There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.
Ligt er aan wat je wilt doen.
Als je 3 a 4 virtual server wilt draaien, met elk ongeveer 1024 MB intern geheugen, dan zit je al snel op 4GB.
Echter kun je ook de i5 kiezen en dan nieuwe geheugen kopen
(weet niet of dit net zo duur is ofzo, maar google.nl en tweakers.net/pricewatch zou je kunnen helpen)
Ik draai ook regel matig servers (voor school Projecten) en ik ben blij dat ik 4GB heb. Ik draai hoog uit 2 servers (of 1 server en 1 client) en dat is samen 2 GB.
Als je geld wilt neer leggen voor nieuwe geheugen, zou de i5 kopen aangezien die goed koper is.
Ik hoop dat ik je al een stukje onderweg heb kunnen helpen
Als je 3 a 4 virtual server wilt draaien, met elk ongeveer 1024 MB intern geheugen, dan zit je al snel op 4GB.
(weet niet of dit net zo duur is ofzo, maar google.nl en tweakers.net/pricewatch zou je kunnen helpen)
Ik draai ook regel matig servers (voor school Projecten) en ik ben blij dat ik 4GB heb. Ik draai hoog uit 2 servers (of 1 server en 1 client) en dat is samen 2 GB.
Als je geld wilt neer leggen voor nieuwe geheugen, zou de i5 kopen aangezien die goed koper is.
Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //
Dank voor je antwoord!Soundstorm2010 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:52:
Ligt er aan wat je wilt doen.
Een extra 4 gig voor de i5 kost 115€ (excl BTW), dan komen we al aan 8 gig totaal. Zou de i5 voldoende performantie kunnen bieden om laat ons zeggen 5 servers tegelijk te trekken?
There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.
Dit is de i5 processor die in de 1ste laptop zit. het is een 2core en 4 threads. (dus met HT techno)
maar in principe is het dus een Dual core.
http://ark.intel.com/products/52224
Dit is de i7. Quadcore met HT (dus 8 Threads)
http://ark.intel.com/products/52219
Conclusie:
De i7 zou het zeker makkelijker aankunnen dan de i5. Omdat het gewoon meer processoren heeft om de aantal taken te kunnen verwerken. Maar ik verwacht dat de i5 wss ook nog wel 5 servers zou kunnen draaien.
Als je de geld hebt om de i7 te kunnen kopen, ben je ook gelijk voor de komende 5 jaar zoet met je Laptop.
En wie weet als je zin hebt om te willen gamen, zou je dat ook nog lekker kunnen doen.
maar in principe is het dus een Dual core.
http://ark.intel.com/products/52224
Dit is de i7. Quadcore met HT (dus 8 Threads)
http://ark.intel.com/products/52219
Conclusie:
De i7 zou het zeker makkelijker aankunnen dan de i5. Omdat het gewoon meer processoren heeft om de aantal taken te kunnen verwerken. Maar ik verwacht dat de i5 wss ook nog wel 5 servers zou kunnen draaien.
Als je de geld hebt om de i7 te kunnen kopen, ben je ook gelijk voor de komende 5 jaar zoet met je Laptop.
En wie weet als je zin hebt om te willen gamen, zou je dat ook nog lekker kunnen doen.
Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //
Waarom zet je er dan niet zelf wat nieuw geheugen in? Volgens de Pricewatch een stuk goedkoper!
Kijk overigens wel of de chips die je uitzoekt virtualisatie optimalisatie hebben, zoals VT-x. Dat maakt of breekt een virtualisatie-oplossing namelijk.
Kijk overigens wel of de chips die je uitzoekt virtualisatie optimalisatie hebben, zoals VT-x. Dat maakt of breekt een virtualisatie-oplossing namelijk.
Geheugen kun je makkelijk bijprikken, dus ik zou ook zeggen, neem die i5, hoewel ik niet weet hoe groot het prijsverschil is. Waarschijnlijk is de CPU sowieso niet de bottleneck, en geheugen ook niet als je er voldoende in prikt. Disk I/O daarentegen, is een ander verhaal. Als je VM's hebt die tegelijk van je 2,5" diskje gebruik willen maken, kan het interressant zijn een 7200 rpm diskje te nemen, of zelfs een SSD. Dat laatste is wel wat prijzig, zeker als je VM's flink groot zijn.
Wat ik zelf doe is als volgt:
Harddisk (640 GB Samsung) in een bracket op de plaats van de optische drive. Een SSD (160 GB Intel) op de plek van de orginele harddisk. VM's die ik niet in gebruik heb, sla ik op de HDD op. VM's die wel in gebruik zijn houd ik op de SSD.
Wat ik zelf doe is als volgt:
Harddisk (640 GB Samsung) in een bracket op de plaats van de optische drive. Een SSD (160 GB Intel) op de plek van de orginele harddisk. VM's die ik niet in gebruik heb, sla ik op de HDD op. VM's die wel in gebruik zijn houd ik op de SSD.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
*LET OP* - Wat moet ik kopen, maar dat wist demichel natuurlijk al...
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()