Input gevraagd voor PC met WC die ik wil gaan bouwen

Pagina: 1
Acties:

• NiborSypher
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-02-2015
Dit is mijn eerste post hier dus mijn excusses als ik het niet goed doe, geef dit dan ff aan zodat ik het de volgende keer beter doe 8)7

O, ja vooraf nog even het is goed mogelijk dat dit systeem er uiteindelijk helemaal niet komt, ik moet nog zo hier en daar wat fonsjes zien te activeren om de centen bij elkaar te krijgen maar dat neemt niet weg dat dit volgens mij een hele goede vingeroefening.

Waar het mij vooral om gaat is het door mij bedachte koelsysteem voldoende of maak ik een aantal blunders?
Maar eventuele op of aanmerkingen op het door mij samengestelde systeem zijn natuurlijk ook welkom, want hier zal ik ook wel het een of ander fout doen :F

Ik ben er nu al weer een hele tijd tussen uit geweest (meerdere jaren), maar vroeger bouwde ik zelf al mijn systemen en deed dit ook voor diverse werkgevers waar ik voor gewerkt heb. Maar het is nogal veranderd in het PC landschap dus ik ben nu bezig om weer een beetje bij de tijd te geraken.

O, ja ik zou vast heeeel veeel info kunnen terug vinden op het net alsmede op dit forum, ware het niet dat ik geen goed idee heb waar te beginen of waar te kijken, daarbij komt dat ik autisme heb en dit het door grote treads heen komen door de over prikkeling bijna onmogelijk is, dus probeer ik het zo maar, om zelf een topic te beginnen en deze vervolgens goed te volgen.

Dit is het waterkoelsysteem zoals ik het nu heb bedacht:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-_BES4xK4Lg8/TmcwbEzGGYI/AAAAAAAAAK4/9qI6va8IzeI/s144/Waterkoeling%252520compleet.jpg
Dit zijn de onderdelen van het totale systeem:
Onderdeel Merk Type Opmerking
1 Kast (big tower) Coolmaster HAFX 6 x 5,25"extern, 5 x 3,5" intern
1 Voeding Silverstone Strider 1500 1500 W
1 Motherbord (ATX) Asus Maximus IV extreme-z Socket 1155, Chipset Z68 Express
1 Processor Intel Core I7 2600K 2de gen (quad-core 4x3,4 GHz)
2 Videokaart Asus Radeon 6990 Dual GPU
1 Geheugen GeIL 16 GB DDR3 - 1333 Quad Kit ( 4 x 4 GB)
2 Harddisk Crucial SSD 128 GB 555 MB/Sec, 2,5"
2 Harddisk WesternDigital Caviar Black SATA III 1 TB 3,5"
4 Harddisk WesternDigital Caviar Green SATA II 1 TB 3,5"
1 Bluray brander LG BH10LS30 Blu-Ray/DVD/CD brander, lightscribe
1 Kaardlezer HP 22 in 1 3,5"
1 Montage bracket 3,5" in 5,25"

1 Toetsen bord logitech G19 Gaming keybord
1 Muis Lachesis Lazer Gaming mouse
1 Muismat Sota granulair Gaming mouspad
2 Monitor Samsung BX2335 LED, 23",
3 Monitor Samsung T27A750 LED, 27", 120 Hz, 3D

Software
1 Software Microsoft Windows Utlimate
1 Software Microsoft Office (thuis/bedrijf)

Other stuff
1 Webcam Logitech HD pro C190 1080 still / 740 movie
1 Headset Creative Fatal1ty Gaming headset
1 Printer Epson Stylus Office BX305FW All in one inktjet
1 Printer kabel USB 2.0 3 meter a:b

Waterkoeling
2 Pomp Koolance PMP-400
2 Radiator Koolance HX-CU1320V 4x120mm
8 Ventilator Thundeblade Multicolor
1 Warmtewisselaar Koolance HXP-193
1 CPU koeler Koolance CPU-370 Socket 1155
2 GPU koeler Koolance VID-AR699 Radeon HD 6990
4 RAM koeler Koolance RAM-33
4 HDD koeler Koolance HD-60
1 Mainboard Koolance TMS-200
1 Uitbreiding Koolance TMS-EB200
8 Tempsensor flat Koolance SEN-AP002P
2 Tempsensor inline Koolance SEN-AP006G
2 Flowsensor Koolance INS-FM17
2 Levelsensor Koolance SEN-LVL70
4 Reservoir tube Koolance BDY-TK200
2 Reservoir Top Koolance COV-TKTOP
2 Pressure valve Koolance VLV-VL002K
2 Reservoir Beugels Koolance
2 Reservoir Kopler Koolance
2 Reservoir Base Koolance
2 Reservoir LED
2 Filter Koolance
4 Tube Feser TFC72 Rood UV actif 3/8
4 Tube Feser TFC71 Blauw UV actif 3/8
16 Fitting Koolance NZL-V10KG Recht 3/8 - G1/4 (per 2)
10 Fitting Koolance NZL-L10P Haaks 3/8 - G1/4 (per 2)
2 Fitting Koolance CNT-VD4 GPU bridge G1/4 - G1/4
5 Fitting Koolance SCR-CP003PG Stop G1/4
3 Fitting Koolance CNT-MEAU U conector RAM 33
6 Fitting Koolance VLV-SW2X4 Kraan 2 way
8 Fitting Koolance ADT-XUXT4 Splitter 4 way
1 Diversen

En ja het is de bedoeling om dit systeem te gaan overklokken, waarbij ik van plan ben de schakelaartjes op de Radeon te gaan omzetten. 8)

Hopende op uw input om dit project tot een goed einde te brengen.

Bijvoorbaat mijn hartelijke dank.

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-01 07:46
zou je in de link van dat plaatje het groote plaatje willen posten en niet de tumbnail? ik kan er echt niets op zien

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Idd dat plaatje mag wel wat groter..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• NiborSypher
Sorry jongens ik zal ff wat proberen om dat inderdaad duidelijk er te maken

Volgens mij zit er nu een Exel bestand aan gelinkt waarin ik de tekening heb gemaakt, dit is maar een tijdelijke oplossing hoor, ik zal zodra ik thuis ben geweest er een betere afbeelding van maken maar ik zit nu in de bieb en hier niet genoeg software geinstalleerd dus te beperkt, maar ik hoop dat julie hier wat meer aan hebben.

o, ja je zult het bestand wel ff moet downloaden want in google is ut niet om aan te zien.

[ Voor 74% gewijzigd door NiborSypher op 07-09-2011 12:02 ]

• Reveltoorn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 17:39
Mooi water management ;)

Is het voor thuis of een afstudeer opdracht ?

En op je xls sheet is het goed te zien.

Enphase Evory-S / 9x IQ7+ / 9x REC TWIN PEAK 4 BLACK 360Wp

• NiborSypher
Gewoon voor mezelf en ja het is wat overdone, maar ja hoog inzetten en dan maar hopen dat je er zo dicht mogelijk in de buurt van kan komen.

• Reveltoorn
Hoog inzetten is altijd goed !

Wat voor overclock heb je in gedachten en is dit voor 24/7 ?

Even een voorbeeld:

Voor 4800 Mhz op 1.4 volt heb je zeker geen warmtewisselaar nodig.
Een 480 RAD is dan al overkill (heb zelf een 360)

En je 1333 Mhz geheugen koelen is ook niet nodig.

Maar je 2x dual GPU kan wel wat koeling gebuiken.

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Ik kan je al meteen vertellen dat het dwaasheid is 8 temp sensors te plaatsen, de temperatuur van je water is namelijk door de hele loop praktisch gelijk. Veelvoorkomend denkbeeld is dat wanneer het een block verlaat, het ineens 3 graden warmer is, dat is dus niet zo.

Vraag me verder af wat je met die warmtewisselaar precies wil, en waarom je niet voor een fullcover block gaat op het moederbord in plaats van losse blokjes.

Voorderest: zwaar systeempje, loterij gewonnen? :+

• Reveltoorn
Singular1ty schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:17:
Ik kan je al meteen vertellen dat het dwaasheid is 8 temp sensors te plaatsen
Daarom dacht ik ook aan afstudeer opdracht O-)

• NiborSypher
Ik ben zoals ik al aangegeven had, er een tijd tussen uit geweest en begin nu nog maar net met het hele proces van opnieuw leren lopen in de wereld die modding heet dus ook het overklokken is voor mij even wennen.

Maar ik wil de GPU inderdaat op de 450W stand laten draaien en wat er dan nog mogelijk is moet ik dan gaan uitzoeken, maar hier zal ik flink moeten koelen.
Daarnaast wil ik zowel het geheugen als de 2600K naar ongekende hoogten brengen, alleen ben ik nog niet genoeg op de hoogte van wat mogelijk is.

De 1333 Mhz had ik zo uitgekozen omdat ik begreep dat de I7 geen sneller geheugen ondersteunt
maar dit lijkt mij verkeerde info dus als je hier wat beters voor weet of wat meer info dan is de heel welkom

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-01 22:52
Klopt, hoger dan 1333 kom je alleen als je het mem "overclocked" daarnaast heeft het geen zin meer dan 1600mhz te nemen.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• Reveltoorn
De SB en je bord ondersteunen DDR3 2133 geheugen.

Alleen dit is erg kostbaar met lage timminges ;(

Maar zo te zien is geld geen probleem :P

• NiborSypher
thnx voor de info over die temp sensors dat scheeld weer
en nee geen loterij gewonnen maar hopen mag toch ;-)

die warmte wisselaar had ik er in gedacht om de rest koeling van loop 1 bijvoorbeeld te gebruiken voor loop 2 of v.v. omdat in normaal bedrijf de lopen zijn gescheiden.

Sorry maar ik heb nog geen full cover voor het moederbord gevonden of moet ik die zelf maken ?

• Reveltoorn
Verderf schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:23:
daarnaast heeft het geen zin meer dan 1600mhz te nemen.
Ligt aan de timmings

1333 op 8-8-8-24 is ongeveer netzo snel als 1600 op 9-9-9-24 en 1866 op 10-10-10-27

Maar 1866 op 8-8-8-24 (1T) is andere koek 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Reveltoorn op 07-09-2011 12:29 ]

• NiborSypher
maar is er nu wel of geen voordeel te halen uit nog snellere geheugens ?

en het is nu alleen nog maar een hersen oeffening en dan is geld geen probleem hé ;)

• NiborSypher
Sorry ik moet weg dus kan ff niet meer reageren ;w

• Reveltoorn
NiborSypher schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:29:
maar is er nu wel of geen voordeel te halen uit nog snellere geheugens ?

en het is nu alleen nog maar een hersen oeffening en dan is geld geen probleem hé ;)
O het is een oeffening, dan haak ik af :O

• NiborSypher
ja, maar zeker van plan om hem te gaan bouwen aleen kan heel ff duren

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

die warmte wisselaar had ik er in gedacht om de rest koeling van loop 1 bijvoorbeeld te gebruiken voor loop 2 of v.v. omdat in normaal bedrijf de lopen zijn gescheiden.
Ik vraag me ten zeerste af of dat zin heeft, de temperatuursverschillen zullen verwaarloosbaar zijn. Als je de extra koelcapaciteit uit loop 1 voor loop 2 wilt kunnen gebruiken kun je net zo goed 1 losse loop draaien 8)7. Zo'n warmtewisselaar heeft vooral zin bij significante temperatuursverschillen, bijvoorbeeld wanneer je met een hybride TEC 1 loop subambient draait.

• NiborSypher
oke dus temp sensors en warmte wisselaar schrappen dus, thnx

maar werkt de software van Koolance dan nog wel optimaal ?
omdat ie minder gegevens krijgt.

Ik begrijp dat het alleen maar zitten dromen van een systeem als dit voor anderen een afhaker kan zijn aleen kan ik garanderen dat deze of een soortgelijk systeem er wel gaat komen aleen kan ik nu nog niet duiden hoelang ik hier mee bezig zal zijn en waneer ik zal starten

[ Voor 91% gewijzigd door NiborSypher op 07-09-2011 13:33 ]

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-01 08:04
- dat van die tempsensoren: zou ik me niet zo druk om maken
- je kunt naast koolance ook EK spullen overwegen: zie highflow.nl
- kast is groot, maar als geld (en ruimte) geen rol speelt, zou ik altijd een caselab kast proberen te importeren. Met waterkoeling heb je veel ruimte nodig :-) ik zit krap in mijn 800D.
- waarom 2x 6990 en niet 3x gtx580. Daarbij, als het even duurt, wacht dan meteen op de nieuwe videokaarten en de nieuwe chipset(s).
- memory en mobo waterkoolen staat leuk, maar is niet echt nodig bij SB.

mixing a drink and music

• NiborSypher
EK lijkt mij zeker een hele goede optie aleen voor het opzetten van deze eerste aanzet een merk gekozen met een goede inteface en software, maar het uiteindelijke budget zal de materiaal keuze gaan bepalen.

wat de groote betreft zal het waarschijnlijk zo zijn dat een deel van de spullen buiten de kast zullen worden gemonteerd in uitbouw en aanbouw delen die ik nog aan het ontwerpen ben, zodat het wel een geheel wordt.

De GPU's zullen hier ook onderhevig zijn aan het uiteindelijke budget en waneer ik ermee start zal zeker bepalen wat het uiteindelijk gaat worden als er dan nieuwere onderdelen zijn zijn die zeker een optie

Dat van die memory koeling had ik inderdaad begrepen maar mobo niet ? waarom zitten er dan zulke pasieve koelers op, en ook niet als je gaat overklokken ?

waar ik overigens niet wil zeggen dat het budget er voor zou kunnen zorgen dat dit een i5 of zo zou kunnen worden want dat vind ik zelf onacceptabel. dit is wel de ongeveer omschrijving van het systeem dat ik ga bouwen alleen in de details is het mogelijk dat ik hier aanpassingen maak. of natuurlijk naar aanleiding van de domme dingen die jullie mij hier duidelijk maken. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door NiborSypher op 07-09-2011 14:13 ]

• Boefmans
bij dit mobo moet je het wel HEEL gek maken wil je waterkoeling nodig hebben.

EN heb je die caselab kasten gezien?

mixing a drink and music

• NiborSypher
Die caselab kasten nog niet gezien maar ga zeker kijken want wat ik zelf niet hoef te bouwen scheeld weer in de tijd die het mij gaat kosten.

Maar ik heb op dit moment maar beperkt tijd dus moet hier nu nog even zuinig mee om gaan, maar met een paar maanden dan kan ik gaan beginnen en heb ik wel alle tijd.

Dus tot die tijd probeer ik mij zo goed mogelijk voor te bereiden en zoveel mogelijk theoretisch te hebben opgelost zodat ik me dan niet te veel voor mijn hasses hoeft te slaan.

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Ik kan je vertellen dat chipset koeling geen overbodige luxe is wanneer je stevig overklokt en er door dikke radiators in je kast niet teveel airflow overblijft. Dit gegeven heeft namelijk mijn Rampage III Formula het leven gekost (van de hitte ontploffende VRMs). Dit is echter een X58 bord, door de hoge mate van integratie op S1155 weet ik niet of dat nog zo ontzettend aan de orde is. Ik waterkoel mijn geheugen ook, maar dit is puur voor de show en omdat ik het blokje goedkoop kon overnemen :9

Ik zou verder uit m'n hoofd zetten een buitengewoon ingewikkeld iets op te zetten met op temperatuur geregelde fans/pompen en whatnot. Dit werkt tenzij je uitermate goed weet wat je doet zelden echt zoals je wil, een relatief 'dom' systeem van fans en pompen aan een handmatig gestuurde fancontroller met nog een los temperatuurdisplay (zoals ik heb) is betrouwbaar en veel eenvoudiger in opzet en gebruik. En het is stukken goedkoper.

Ik heb 2 MCP355 pompjes en m'n fans aan een Sunbeam controller hangen die ik met draaiknoppen instel. Werkt perfect, het gehele systeem kan 's nachts wanneer ik slaap in stealth mode waarbij je het nauwelijks hoort, maar als ik overklok en bench trek ik alles open en stijgt de boel nog net niet op.

• NiborSypher
@ Pharlap: Sorry ik liet mij even meeslepen, het is van deze topic vooral mijn bedoeling om te weten te komen of ik het waterkoelen goed begrijp en daarom heb ik deze topic ook geplaatst onder dit hoofdtopic "cooling" en om aan te geven wat de plannen zijn heb ik dit systeem bij elkaar gezocht omdat dit ongeveer het uiteindelijke systeem zal gaan worden. Maar afhankelijk van wat er nog op de markt komt en hoe de algehele situatie dan is zal hier best nog wat in kunnen veranderen. Maar het geeft voor het koelen wel een aardig beeld van de plannen.
Maar zodra ik op het punt sta om de onderdelen te bestellen zal ik zeker dit systeem terug laten komen in de topics over de hardware en het overklokken en dan stel ik je mogelijke input zeer op prijs maar zoals je zelf al hebt aangegeven is dat nu nog te vroeg.
Hierbij waren overigens de termometers (de flats) meer voor het bemeten van de contactvlak temperatuur bedacht, waarbij deze zowel de software als de kleur van de fans zou moeten gaan regelen (fan 1 & 5 de watertemp van de loops, fan 2 cpu temp, fan 6 mobo temp, fan 3,4,7 & 8 de gpu's afhankelijk van de temp blauw tot rood laten veranderen, vandaar de multi color fans). maar ook dat hoort in een andere topic en is voor later.

@ Boefmans: Damn dat zijn wel hele geinige (ik wilde geile neerzetten) kasten, die van case labs, en deze hebben zeker potentie. Ook wordt mijn idee dat ik wellicht twee kasten aan elkaar moet gaan monteren weer bevestigd, dit had ik nog niet boven vermeld maar ik speelde wel met het idee.
Maar even terug over de kasten van case labs, ja ik zal er in de toekoms zeker nog eens heel hard over na moeten denken, maar ik verwacht dat dat voor een volgend project zal zijn, daar het importeren en de rompslomp en tijd die dat gaat kosten voor dit project niet erg wenselijk zal zijn. Als er al een importeur in nederland zit ben ik daar zeker nieuwschierig naar en blijft het een optie. Maar het is ook de bedoeling dat dit project niet allen stijlvol, maar ook zeer opzichtig moet gaan worden en heel wat experimenteren met de verschillende onderdelen, gewoon om het allemaal weer in mijn hersens en vingers te krijgen.
Die kasten zijn veel meer voor en goed doordacht, gepland en gestyled systeem en dat is project 3 op mijn lijst waar; 1 dit project is, 2 een aquarium (mobo ondergedompeld in het water functionerend als verwarming) en 3 een gestylized systeem.

@Sigular1ty: Bedankt, ik begrijp dat ik het weer veel te mooi en te moeilijk wil maken. Maar toch nog even terug komend op de mobo koeling, ja ik wil kijken of ik echt het maximale uit het systeem kan halen dus maximaal overklokken en belasten van het systeem zal zeker aan de orde van de dag gaan zijn voor dit systeem. Dus hij moet het zeker 16 uur per dag blijven volhouden, dus zal het koelen van het mobo dus toch niet zo gek zijn maar zijn hier wat spelregels voor te vinden want volgens mij is er geen standaard fullcover voor de Maximus IV dus moet ik deze zelf gaan maken, dit is overigens geen probleem hoor (ik ben handig genoeg, het zal me aleen tijd kosten), maar zijn er dingen waar ik rekening moet houden voor zover bekend ?
Verder wil ik zoveel mogelijk de fans op low speed laten draaien met weinig geluid dus vandaar ook de ietwat overkill in radiator capaciteit. Daardoor zal inderdaat de airflow in de kast minimaal gaan worden dus als dit nog extra problemen opleverd hoor ik dit graag.

Nog wat vragen:
- Ik heb de kloeling van de GPU's nu parallel gezet (A) maar ook de serie oplossing (B ) getekend kan iemand mij vertellen wat nu eigenlijk beter is.
En ja, ik zal dit mogelijk ook nog proefondervindelijk gaan uitproberen, maar het is altijd prettig om hier vast wat meer over te weten.
- Ook vroeg ik mij af of dit in serie plaatsen van alle componenten de beste of alleen de makkelijkste oplossing is want ik kan mij ook voorstellen dat het maken van één aan en één afvoer op 3/8 en dan naar alle componenten in een dunnere tube een heel mooie oplossing is, maar kleven hier eigenlijk erg grote problemen aan?
Hierbij is de opmering van Singular1ty natuurlijk interesant dat de temp voor en na een block nauwelijks verschilt en dus lijkt het dat de doorstroom snelheid best iets naar beneden mag wat gebeurd bij het parallel zetten van alle onderdelen en dunnere tubing. Maar ik kan het helemaal mis hebben.
- Is het overigens wel verstandig om twee loops te maken of is het beter om één loop te maken, zo ja hoe kan ik dan het beste de pompen, en radiatoren plaatsen (serie of parallel), de twee loops zijn overigens ontstaan omdat ik zowiezo wat redunantie wilde dus twee pompen en twee radiatoren en het experimenteren met twee kleuren tubes in één systeem, dus visueel en opzichtig.

Ik wil hierbij iedereen die heeft gereageerd bedanken _/-\o_ voor hun reactie en hoop dat er nog wat meer info los komt ;) .

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:32

BTU_Natas

Superior dutchie

NiborSypher schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:11:

Nog wat vragen:
- Ik heb de kloeling van de GPU's nu parallel gezet (A) maar ook de serie oplossing (B ) getekend kan iemand mij vertellen wat nu eigenlijk beter is.

Maakt niks uit kwa temp of kwa flow, dus doen wat je mooier vind staan.

En ja, ik zal dit mogelijk ook nog proefondervindelijk gaan uitproberen, maar het is altijd prettig om hier vast wat meer over te weten.
- Ook vroeg ik mij af of dit in serie plaatsen van alle componenten de beste of alleen de makkelijkste oplossing is want ik kan mij ook voorstellen dat het maken van één aan en één afvoer op 3/8 en dan naar alle componenten in een dunnere tube een heel mooie oplossing is, maar kleven hier eigenlijk erg grote problemen aan?
Hierbij is de opmering van Singular1ty natuurlijk interesant dat de temp voor en na een block nauwelijks verschilt en dus lijkt het dat de doorstroom snelheid best iets naar beneden mag wat gebeurd bij het parallel zetten van alle onderdelen en dunnere tubing. Maar ik kan het helemaal mis hebben.

Serie is iets beter, omdat je iets meer flow overhoudt, maar ook flow heeft een verzadigings punt en met de huidige pompen moet je het wel heel bont maken wil je een tekort aan flow hebben.

- Is het overigens wel verstandig om twee loops te maken of is het beter om één loop te maken, zo ja hoe kan ik dan het beste de pompen, en radiatoren plaatsen (serie of parallel), de twee loops zijn overigens ontstaan omdat ik zowiezo wat redunantie wilde dus twee pompen en twee radiatoren en het experimenteren met twee kleuren tubes in één systeem, dus visueel en opzichtig.

Voor de mooi, gewoon 2 loops nemen. Verschil is nihil tussen 1 en 2, en daarbij zal 1 loop met 2 pompen iets koeler zijn door de hogere flow. Nadeel van 1 loop is dat je iets hogere idle temps hebt op je cpu, maar dat is verder niet intressant. Alleen in zeer specifieke gevallen kan het verschil gaan maken, maar in jouw opzet is dat niet merkbaar.

Ik wil hierbij iedereen die heeft gereageerd bedanken _/-\o_ voor hun reactie en hoop dat er nog wat meer info los komt ;) .
succes

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Nog wat vragen:
Heel veel dingen die je vraagt zijn van persoonlijke voorkeur afhankelijk. In de regel levert het in serie plaatsen van je componenten een hogere restrictie op, waardoor je meer pompkracht nodig hebt om een goede flow te onderhouden. Ik heb er zelf voor gekozen twee pompen in serie en een enkele loop voor al m'n componenten. Met twee pompen heb ik voldoende stuwkracht én een gedeelte redundancy.

Wat de prestaties van single tov dual loop opstelling betreft, enkel in zeer specifieke scenario's heeft het een voordelen tov van het ander, in 9 van de 10 situaties is het verschil niet noemenswaardig. Google maar eens 'single vs dual loop'.

Ik realiseer me nu dat ik ongeveer dezelfde boodschap als ragdoll-csr overbreng, maar ik tikte dit toch echt voordat ik zijn post las :9 So there you go. Waterkoeling is leuk, omdat je het zo gek kan maken als je zelf wilt. Qua prestaties maakt het voorbij een zeker punt niet zoveel meer uit wat je doet, en dan moet je gewoon iets bouwen dat je zelf mooi vindt :)

• Boefmans
Er is wel een waterblok voor de maximus extreme iv
Je kunt ook aan danger den kasten denken, of mountain mod, oid, check highflow.nl, die kunnen verschillende grote kasten leveren.

http://www.highflow.nl/be...er-coat-original-top.html

[ Voor 31% gewijzigd door Boefmans op 10-09-2011 08:41 ]

mixing a drink and music

• ingmaronline
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-01 15:28
Maar waarom zou jij je HDD's willen koelen met water? Er loopt toch al een mooie airflow door je kast heen. In mijn ogen is het koelen van je HDD's dan alleen een restrictie voor loop en kost het enkel flow.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over het feit dat HDD's echt niet heet worden, en die van jouw ook niet, als je nu Velociraptors had ofzo. Of als je nu ook je HDD's ging overklokken ;)

Dat zou ik laten droppen, al ziet het er vast wel leuk uit. Maar gezien je ideeen wordt het dat sowieso wel!

''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01 10:23
Is 2x een 6990 voor een Core I7 2600K niet een beetje veel?

Moet je niet wat meer power hebben voor 2x een 6990?

[ Voor 32% gewijzigd door BlaBla1973 op 12-09-2011 14:36 ]

Computer nr 486 denk ik..

• Boefmans
BlaBla1973 schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:21:
Is 2x een 6990 voor een Core I7 2600K niet een beetje veel?

Moet je niet wat meer power hebben voor 2x een 6990?
Zei ik ook al, doe dan 3x gtx580. Maar tegen de tijd dat er besteld gaat worden kan hij wss de next gen doen :D

mixing a drink and music

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-01 14:58

mace

Sapere Aude

Een waterkoelingontwerp in Excel... Net als je denkt dat je alle manieren om dat programma te misbruiken wel hebt gezien. :D

[ Voor 19% gewijzigd door mace op 12-09-2011 14:50 ]

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Boefmans schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:46:
[...]

Zei ik ook al, doe dan 3x gtx580. Maar tegen de tijd dat er besteld gaat worden kan hij wss de next gen doen :D
Tja, als je voor 3 kaarten een water block moet kopen in plaats van 2, is 2x 6990 wellicht goedkoper. Maar als je de tijd hebt zou ik rustig op de HD7xxx serie gaan wachten, de 7970 wordt vermoedelijk 2x zo snel als de 6990, met maar 1 GPU, dus hey :D

• Boefmans
daarom hou ik het nu ook even zelf bij 1 gtx-je :) OF die dingen gaan kelderen in prijs volgend jaar, of ik koop eenhd7000 of 600 serie kaart

mixing a drink and music

• NiborSypher
Ik wil iedereen bedanken voor hun input,

En ik heb inderdaad begrepen dat ik het een beetje overkill heb geprojecteerd, maar het is ook een tryout project met wat ik kan en wat ik nog niet kan, dus om met vallen en opstaan te leren hoe het nu echt moet.

@ mace: dit is nog niets ik weet in excel nog veel bizareder dingen uit te halen. >:)

Maar de planning is dat begin 2012 de eerste onderdelen (kast e/d) besteld kunnen gaan worden dus dan zal ik zeker kijken naar de 7000 serie, maar ook naar de PCI 3.0 borden (zeker omdat de 7000 serie waarschijnlijk op PCI 3.0 gaat werken)

Voor dit moment nogmaal allen dank _/-\o_
Pagina: 1