van die mailserver.
Het probleem valt niet op te lossen blijkbaar.
Maar als er zoveel verlies optreed bij onze ISP dan denk ik dat de mail en internet connectie problemen gerelateerd zijn aan elkaar.

Hier heb ik misschien een wat duidelijker meting?
Van onze server naar server van onze automatiseerder.

http://img832.imageshack.us/img832/2673/test2jk.jpg
Tja, resetten is een eerste stap. Je zult toch stukje bij beetje mogelijke oorzaken uit moeten gaan sluiten om tot het benodigde inzicht te komen.

Als je internetverbinding om de 2 minuten wegvalt, sluit dan na kantooruren eens een laptop aan rechtstreeks op het modem/router van je ISP. Ga een uurtje surfen, start downloads. Gaat alles goed; modem/router van ISP afstrepen van je lijst.

Volgende stap; laptop aansluiten op firewall als die rechtstreeks aan modem/router hangt; zelfde tests. Hangt de firewall aan de modem/router via een switch, test dan eerst op de poort van de firewall op die switch.

En zo verder.

Zo kun je steeds meer mogelijke oorzaken uitsluiten, en uiteindelijk het ene element vinden wat nu je hele internet om zeep helpt.

Trust me ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1