Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

wel of geen goede pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 439 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik maak momenteel gebruik van de acer aspire SA85-f97z
intel celeron d 352
160 gb sata
512mb ddr

Deze loopt continu vast ookal zit err een extra werkgeheugen in.
de koeler blijft maar steeds loeien.
het word alleen maar erger(ook na schoonmaak van de koeler)
ik kan bijv niet eens fatsoenlijk hyves bekijken en mailtjes via hotmail duren soms eeuwen voor het verzonden word.
Mijn vraag is...of ik hier wat aan kan doen.
ccleaner gebruik ik ook al op mijn pc..

of dat het gewoon wijs is om een andere pc te nemen.
ik kan bij een vodafone abbo een gamerzpc nemen nml:

GAMERZ PC + BenQ 2220HD

Beeldscherm: BenQ G2220HD (22" Full HD scherm)
Kast: Codegen P6232
Moederbord: Asus P7H55-M LX
Processor: Intel® Core I3-540
Intern geheugen: DDR3 4GB 1333Mhz
Harde schijf: 500GB
Optische media: 22x DVD/RW Samsung
Besturingssysteem: Geen
Voeding: 460W
Videokaart: Asus EAH 5450 1GB
Netwerk mogelijkheden: Onboard
Usb aansluitingen: 4
Processor: Intel® Core I3-540
Meer informatie: Gamerz PC + Full HD scherm

kunnen jullie me zeggen of deze sneller en acurator werkt.
ik heb nml niet veel verstand van de specificaties.

hoor graag wat een goede oplossing is.
en of de nieuwe pc beter is.

alvast bedankt.

Verwijderd

Laten we eerst is naar je budget vragen ? Want alles komt met een prijs natuurlijk..

I3 is namelijk wel ok, en leuk, maar ik zou als je echt voor gaming en voor de toekomst wilt gaan, voor i5 kiezen.

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

hij is in ieder geval sneller, maar om het nu een gamepc te noemen? een i3 icm een 5450 is eerder een "iets beter dan instapmodel"-model of voor een mediacenter achtige toepassing. de meeste games zullen op medium hier nog net op draaien, maar meer denk ik ook niet. Dan kan je voor die prijs beter een console kopen, of doorsparen voor een betere pc, ik zou je afraden deze pc te kopen puur om op te gamen.

Omdat het kan.

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:54

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Losse topics worden hier niet echt op prijs gesteld, zie ook de FAQ. Wellicht kun je hier je vraag kwijt, aangenomen dat je er echt op wilt gaan gamen. Dat worden dan wel vooral internetgames, want echt veel power heeft het ding niet.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Wordt dit echt "GAMERZ PC" genoemd door de winkel? Want dat is dan echt een misleidende titel... een 5450 is absoluut niet geschikt om te gamen.

• dragon4ce
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

@bv202, daar zit ik ook al naar te kijken idd, de grap is zelfs dat hij zonder besturingssysteem geleverd word. De meeste mensen die denken dat dit een gamerpc is omdat ze er niets vanaf weten, zullen natuurlijk meteen de klantenservice bellen; hij doet het niet :p

Omdat het kan.

• sieuwe
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-11 10:08
Heb je al eens overwogen om via Alternate.nl een pc samen te stellen met de pc-builder en deze laten te assembleren?
Je kan als onderdelen best enkele nemen uit de best buy guides van de afgelopen maanden (juli-september).
Ik heb via die tool mijn pc samengesteld en zelf geassembleerd. Assemblage door Alternate is 25 euro en ze zitten meestal een deel onder de prijs van andere winkels.

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
ik heb geen geld om een pc te kopen et is dat deze bij een telefoonabbonement afgegeven word.
ik ging er eigenlijk vanuit dat hij wel sneller zou zijn omdat er games op komen.
maar wil mijn pc vooral gebruiken voor snel te kunnen internetten met name mails en snel kunnen overschakelen naar pagina's
ik game nml wel op mijn gameconsoles

via castle kun je ook andere pc's erbij krijgen
http://www.castle.nl/aanbiedingen/computers

wil gewoon weten of ik evt mijn oude pc voor hooguit 100 eur kan upgraden of dat ik beter een abbo met nieuwe pc kan nemen

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:51:
kunnen jullie me zeggen of deze sneller en acurator werkt.
ik heb nml niet veel verstand van de specificaties.
Is een gare PC, door vooral de voeding. CPU is al van de vorige generatie, videokaart ook en zelfs een jaar geleden toen die nieuw was was die al helemaal niet bedoeld voor gaming.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• dragon4ce
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

uhm, als je zo'n abbonement afsluit ben je 24x 32 euro kwijt, maakt 768 euro dus ben je met een zelfbouw of mediamarkt pctje in de meeste gevallen al goedkoper uit. voor een simpel pctje om te internetten kan je al voor 4-500 euro klaar zijn, das 260 euro bespaard op zo'n duur abbonement.

Omdat het kan.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:11

Quad

Doof

-The_Mask- schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:05:
[...]

Is een gare PC, door vooral de voeding. CPU is al van de vorige generatie, videokaart ook en zelfs een jaar geleden toen die nieuw was was die al helemaal niet bedoeld voor gaming.
Hoe kun je nou zeggen dat die voeding het een gare pc maakt?
Je kan er denk ik wel vanuit gaan dat er een Sweex (of in die sferen) in zit, maar van jou had ik niet verwacht dat je dat zou zeggen ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
@ dragon4ce is heel mooi als je gewoon gelijk 4/500 eur hebt liggen maar dat heb ik niet!!!
bovendien krijg je dr natuurlijk ook gewoon de belminuten bij die gaan niet verloren.
als ik bakken geld had dan had ik natuurlijk gewoon naar een winkel gegaan en daar een goede gehaald

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:54

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Quad: hoe denk jij voor geen geld een degelijke voeding te krijgen? Deze tenten bezuinigen op ALLES, zoals je al aan de specs kunt zien. Hier gaat iets inzitten waar Sw<niet vloeken!> nog te goed voor is.

Oh, en voor 400 euro een internetPC? Dat kan goedkoper als je handig bent met een schroevedraaier. Te weinig geld is ook een brak excuus, nog 3 maanden verder met je huidige computer, en je kunt al upgraden zo te zien. Die tijd kun je mooi gebruiken om hier uit te zoeken hoe dat moet ;)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• dragon4ce
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

Dat heet sparen hea. ipv dat je elke maand 30 euro aan zo'n abbo geeft leg je het weg voor je pc. Tis niet dat ik het als scholier(17) op hopen heb liggen hoor ;)

ow en btw: mocht je deze pc wel kopen; ik zie al een topic aankomen waarin je gaat vragen hoe je aan windows komt aangezien deze zonder besturingssysteem geleverd wordt.

Omdat het kan.

Verwijderd

Topicstarter
dat had ik allang gezien!!
en ik kan niet wachten heb mijn oc dagelijks nodig voor mijn werk voor de stichting.
dus graag gewoon informatieve antwoorden ipv alles over sparen en kopen enz.
er is geen budget maar wel harde noodzaak voor werkend spul
dus vandaar.
kan de oude pc voor 100 eur beter draaiend gehouden worden of beter een nieuwe pc?
das de vraag...
en waar bijv op te letten zou handige info zijn...
vind de toon hier af entoe denegrerend overkomen.
sorry dat ik het zeg..
jammer....als er gewoon een vraag gesteld word..

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Quad schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:10:
[...]
Je kan er denk ik wel vanuit gaan dat er een Sweex (of in die sferen) in zit, maar van jou had ik niet verwacht dat je dat zou zeggen ;)
Gemiddelde Sweex is aardig beter dan die Codegen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:54:
Laten we eerst is naar je budget vragen ?
Nee, laten we TS eers eens naar onze huisregels verwijzen ;)

indigoboy, als je op zoek bent naar een nieuwe gamebak, dan hebben we daar speciale topics voor. Lees eerst eens dit: *LET OP* - Wat moet ik kopen. Als je daarmee bekend bent, dan weet je ook precies waar je met je vraag terecht kunt.

Dit topic gaat dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.