Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP SP3] Toetscombinatie h+o+u gelijk aan F11

Pagina: 1
Acties:

• toilet duck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-06 21:22
Hoi,

Meestal lees ik hier alleen mee of kom ik tot een oplossing voor mijn problemen als ik de search heb gebruikt. Nu echter niet. Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen!

Situatie:
- Windows XP Professional SP3 (Engels, pas geïnstalleerd)
- MS Office
- Diverse browsers (meestal Chrome)
- HP Mini 5103 (minilaptop)

Probleem:
- bij gebruik van toetscombinatie h+o+u gebeurt hetzelfde als bij de toets F11.
- edit: bij gebruik van toetscombinatie o+u+n gebeurt hetzelfde als bij de toets F12.
- gebeurt in alle software (browers: full screen, office: volgende bladwijzer, etc.)
- voor zover ik me kan herinneren doet het probleem zich voort sinds ik m'n laptop opnieuw heb geïnstalleerd

Dit is lastig om dat de combinatie 'hou' nogal in veel woorden voorkomt. Als ik snel type registreert Windows dat dus als de sneltoets. Ik kan me niet herinneren dat ik het ooit eerder met een versie van Windows heb meegemaakt.

Ik heb zowel GoT als Google gebruikt om te zoeken, maar zoeken op 'hou'/'h' 'o' 'u' + 'f11' o.i.d. levert totaal geen relevante resultaten op. Met zoeken op 'keyboard shortcuts' + 'f11' of 'full screen' kwam ik ook niks tegen dat met mijn probleem te maken heeft. Ook heb ik de Windows Help en Knowledge baas maar voor de zekerheid geraadpleegd, maar zonder succes. Als iemand me aan handige zoektermen kan helpen ga ik daar natuurlijk mee aan de slag!

Alvast bedankt :)

Groet,
Marco

[ Voor 3% gewijzigd door toilet duck op 08-09-2011 13:03 . Reden: uitbreiding probleem: nu meer toetscombinaties ]

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:22
Heb je je toetsenbord indeling staan op "US International" ?

• toilet duck
Klopt. Dit heb ik echter altijd al zo ingesteld staan, ook op andere laptops/pc's waarmee het volgens mij nooit is voorgekomen. Kan dat?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hang er eens een extern toetsenbord aan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• toilet duck
Dat wordt een pittige... Ik heb alleen de beschikking over oude PS2 dingen, niet over een USB-toetsenbord :( Zodra ik een manier vind om dit uit te proberen zal ik het zeker doen! Ik zal als ik tijd heb even bij wat buren langslopen.

Tot die tijd zijn andere ideeën natuurlijk meer dan welkom :)

Overigens heb ik mijn toetsenbord-indeling enkele keren gewijzigd en geklooid met Num Lock/Scroll Lock, beide zonder succes.

• zkiwi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 13:33
je zou je onscreen toetsenbord kunnen proberen om het uit te sluiten.

• toilet duck
Misschien een domme vraag zkiwi, maar hoe doe ik daar een toetsencombinatie mee? Ik kan maar één toets tegelijk invoeren en ik wil de h, o en u graag tegelijk intoetsen...

• toilet duck
Zojuist kwam ik er tijdens het typen achter dat hetzelfde gebeurt met o+u+n; Windows herkent dit als de F12 toets.

edit: ik heb inmiddels een extern toetsenbord geprobeerd. Hierbij gebeurt het niet. Enig idee wat dat kan betekenen?

[ Voor 34% gewijzigd door toilet duck op 08-09-2011 15:02 . Reden: mogelijke oplossing geprobeerd ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

toilet duck schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:04:
edit: ik heb inmiddels een extern toetsenbord geprobeerd. Hierbij gebeurt het niet. Enig idee wat dat kan betekenen?
Dat het niet aan het OS ligt maar aan je hardware :)
>> CSL

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Dat klopt. Een toetsenbord werkt met bepaalde groepen, bijvoorbeeld een issue die alienware vroeger had: druk A en S in, en nog een toets die ik ben vergeten.. Druk vervolgens op de spatiebalk, er gebeurt niets.

Dat kan je niet fixen, dat heeft te maken met de hardware, of meer specefiek: de combinatie van BIOS en de electronica in je toetsenbord.

• toilet duck
Oke bedankt! Kan het dan wel kloppen dat het bij mijn vorige OS (Win7) niet voorkwam? En is er iets aan te doen? BIOS updaten of zo?

• toilet duck
Iemand nog suggesties?

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Je zou uiteraard kunnen proberen je BIOS up te daten, of het echter enig verschil zal maken weet ik niet.
Worth the try though, en anders zou je kunnen kijken of het standaard is bij dat type laptop, zo niet kun je kijken om het toetsenbord te vervangen. Succes in ieder geval
Pagina: 1