Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvBeek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-01 11:06
Hallo tweakers,

Onze fritzbox 7170 modem router staat in de woonkamer. Dit is zon 12 meter van het punt van binnenkomst af. Vanwege slecht internet heb ik met xs4all, onze provider, gebeld en deze melden dat er een maximum van 2 meter tussen binnenkomst en modem mag zitten.

Nou is dit natuurlijk makkelijk op te lossen, zet de router bij de voordeur waar het signaal binnen komt. Dit wil ik dan ook gaan doen. Er is echter een probleem, wij hebben ook telefoon via internet, dit word door de fritzbox verzorgd. De situatie nu is dus:

Binnenkomst internet ---> Fritzbox ---> Telefoon + (draadloze) computers

Als ik de fritzbox bij de deur zet en in de woonkamer een router plaats waar ik de telefoon en computers op aansluit, doet de telefoon het dan nog? Dus:

Binnenkomst internet ---> Fritzbox ---> Router ---> Telefoon + (draadloze) computers

Als router wou ik een D-link Dir 655 of dir 825 gebruiken, hangt een beetje af van de financiën de aankomende tijd. Zou dit werken? En zo niet, heeft een tweaker dan een idee over hoe het wel aan de praat gekregen kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
De telefoon moet direct op de Fritzbox aangesloten worden.
Dus dan ontkom je niet eraan om ook de telefoondraad te verlengen naar de voordeur.

Maar waarom test je niet gewoon eens of het wel helpt om de Fritzbox bij de deur te zetten.
In de Fritzbox zijn uitgebreide overzichten beschikbaar die je vertellen wat de intrainwaardes zijn
en hoeveel fouten er voorkomen.
Vergelijk dat met wat je nu hebt en je weet direct of het helpt.

De D-Link modellen de je noemt hebben sowieso al geen mogelijkheid om een telefoon
aan te sluiten.

[ Voor 10% gewijzigd door cornfed99111 op 07-09-2011 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Is het geen optie om een dect telefoon te kopen ?

Dan zou je het basisstation in de meterkast direct inpluggen op de Fritzbox, en als je dan zorgt voor zo'n losse lader voor naast je bank, kun je zo alles toch ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• EvBeek
Ja klopt, maar dat is wel weer zon houtje touwtje oplossing. Ik wil dat het werkt zoals het hoort, dus met het basisstation in de woonkamer en niet een verdieping lager bij de voordeur. Zoals Xs4all het beloofd heeft dus eigenlijk (naar mijn mening had het sowieso direct goed óf niet geïnstalleerd moeten worden, maar ik ben helaas niet degene die het abonnement heeft afgesloten...).

Jammer dat het niet kan! Ik zal dan inderdaad eens kijken of en zo ja hoeveel beter het internet bij de deur is voor ik een nieuwe router aanschaf.

Bedankt beiden voor de antwoorden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Als je al een kabel hebt vanaf je inkomende lijn naar je fritzbox en van daaruit naar je telefoon, hoef je alleen maar je fritzbox bij je inkomende lijn te zetten en die kabel die je al hebt liggen aan te sluiten als telefoonkabel rechtstreeks op je fritzbox.. Het telefoonsignaal kun je over kabels van zeker 100m jagen zonder ook maar 1 probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvBeek
Kun je lan kabels als telefoon kabels gebruiken.. Dat wist ik niet -schaamte-

Dat is inderdaad een goede oplossing, die kabels zijn allemaal al keurig weggewerkt! Ik laat weten of het gelukt is :).

Verwijderd

Hallo Tweakers,
Volgens mij zit er in de Fritzbox gewoon een mogelijkheid om je DECT telefoon direct aan je modem te koppelen middels een pincode die je zelf in kan stellen. Je hoeft dan je hoofdtoestelstation er niet op aan te sluiten en je kan gewoon gebruik maken van het antwoordapparaat welke er ook in zit.

mvgr,
Peter

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Dat is niet mogelijk met dit model Fritz.
Daar verloopt het aansluiten van een DECT toestel nog ouderwets.
Pagina: 1