Toon posts:

LG en DTS probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb recent een LG LW4500 televisie en een LG BD670 blueray speler in huis gehaald. Ik had al een aantal jaar een JVC RX-8012RSL receiver staan. Geen toppertje maar nooit problemen mee gehad en heeft altijd alles gewoon goed gedaan.

In eerste instantie heb ik de BD met HDMI aangesloten op de TV en met een optische kabel aan de receiver die helaas geen HDMI in-/uitgangen heeft. Het geluid was nu niet synchroom. Andere spelers die aan de receiver hebben gehangen hebben dit probleem nooit laten zien. Het geluid was eerder te horen dan het bijbehorende beeld, zeer storend!

Na telefonisch overleg met LG gekozen voor een andere oplossing. Het geluid van de TV via een optische kabel (veel langere kabel nodig, weer twee tientjes armer!) naar de receiver brengen. Dit loste het sync probleem op maar nu krijg ik geen DTS signaal meer binnen. DTS lukte wel in de eerdere oplossing maar dan dus niet gesynchroniseerd met het beeld.

Hoewel ze het mijns inziens niet kunnen verklaren ligt volgens LG het probleem bij mijn JVC receiver en ben ik als klant dus een zeurpiet. Ter illustratie kreeg ik nog dit fantastisch gestelde mailtje:
"Bedankt dat u ons contacteerde met uw vraag betreffende de LG aparaten.
Het antwoordt op uw vraag is, het probleem van het geluid ligt n.l in de Jvc Rx8012R
audio video controller receiver dts dolby digital, uw wordt vriendelijk verzocht contact op te nemen met Jvc.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben, u kunt ons bereiken door gebruik te maken van het contactformulier of via onderstaand telefoonnummer.
Met vriendelijke groet,"

Heeft iemand anders vergelijkbare ervaringen?
Wie verklaart mijn probleem?
Is er een oplossing?

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01 13:31

FikkieHo

Wokmaster

Hmm.. Zover ik weet is de passthrough door een TV nooit DTS of iets dergelijks, enkel stereo. Alleen icm bijvoorbeeld een CI+ kaart zal hij DTS of DD doorgeven.

Je eerste optie is dan ook de meest gebruikelijke. Weet je zeker dat je niet op receiver het geluid kunt laten syncen of via je bluray speler? Dat is bij de meeste toch wel mogelijk. Goed zoeken naar de lipsync :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Tv geeft gewoo geen DTS door inderdaad. Lipsync.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kan me bijna niet voorstellen dat je een lipsync probleem kan krijgen hoeveel tijd denk je dat hij off staat en wat loopt ervoor of achter.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas kan heeft de BD geen mogelijkheid voor lipsync. De receiver kan ik per speaker vertragen tot 5ms maar dat is verre van toereikend. Ik gok dat het geluid zo'n 30 - 40ms voor loopt op het beeld.

• bram1984
Dan ben ik bang dat de enige oplossing een nieuwe receiver of Blu-ray speler is.

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:10
Dat je geen DTS meer hebt na het doorsluizen via de TV is logisch. Deze downsampled het DTS signaal. Dus aan de receiver hangen en wat meer opties uitproberen denk ik. Heb je dit bijvoorbeeld ook bij Dolby? Of bij Stereo? Probeer een andere hdmi kabel o.i.d. (weet het klinkt stom, maar ja je kan het maar beter geprobeerd hebben). Speel met wat opties in je Blueray, TV en receiver. Bijvoorbeeld of er lipsync is in je receiver inderdaad. Sluit het voor de gein eens analoog aan ipv optisch, krijg je het dan ook, dat soort dingen zou ik uitproberen om een oorzaak aan te kunnen wijzen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Al je beeldverbeteringen uitzetten (toch meestal bullshit met digitale bronnen)
vaak heet zoiets just scan, of pc mode of zoiets
Beeldmodus Hiermee kiest u een van de vooraf ingestelde beelden of past u de opties van elke modus aan om
de beste prestaties van het TV-scherm te krijgen. U kunt ook in elke modus geavanceerde opties
instellen.
De beschikbare, vooraf ingestelde beeldmodi verschillen afhankelijk van de TV.
Modus
Intelligente sensor
(alleen LCD-TV)
Hiermee wordt het beeld aangepast aan de omstandigheden van de
omgeving.
Levendig Hiermee stelt u het videobeeld in op een winkelomgeving door het contrast, de
helderheid, de kleur en de scherpte aan te passen.
Standaard Hiermee stelt u het beeld in op een normale omgeving.
(Alleen plasma-TV)
Hiermee optimaliseert u het stroomverbruik.
Bioscoop,
Bioscoop of
Bioscoop
Hiermee optimaliseert u het videobeeld voor een bioscoopgevoel om van films
te genieten alsof u in een bioscoop zit.
Bright Room
(Alleen plasma-TV)
Dit is de specificatie om het TV-kijken in Bright Room te optimaliseren.
Sport Hiermee optimaliseert u het videobeeld voor snelle en dynamische acties
door de primaire kleuren, zoals wit of bijvoorbeeld van gras of blauwe lucht, te
benadrukken.

Game Hiermee optimaliseert u het videobeeld voor het spelen van snelle games,
zoals op een PC-scherm.

Foto(afhankelijk
van het model)
Hiermee wordt het stilstaande beeld geoptimaliseerd, zoals bij een in USB-modus.
» » b.v.) bij het aansluiten van het externe apparaat zoals een DSLR.
Expert Hiermee past u de gedetailleerde videobeeldinstellingen aan voor zowel
gewone kijkers als videodeskundigen.

[ Voor 109% gewijzigd door Fish op 07-09-2011 15:57 ]

Iperf

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
2nd. Die beeld filters zorgen voor vertraging van het beeld. Daardoor is het beeld en het geluid niet meer synchroon.

Probeer dus PC mode of iets dergelijks zodat de filters uitstaan. Vreemd dat LG deze oplossing niet kon verzinnen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:05

FeaR

In GoT we trust

Frogmen schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:07:
Kan me bijna niet voorstellen dat je een lipsync probleem kan krijgen hoeveel tijd denk je dat hij off staat en wat loopt ervoor of achter.
Toch is het een groter probleem dan je denkt. Ook de reden waarom er vanaf een bepaalde HDMI-versie automatische lip-synch is bijgekomen en negen van de tien receivers tegenwoordig een instelbare delay hebben. Vergis je ook niet in de delay die voor kan komen. Bij bepaalde TV's (althans, bij bepaalde gebruikte software) kan de delay tot wel 200 ms zijn. Iets wat zeer storend en merkbaar is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels met de beeldscherminstellingen gespeeld. De TV staat nu op GAME en dat scheelt wel maar helaas minimaal. De delay van het beeld blijft zeer storend!

zijn er nog andere oplossingen of moet ik echt een andere BD gaan kopen? Beetje zonde van 150 euro.

@ shenr: DD geeft hetzelfde probleem.

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Misschien een idee om een nieuwe receiver dan te kopen ipv nieuwe bluray?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Is dat niet duurder :?

Iperf

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

De kans is groot dat bij dezelfde receiver en een andere bluray speler hetzelfde probleem geeft. Ook al zou die bluray max 200 ms ofzo kunnen syncen. En een lowend receiver met HDMI kost ook niet zoveel :)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dan kan je toch vantevoren uitzoeken of de bluray die functie heeft
er zal ook vast wel een toslink spdif delay module bestaan. alleen geen idee van de prijzen

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Vond deze online Master Delay box. Deze zou tot 600ms kunnen vertragen, oplossing? Ik kan alleen geen prijs vinden en ik kom niet zo maar in New York!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om de Felston DD740, online verkrijgbaar voor "slechts" € 215,-. Dat is toch wel heel veel geld om een wijdverspreid probleem op te lossen. Toch maar zoeken naar een BD die geluid kan vertragen.

Iemand een tip? Niet al te duur graag.
Iemand interesse in een BD670 van twee weken oud?

• bram1984
FikkieHo schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:01:
De kans is groot dat bij dezelfde receiver en een andere bluray speler hetzelfde probleem geeft. Ook al zou die bluray max 200 ms ofzo kunnen syncen. En een lowend receiver met HDMI kost ook niet zoveel :)

Verwijderd

Topicstarter
Waarom denken velen dat een andere receiver de oplossing zou zijn? De vertraging van het beeld wordt veroorzaakt door de televisie. Als ik de geluidsuitvoer kan vertragen nivilleer ik het verschil toch? Hebben modernere receivers dan zo wie zo een geluidsdelay die toereikend zou zijn? Lastig hoor! Ben nog niet van plan een nieuwe versterker te halen, de JVC doet veel meer dan alleen films surround laten horen, ik heb er bijvoorbeeld ook draaitafels aan hangen, een videorecorder, playstation, etc... :-(
Pagina: 1