Hoe site aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Ben een hobbyist wat betreft websites maken en zit een beetje vast! Ik heb geen idee op welke manier ik het nu moet aanpakken en hoop dus via deze weg meer info te verkrijgen.

Ik heb een website gemaakt op mijn webhosting > www.dplace2****/***
Ernaast heb ik ook een domeinnaam gekocht -> www.landfors***.be

Nu wil ik zo snel mogelijk verschijnen in google search. Maar als ik zoek op URL, komt er niets. Doch als ik zoek op dplace2be.be en aanverwanten, dan verschijn ik wel.

Die URL forwarding is gecloacked, hetgeen de zoekresultaten beinvloedt, in de slechte zin! Volgens mij zal landfor..... niet correct verschijnen in de resultaten van google.

Ik denk dat het beter was geweest dat ik extra domeinhosting aankocht, met de mooie domeinnaam. Zodoende dat alle paginas die ik nog aanmaak, de correct naam land*** ipv dplace***

Kan ik iets aanpassen met behulp van URL rewriting?

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste vraag zou zijn hoelang die nieuwe domeinnaam al actief is en of er al inkomende links zijn die gebruik maken van dit domein.

Het opgenomen worden in Google kan lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Je domeinnaam moet direct verwijzen naar je hosting.

"Cloaked forwarding" is niets meer dan een fancy naampje voor een frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
Die forwarding is inderdaad een frame.
Ik zal mijn vraag anders formuleren

bvb ik zoek een bepaald woord via Google Search. Op de vierde plaats komt mijn site
www.dplace.be/ezo/index.php?Itemid= * * *
Via deze link kunnen mensen nog niet inschatten wat deze site inhoudt. Kan je deze link omvormen naar een duidelijkere URL ? En is dit dan via URL Rewriting?

De nieuwe domeinnaam is van maandag actief. Als ik in google zoek: SITE:www.land****.be, dan vind hij niets! En dat vind ik vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Blackminister schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:17:
De nieuwe domeinnaam is van maandag actief. Als ik in google zoek: SITE:www.land****.be, dan vind hij niets! En dat vind ik vreemd
Je vindt 't vreemd dat tussen de biljarden pagina's die Google moet indexeren die van jou niet binnen anderhalve dag aan de beurt is geweest? Serieus? :F Een klein beetje geduld kan geen kwaad. Met wat geluk wordt je site morgen geïndexeerd (en dan kan 't nog een paar dagen duren voor 'ie ook in zoekresultaten verschijnt) en met wat pech moet je nog een maand wachten. Net als iedereen. Of je moet even bellen met Larry Page :P
Via deze link kunnen mensen nog niet inschatten wat deze site inhoudt. Kan je deze link omvormen naar een duidelijkere URL ? En is dit dan via URL Rewriting?
Ja. Wat heb je al gezocht/gevonden/geprobeerd?

[ Voor 46% gewijzigd door RobIII op 07-09-2011 13:27 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

RobIII schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:23:
[...]

Je vindt 't vreemd dat tussen de biljarden pagina's die Google moet indexeren die van jou niet binnen anderhalve dag aan de beurt is geweest? Serieus? :F Een klein beetje geduld kan geen kwaad. Met wat geluk wordt je site morgen geïndexeerd (en dan kan 't nog een paar dagen duren voor 'ie ook in zoekresultaten verschijnt) en met wat pech moet je nog een maand wachten. Net als iedereen.
Amen :).
Mijn website was na een week nog nagenoeg niet zichtbaar.. Sterker nog, zoeken op mijn naam was nog niet mogelijk om hem te vinden.
Na een maand kwam hij pas boven water in google :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Die forwarding is inderdaad een frame.
Ik zal mijn vraag anders formuleren

bvb ik zoek een bepaald woord via Google Search. Op de vierde plaats komt mijn site
www.dplace.be/ezo/index.php?Itemid= * * *

Dat kan idd via URL Rewriting, maar een fatsoenlijke title en description op je pagina zijn ook geen overbodige luxe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik schop dit topic even naar TIM; ik zie namelijk weinig WEB hierin :P
(Waar hoort mijn topic?)

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 07-09-2011 13:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hier even jezelf "eigenaar" maken van de webpagina bij google kan mischien helpen
Dat weet hij in ieder geval dat je bestaat :P en heb je gelijk meer info wat google van/op je pagina vindt

https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=nl

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
RobIII schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:23:
[...]

Je vindt 't vreemd dat tussen de biljarden pagina's die Google moet indexeren die van jou niet binnen anderhalve dag aan de beurt is geweest? Serieus? :F
Ja, ik vind het vreemd, want de site is wel al te vinden als ik zoek op de URL van m'n webhost, die ook nog maar een paar dagen zichtbaar staat.
RobIII schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:28:
Ik schop dit topic even naar TIM; ik zie namelijk weinig WEB hierin :P
(Waar hoort mijn topic?)
Indien het topic niet correct staat, mijn excuses. Dit gaat volgens mij toch volledig over WEBsites, het creëren van een website & op welke manier je het best zorgt dat hij in de google index hoog gerangschikt staat? Volgens mij geraakt ik het beste en snelst in de rangschikking indien de URL duidelijk genoeg is voor de crawlers, maar wou via dit forum even polsen of dit wel een correcte interpretatie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
fish schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:31:
Hier even jezelf "eigenaar" maken van de webpagina bij google kan mischien helpen
Dat weet hij in ieder geval dat je bestaat :P en heb je gelijk meer info wat google van/op je pagina vindt

https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=nl
Yup, heb ik reeds gedaan, google analytics loopt ook al, doch kan niets vinden. Bij dit denk ik dat je inderdaad 24uur tijd moet geven, of anders staat er iets verkeerd geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Blackminister schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:34:
Ja, ik vind het vreemd, want de site is wel al te vinden als ik zoek op de URL van m'n webhost, die ook nog maar een paar dagen zichtbaar staat.
Die is dan toevallig wat eerder aan de beurt geweest. Je kunt nog een sitemap maken en die submitten, analytics in je pagina opnemen en wat andere geintjes om google zo "op de hoogte te brengen" (voor zover je die dingen nog niet had gedaan) maar other than that is 't gewoon geduld hebben.
Blackminister schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:34:
Indien het topic niet correct staat, mijn excuses. Dit gaat volgens mij toch volledig over WEBsites, het creëren van een website & op welke manier je het best zorgt dat hij in de google index hoog gerangschikt staat?
Heb je die link wel gelezen?
Webdesign, Markup & Clientside Scripting
Problemen die te maken hebben met HTML, CSS, clientsided scripting, Flash, enz.
Voorbeelden van zaken die je hier kunt bespreken:
  • Firefox plaatst je divs niet goed.
  • Je Javascriptje werkt niet in Internet Explorer.
  • Je weet niet zeker of je code semantisch correct is.

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 07-09-2011 13:37 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
Heb je die link wel gelezen?
[...]
Nu wel, bedankt!

Verwijderd

Stappenplan voor een nieuwe website:

1. Hoogwaarde domeinnaam (als mogelijk is)
2. Goede structuur en internal linking
3. Kwaliteit en originele inhoud - Content is king !
4. Link building - Schrijf goede blog en persbericht artikelen met links naar jouw website en plaats ze op high ranking websites (PR3>)

Laatste 2 stappen zijn de belangrijkste.

Dan jouw website zal zeker in Google resultaten pagina's verschijnen.

Succes !
Pagina: 1