Witte speakers gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:49
Een goede middag,

voor de vervanging van een oud 5.1 setje ben ik opzoek naar 2 vloerstaanders om te beginnen met de vernieuwing van de set. alles word op het moment nog aangesloten op een Onkyo SR607, maar die zal ook vervangen gaan worden.

nou is dat allemaal rond bij het vrouwtje, maar ze moeten wel wit zijn! ik ben al op het 1 en ander uitgekomen maar het budget is zo rond de 600/700 per paar.

zelf ben ik onder andere al de:

Tangent Evo 45
Canton GLE 470
Jamo s606

tegengekomen, maar ik kan me niet indenken dat dit alles is. ook zijn de reviews die ik heb gevonden over bijvoorbeld de tangent evo 45 niet echt lovend.

dus graag hoor ik van jullie of er nog alternatieven zijn die binnen dit budget vallen of anders erboven als het de moeite waard is!

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

• ddd111
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-11-2025
Monitor audio heeft in de HD radius serie ook witte speakers.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:41

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Grotendeels wit: Boston Acoustics A 250. Heeft ook nog een groter broertje desgewenst.

[ Voor 15% gewijzigd door Gizz op 07-09-2011 15:59 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:54

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Henkie
dit zijn weer bookshelf speakers, en de 99.36 zitten op 900 per paar en dat is me (denk ik) toch wel wat te duur. zijn wel hele mooie speakers natuurlijk!
Natuurlijk had ik de search al gebruikt en onder andere dit topic al gevonden, maar aangezien het al een jaartje oud is en er niet gigantisch veel in staat (ook budgettechnisch niet direct) heb ik toch besloten om dit topic te openen.

[ Voor 28% gewijzigd door Henkie op 07-09-2011 16:05 ]

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:13

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Wil je hoogglans wit of plain witte speakers? Hoogglans ziet er chic uit maar is wel erg kras gevoelig.

De 3 luidsprekers verschillen niet zo veel van elkaar. De Canton is plain wit en bij de Jamo zijn de zijkanten plain wit en de voorkant hoogglans wit. De Tangent is in zijn geheel hoogglans wit.

Welk?

• glmona
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-01 19:35
[url="http://http://www.mordauntshort.com/summary.php?PID=75"]Mordaunt Short Alumni 8[/url] is in hoogglans wit te verkrijgen, uit mijn hoofd rond de € 700 per paar. En WAF proof!

Volgens mij heeft Mordaunt Short nog meer witte modellen.

Heb zelf de Mordaunt Short 2 en 5 en ben super tevreden over het geluid.

[ Voor 12% gewijzigd door glmona op 07-09-2011 16:15 ]

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Zoiets? :p

Afbeeldingslocatie: http://i36.photobucket.com/albums/e27/Xander2000/IMG_2406.jpg?t=1255198870

• Henkie
Boely schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:11:
Wil je hoogglans wit of plain witte speakers? Hoogglans ziet er chic uit maar is wel erg kras gevoelig.

De 3 luidsprekers verschillen niet zo veel van elkaar. De Canton is plain wit en bij de Jamo zijn de zijkanten plain wit en de voorkant hoogglans wit. De Tangent is in zijn geheel hoogglans wit.
Ja, daar moet ik nog even goed naar kijken maar eis nummer 1 is dat ze wit zijn. bedankt in iedergeval voor je reactie!
glmona schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:14:
[url="http://http://www.mordauntshort.com/summary.php?PID=75"]Mordaunt Short Alumni 8[/url] is in hoogglans wit te verkrijgen, uit mijn hoofd rond de € 700 per paar. En WAF proof!

Volgens mij heeft Mordaunt Short nog meer witte modellen.

Heb zelf de Mordaunt Short 2 en 5 en ben super tevreden over het geluid.
Ja dit is alleen niet wat ik zoek, ik wil mooie vloerstaanders en niet van die slanke smalle dunne designdingen. ze moeten alleen wit zijn haha!

[ Voor 35% gewijzigd door Henkie op 07-09-2011 16:21 ]

• Skeltjers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-04-2024
Nog even een tipje, check even een muziekwinkel bij je in de buurt, misschien hebben ze daar toevallig wat staan, of hebben ze meer informatie waar je iets kan vinden.

Wat ook redelijk belangrijk is bij het aanschaffen van een setje is hoe het klinkt want dat kan heel erg verschillen per persoon. Daarvoor kan je ook het beste in een winkel zijn (tenzij je mensen kent die al een wit setje hebben, maar die kans acht ik vrij klein ;)) dus hobbel daar even langs als je tijd hebt! :)

Sommige mensen zetten iets nuttigs in hun signature...

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:59
Je kan ook eens kijken bij Crafty, die heb ik nu een aantal keer gezien op bijvoorbeeld de VAD (AV-NU sinds vorig jaar)
En voor die prijs vallen ze toch altijd weer op...

http://www.crafty.nl/producten/luidsprekers/

Verwijderd

Waarom maar één driver?

Neem je genoegen met een winkelmodel van die Alumni 8 dan kun je ze voor 179 euro per stuk ophalen bij Correct (http://www.correct.nl/art...er&MODE=Zoek&ARTNR=395746). Heb je nog wat geld over voor een subwoofer :).

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 16:50 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:56

lier

MikroTik nerd

Is zelfbouw nog een optie?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dat zal wel niet, dan was de optie om met de kasten naar een auto lakspuiterij te gaan wel opgekomen.

Verwijderd

joopv schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:53:
Dat zal wel niet, dan was de optie om met de kasten naar een auto lakspuiterij te gaan wel opgekomen.
Je hebt toch ook van dat speaker folie?

• Henkie
ik weet niet in hoeverre dat haalbaar is met nieuwe speakers in een spuiterij? zie het niet echt zitten om de nieuwe speakers op dag 1 al uit elkaar te gaan draaien...

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Gewoon doen. Je keuze word dan een heel stuk ruimer. Spuiten kost wel wat geld natuurlijk. dat moet je ook meenemen in je budget.

Wise enough to play the fool

• Henkie
maar hoe zit dit dan met garantie etc? en ik heb echt nog nooit een speaker uit elkaar gedraaid.. dus dat zou ik ook niet zo 1, 2, 3 doen met een setje speakers van 700 euro. en dan komt daar bovenop nog de kosten van het spuiten.. hoeveel zou dat zijn? 100 euro?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Henkie schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:12:
maar hoe zit dit dan met garantie etc? en ik heb echt nog nooit een speaker uit elkaar gedraaid.. dus dat zou ik ook niet zo 1, 2, 3 doen met een setje speakers van 700 euro. en dan komt daar bovenop nog de kosten van het spuiten.. hoeveel zou dat zijn? 100 euro?
Denk dat je het met 100 euro niet redt. Ik heb ooit eens een prijsopgave laten doen om een paar Focal Electra 1027BE over te laten spuiten en dat kwam om 300 euro voor het paar.

• Henkie
FeaR schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:13:
[...]

Denk dat je het met 100 euro niet redt. Ik heb ooit eens een prijsopgave laten doen om een paar Focal Electra 1027BE over te laten spuiten en dat kwam om 300 euro voor het paar.
ja en dan blijft er niet veel van het budget meer over natuurlijk.. dus die optie zal afvallen.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Henkie schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:00:
ik weet niet in hoeverre dat haalbaar is met nieuwe speakers in een spuiterij? zie het niet echt zitten om de nieuwe speakers op dag 1 al uit elkaar te gaan draaien...
Je hoeft ze niet uit elkaar te schroeven.. alleen heel nauwkeurig afplakken. Iets wat dagelijkse kost is in een spuiterij. Mogelijk moeten ze wel eerst opgeschuurd worden, als er een relief fineer op zit o.i.d.
Henkie schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:17:
[...] ja en dan blijft er niet veel van het budget meer over natuurlijk.. dus die optie zal afvallen.
Ik zou dat eerst ZELF navragen, voordat je allerlei aannames doet op wat een willekeurig persoon (nofi) hier roept.

[ Voor 5% gewijzigd door joopv op 07-09-2011 17:30 ]

• Henkie
joopv schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:29:
[...]
Je hoeft ze niet uit elkaar te schroeven.. alleen heel nauwkeurig afplakken. Iets wat dagelijkse kost is in een spuiterij. Mogelijk moeten ze wel eerst opgeschuurd worden, als er een relief fineer op zit o.i.d.

[...]
Ik zou dat eerst ZELF navragen, voordat je allerlei aannames doet op wat een willekeurig persoon (nofi) hier roept.
Zoiets zou ik overwegen met 2 e hands speakers, maar als ik 700 euro neerleg voor een paartje speakers ga ik niet weer 100/300 euro erin steken om ze in de juiste kleur te krijgen, ik snap wat je bedoeld en ik weet ook dat het kán, maar ik prefereer het niet.

Ik heb contact gezocht met intosurround.nl of ze ook de xtz 95.44 leveren omdat die misschien wat beter in het budget vallen. En natuurlijk ga ik eerst luisteren voordat ik iets koop.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb zelf de Monitor Audio HD in het wit, heb er echter wel een sub woofer bijgekocht want we vonden ze in het laag iets tekort komen. Ben er wel erg blij mee klinkt goed heb overigens wel mijn versterker vervangen voor iets meer vermogen. Dali heeft ook witte speakers, zou even gaan zoeken want er komt steeds meer.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 20:20
Als je even geduld hebt dan is de Dali Zensor serie in het wit leverbaar deze herfst. Misschien kan AND benelux je een datum geven. Deze serie past perfect in je budget.

http://www.kinotechniki.gr/ads/zensor_series.pdf

• Henkie
lexi schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:06:
Als je even geduld hebt dan is de Dali Zensor serie in het wit leverbaar deze herfst. Misschien kan AND benelux je een datum geven. Deze serie past perfect in je budget.

http://www.kinotechniki.gr/ads/zensor_series.pdf
Hey hardstikke bedankt voor deze goede tip! ik kan alleen nergens terugvinden welke kleur de frontjes hebben?

Verwijderd

wat dacht je van de Dynavoice Magic F-5 Ex?

http://www.dynavoice.se
http://www.dynavoice.se/p...ite-high-glossy-hires.jpg

[ Voor 66% gewijzigd door FeaR op 10-09-2011 15:57 . Reden: Wat dacht je van wat kleinere foto's te plaatsen? ;-) ]

Verwijderd

Ben je al eens in een hifi winkel geweest met deze vraag?

Verwijderd

Monitor Audio RX6.
Maat van mij heeft deze, ze klinken echt gruwelijk goed. Maar speakers moet je vooral zelf eerst gaan beluisteren. De RX8 heeft nog meer bas. Wel even doorsparen nog want dit is geen speelgoed.

Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/3937/5832monitoraudiolaunche.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2011 21:23 ]

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-01 13:32
Hepta kan elke speaker in elke gewenste ral kleur spauiten cq maken, www.hepta.nl
Deze speakers staan echt hun mannetje,in testen komen ze er altijd goed uit.

kleine edit foto van hepta 7

Afbeeldingslocatie: http://hepta.nl/images/speakers/hepta71art.jpg

dit is een vb speaker,hij maakt nu 6 type speakers,zuilen en monitoren.

[ Voor 35% gewijzigd door Corona op 13-09-2011 10:50 ]

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-01 10:55
Iemand die nog weet waar ze KEF IQ50 of IQ70 white speakers verkopen? Ze zijn bijna niet meer te vinden :S

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

met een beetje zoeken > Translator Reference! heb je een speaker die veel in wit is geleverd. nieuw rond de 2000 stuk. per set rond de 700 te vinden. beter is er niet te vinden in wit :) (voor die prijs)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

knny schreef op zondag 11 september 2011 @ 19:33:
Iemand die nog weet waar ze KEF IQ50 of IQ70 white speakers verkopen? Ze zijn bijna niet meer te vinden :S
Klopt, heel de iQ-serie is al een tijd vervangen voor de Qxxx serie. Genoeg mensen die maar op voorhand KEF iQ30's kochten om ze maar vast te hebben mocht er ooit ruimte zijn voor een 5.1 set. Sowieso was de witte versie al niet extreem veel in omloop. Dus denk dat dit lastig gaat worden. Wellicht dat ze in het KEF-topic nog een adresje weten? Maar was die witte KEF geen limited? Want alles wat limited is wordt lastig op den duur. Focal had ooit witte Chorus 826W (wel boven budget met 1099 euro per stuk). Maar gewoon om aan te geven dat limiteds altijd wat lastiger zijn.

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-01 16:16

el-jorge

turn around and feel the vibe

Afbeeldingslocatie: http://www.monitoraudio.co.uk/assets/images/products/radius-hd/r270hd/r270hd.large.jpg

Deze heb ik ook in het wit. Ben erg tevreden prijs kwaliteit is prima, en zien er goed uit vind ik.

Spielerei...

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:37
Kef Muon...

Zeer mooi, maar je hebt wel wat plaats nodig (en veel centen...)

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Henkie
FeaR schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:17:
[...]

Klopt, heel de iQ-serie is al een tijd vervangen voor de Qxxx serie. Genoeg mensen die maar op voorhand KEF iQ30's kochten om ze maar vast te hebben mocht er ooit ruimte zijn voor een 5.1 set. Sowieso was de witte versie al niet extreem veel in omloop. Dus denk dat dit lastig gaat worden. Wellicht dat ze in het KEF-topic nog een adresje weten? Maar was die witte KEF geen limited? Want alles wat limited is wordt lastig op den duur. Focal had ooit witte Chorus 826W (wel boven budget met 1099 euro per stuk). Maar gewoon om aan te geven dat limiteds altijd wat lastiger zijn.
Ja ik heb ook nog even gezocht naar die KEF's, maar ik heb ze niet kunnen vinden.

ik ben in contact gekomen met intosurround over de nieuwe XTZ's ( 95.44), en die zijn heel interessant en vallen precies in het budget, dus daar ga ik de komende tijd eens proberen om een luistersessie te regelen.. wil voor de kerst namelijk wel de mooie nieuwe zuiltjes in huis gaan halen in ieder geval!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:27
Heb zelf Monitor Audio's in het hoogglans wit. Gold serie GX100's. Dit zijn echter wel bookshelfs en kosten ook 800e ps. Ze klinken (voor mij) heerlijk.

http://tweakimg.net/g/for...soul1/p8292173_resize.jpg

Je hebt ook de GX200 en GX300 zuilen, maar dan praat je over nog meer geld. Ze zien er wel super uit (zelf gezien in de winkel). Heb er zelf de indeling niet voor, anders was ik zeker voor de zuilen gegaan.

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-01 11:31
De B&W CM8's zijn ook in Hoogglans wit leverbaar :). Je zou daar eens naar kunnen kijken, al weet ik de exacte prijs zo niet uit m'n hoofd!

gewoon nee.

• dtjv
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-02-2023
Tommie12 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:35:
Kef Muon...

Zeer mooi, maar je hebt wel wat plaats nodig (en veel centen...)
Behalve dat die in gepolijst aluminium zijn. Je bedoelt de Blade...

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-01 10:55
FeaR schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:17:
[...]

Ik weet nog wel een adresje, maar daar zijn ze 900 euro voor een paar. Wat gewoon veel meer geld is dan een normale IQ 70 set. Die gaan al voor 700 per set weg. Dus twijfel,twijfel :)

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

SanderPS3 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:40:
De B&W CM8's zijn ook in Hoogglans wit leverbaar :). Je zou daar eens naar kunnen kijken, al weet ik de exacte prijs zo niet uit m'n hoofd!
Zo'n 900 euro per stuk, maar het moet wel lukken om iets van die prijs af te krijgen. Al blijft het nog altijd meer per stuk dan de TS per paar uit wil geven.
knny schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:53:
[...]
Ik weet nog wel een adresje, maar daar zijn ze 900 euro voor een paar. Wat gewoon veel meer geld is dan een normale IQ 70 set. Die gaan al voor 700 per set weg. Dus twijfel,twijfel :)
Tsja heb je het geld er voor over. Nadeel met een uitlopende serie is wel dat je nu de witte iQ70 kan scoren, maar wat als je naar 5.1 wilt. Dan wordt het toch weer een stuk lastiger. Op dat punt zou ik dan meer op safe spelen en een merk/type kopen welke nog steeds leverbaar is. En leverbaar in het wit op alle speakers, dus ook de center en eventueel subwoofer. Al kan je voor een subwoofer ook naar een dedicated subwoofermerk gaan, heb je wat meer keuze en kwaliteit voor je geld.

Pagina: 1