Beste Tweakers,
Wij hebben al een paar maanden in het bedrijf waar ik werk een probleem met de iPads.
We zijn een auto bedrijf waar enkele tientallen auto's per dag binnenkomen die 'ingenomen' worden via een iPad naar ons intranet.
Per auto is dit een handeling of 50 op een website, wat perfect werkt.
Het probleem is dat de iPads willekeurig een soort van vastlopen.
Geheel willekeurig als je bezig bent dan is opeens de verbinding weg terwijl de iPad nog wel Wifi heeft.
Dan moet je de iPad opnieuw opstarten voordat deze het weer wil doen.
Heel lang hadden we een iPad maar nog een bijgenomen voor het gemak als het druk is dat men bijspringt.
We gebruiken 2 maal een iPad 1 Wifi only 16gb voor deze taak.
Ik heb zelfs met mijn privé iPad 2 wifi only geprobeerd en precies het zelfde.
Ik heb alle opties die ik had nagelopen en ik kom er niet uit.
Onze infrastructuur ziet er als volgt uit :
[Hoofdvestiging met servers en straalzender] ->> +/- 50 meter ->> [Inname vestiging patchrek straalzender ontvanger]->> 30 meter kabel ->> [WAP200(g) cisco smallbuisness met grote externe attenne] ->> wifi 10 / 15 meter ->> [iPads en laptop (die geen probleem heeft)].
De beveiliging op de Wifi is een WPA2-PSK
Ik heb alle wifi channels al afgelopen en er zitten geen andere netwerken in het bereik.
Het signaal is supersterk, ik ontvang hem hier ook op de hoofdvestiging 50 meter aan de overkant.
Ik heb de bekabeling al vervangen tussen de patch kast en de WAP, nogmaals doorgemeten niks aan de hand.
De WAP is al eens vervangen met een andere en dit heeft ook niet geholpen.
Er werken op de andere vestiging gemiddeld 5 mensen op vaste pc's en een laptop waar niks aan de hand is.
Ik heb alles er tussenuit gezocht wat het kan zijn.
Maar het lijkt me een apple probleem te zijn maar ik kon op het net niks vinden
Dus jullie tweakers zijn mijn laatste hoop.
Bij deze hoop ik dat iemand mij met dit probleem kan helpen.
Mvg Arne
Wij hebben al een paar maanden in het bedrijf waar ik werk een probleem met de iPads.
We zijn een auto bedrijf waar enkele tientallen auto's per dag binnenkomen die 'ingenomen' worden via een iPad naar ons intranet.
Per auto is dit een handeling of 50 op een website, wat perfect werkt.
Het probleem is dat de iPads willekeurig een soort van vastlopen.
Geheel willekeurig als je bezig bent dan is opeens de verbinding weg terwijl de iPad nog wel Wifi heeft.
Dan moet je de iPad opnieuw opstarten voordat deze het weer wil doen.
Heel lang hadden we een iPad maar nog een bijgenomen voor het gemak als het druk is dat men bijspringt.
We gebruiken 2 maal een iPad 1 Wifi only 16gb voor deze taak.
Ik heb zelfs met mijn privé iPad 2 wifi only geprobeerd en precies het zelfde.
Ik heb alle opties die ik had nagelopen en ik kom er niet uit.
Onze infrastructuur ziet er als volgt uit :
[Hoofdvestiging met servers en straalzender] ->> +/- 50 meter ->> [Inname vestiging patchrek straalzender ontvanger]->> 30 meter kabel ->> [WAP200(g) cisco smallbuisness met grote externe attenne] ->> wifi 10 / 15 meter ->> [iPads en laptop (die geen probleem heeft)].
De beveiliging op de Wifi is een WPA2-PSK
Ik heb alle wifi channels al afgelopen en er zitten geen andere netwerken in het bereik.
Het signaal is supersterk, ik ontvang hem hier ook op de hoofdvestiging 50 meter aan de overkant.
Ik heb de bekabeling al vervangen tussen de patch kast en de WAP, nogmaals doorgemeten niks aan de hand.
De WAP is al eens vervangen met een andere en dit heeft ook niet geholpen.
Er werken op de andere vestiging gemiddeld 5 mensen op vaste pc's en een laptop waar niks aan de hand is.
Ik heb alles er tussenuit gezocht wat het kan zijn.
Maar het lijkt me een apple probleem te zijn maar ik kon op het net niks vinden
Dus jullie tweakers zijn mijn laatste hoop.
Bij deze hoop ik dat iemand mij met dit probleem kan helpen.
Mvg Arne
Warhammer en PC games en lego