Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:45

Saven

Administrator

Topicstarter
Hey Tweakers,

Heb sinds gister een nieuwe android telefoon en wilde meteen een beetje gaan kijken in de android app world. Ik moest daar inloggen met mijn google account.

Maar telkens krijg ik de melding dat de dataverbinding niet betrouwbaar genoeg is? Of ik nou op 2g, 3g of wifi zit, ik kan niet inloggen en ook niet een nieuwe account aanmaken.

Is dit een fout van Hi of van mijn Samsung Galaxy S2 of doe ik wat anders verkeerd?

Thanks

ps: ik kan wel gewoon browsen trouwens :)

[ Voor 4% gewijzigd door Saven op 07-09-2011 13:58 ]

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:33

Bullet NL

Eigen Wijs

Saven schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:57:
Hey Tweakers,

Heb sinds gister een nieuwe android telefoon en wilde meteen een beetje gaan kijken in de android app world. Ik moest daar inloggen met mijn google account.

Maar telkens krijg ik de melding dat de dataverbinding niet betrouwbaar genoeg is? Of ik nou op 2g, 3g of wifi zit, ik kan niet inloggen en ook niet een nieuwe account aanmaken.

Is dit een fout van Hi of van mijn Samsung Galaxy S2 of doe ik wat anders verkeerd?

Thanks

ps: ik kan wel gewoon browsen trouwens :)
Krijg je deze melding alleen in de Android Market?

Cogitationis poenam nemo patitur

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Jep, dat is ook het enige waarvoor ik tot nu toe ook heb moeten inloggen met mijn Google account voor zover ik weet

Deze melding, maar dan in het Nederlands is wat ik krijg:
"Can't establish a reliable data connection to the server. This could be a temporary problem or your phone may not be provisioned for data services. If it continues, call Customer Care."

Schijnt bij meer toestellen voor te komen en vaak biedt een hard reset een oplossing. Maar daar word ik niet zo warm van.. Wil graag mijn contacten behouden die ik er net handmatig in heb gezet :') (zo'n 150 dus dat was niet zo heel leuk werk)

[ Voor 68% gewijzigd door Saven op 07-09-2011 15:26 ]

• robin5210
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-07 21:39
Ik had dit probleem ook.. Ik heb het toen kunnen oplossen door achtergrond gegevens altijd aan te zetten en dan in te loggen.
Zeer raar, maar het werkte

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
robin5210 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:27:
Ik had dit probleem ook.. Ik heb het toen kunnen oplossen door achtergrond gegevens altijd aan te zetten en dan in te loggen.
Zeer raar, maar het werkte
Hm ik ben benieuwd, kun je me vertellen waar ik die instelling kan vinden? Zie hem zo 1 2 3 niet namelijk

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Saven schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:28:
[...]

Hm ik ben benieuwd, kun je me vertellen waar ik die instelling kan vinden? Zie hem zo 1 2 3 niet namelijk
In settings/accounts and sync (of hoe dat dan ook heet in het Nederlands) staat een optie over achtergrond gegevens..

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Jep gevonden hehe :p

Vreemd genoeg werkt het dan wel... Raar zeg |:(

Niet echt een permanente oplossing maar toch

• robin5210
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-07 21:39
Normaal gezien moeten je achtergrond gegevens enkel op aan staan om de eerste maal in te loggen, daarna maakt het normaal gezien niets meer uit.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

Dat is wel je permanente oplossing, want anders kunnen apps geen gebruik maken van je dataverbinding (terwijl ze in de achtergrond draaien).

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
AzzKickah schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:40:
Dat is wel je permanente oplossing, want anders kunnen apps geen gebruik maken van je dataverbinding (terwijl ze in de achtergrond draaien).
Ach so :)

[ Voor 5% gewijzigd door Saven op 07-09-2011 19:26 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:16
Overigens - even voor eventuele toekomstige problemen - krijg je die foutmelding ook wanneer de klok een te grootte afwijking heeft :).

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:42
Ik heb nog een tip voor je contacten: download GO Contacts EX, en daar kan je import/export contacts doen, dat zet ie op de sd kaart, dus mocht je een keer een hard reset nodig hebben kan je daarna weer GO Contacts EX installeren en die backup van je contacten terughalen.

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:48
Gerjannn schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:38:
Ik heb nog een tip voor je contacten: download GO Contacts EX, en daar kan je import/export contacts doen, dat zet ie op de sd kaart, dus mocht je een keer een hard reset nodig hebben kan je daarna weer GO Contacts EX installeren en die backup van je contacten terughalen.
De gewone contacten applicatie van samsung kan dat ook hoor(menu toets-> importeren/exporteren)

Verwijderd

Of gewoon syncen met je Google account. Raak je ze nooit meer kwijt en is standaard geprogrammeerd in Android. Nieuwe contacten kun je ook gelijk toevoegen, staan ze in één handeling op je toestel en gesynced :)
Pagina: 1