Advies speakers/versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 621 views

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Ik zal eerst beginnen met de mededeling dat ik geen audiofiel ben. Ik gebruik mijn set vooral voor stereo muziek en regelmatig een filmpje.

Mijn huidige systeem bestaat uit 2x Vifa Vivace zelfbouw en daarvoor een JVC RX-5060 in stereo mode.

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~wimo/vifa.jpg

Het geluid tijdens films is fantastisch. De vifa's doen het super en daar heb ik geen spijt van. Mijn vriendin is niet gecharmeerd van het 'design' maar ze doen hun werk.

De laatste tijd kijk ik steeds meer naar een 5.1 oplossing. De JVC is een 5.1 Tuner maar ik vraag me af of hij geschikt is om 5+1 sub aan te sturen. Zeker als je bedenkt wat voor grote jongens die vifa's zijn.

Mijn vraag is simpel .. wat te doen?

Ik wil een vergelijkbare kwaliteit center,rears en eventueel sub. Zal ik wederom opzoek gaan in dezelfde reeks zelfbouw of zijn er betere alternatieven. Daarnaast, gaat de JVC voldoen in de nieuwe situatie? Ik wil het liefst geen zelfbouw rears en center tenzij ze kant en klaar zijn.

In welke klasse versterker/speakers moet ik ongeveeer zoeken om een mooi samengesteld systeem te maken?

Verwijderd

Als jou tuner versterker geschikt is voor 5.1 dan kun je gewoon een sub midden en achter luidsprekers aansluiten.
Als het goed is moet er een aparte aansluiting zijn voor een sub speaker ik zou voor een actief type gaan
zelf heb ik ook deze vivace boxen en ben er zeer te vrede mee wel zou je even moeten bekijken cq testen of de midden luidspreker nog wel voldoet zelf ben ik hier over ingelicht door speaker en co en uit de test bleek deze te verlopen door dat de rand stugger is geworden in de loop der jaren op dit moment zijn mijn middel toner bij speaker en co Haarlem voor reparatie.
Op dit moment ben ik ook bezig met een sub woofer aan het bouwen en wel het type Sub 7MKIII deze heeft een stevige 400W.
Of het ook goed gaat klinken is nog de vraag de huidige vivace voldoen zeker maar door dat ik een harde ruimte heb met betegelde vloer is een sub wel nood zakelijk ik ben ook zeer benieuwt hoe het gaat klinken en wil absoluut geen over matige bas weer gaven het is alleen bedoeld voor extra aanvulling in het laag.
zelf heb ik een tuner versterker van Pioneer type SC-LX83 mogelijkheid voor akoestische kalibratie op basis van de luister ruimte, deze receiver is aangewezen als AIR Studio's Monitor.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 18:05

FeaR

In GoT we trust

Een topic van drie jaar oud kicken heeft niet heel veel zin...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.