Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell Latitude D630 Geluidsprobleem

Pagina: 1
Acties:

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Ik heb een probleem met mijn Dell Latitude D630, een erg oude laptop, maar hij doet het in principe nog en daar gaat het om. Het probleem ligt bij het geluid, deze geeft over de ingebouwde boxen een krakend geluid, over de externe boxen ook en ook over mijn Apple oordopjes, waarvan de oordopjes het nog perfect doen, evenals mijn externe boxenset.

Het krakende geluid lijkt opgeroepen te worden als ik bezig ben met de PC. Als ik bijvoorbeeld een filmpje aanzet op Youtube en dan nog ga browsen dan krijg ik best vaak een soort krakend geluid over de boxen.

Heeft iemand ervaring met dit probleem of heeft hij een oplossing?

Ik heb al grotendeels op Youtube gezocht maar daar bleken de drivers niet goed geinstalleerd te zijn. Ik heb zelf al een aantal keer drivers gewisseld op het systeem maar telkens bleef het probleem aanhouden.

Ik vind het sowieso heel vreemd dat het zelfs over de externe boxen en oordopjes alsnog dat geluid doorgegeven wordt.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:52

Cyphax

Moderator LNX
Kan misschien zijn omdat het allemaal nogal dicht bij elkaar in de buurt zit intern, dat bepaalde onderdelen storing veroorzaken in het signaal. Dat hoor je dan ook terug op die boxen, omdat het in de bron zit van daaruit gezien.
Je zou kunnen proberen een externe geluidskaart (USB) aan te sluiten, en dan kijken of ie nog steeds bromt.

Saved by the buoyancy of citrus