Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vonken uit mn voeding :(

Pagina: 1
Acties:

• TheDuke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb al jaren een linux (file)server die ergens achter de verwarming / cv hok staat...

Nu kwam ik gisteren thuis en kon ik 'm niet benaderen vanaf m'n desktop. Dus naar de server gelopen.
Vervolgens power knop geprobeerd... niks...
Vervolgens voeding knop aan/uit... niks...
Vervolgens power knop geprobeerd... BAM... vonken knallen eruit... stroom eraf...

Dus server maar uit stopcontact gehaald, naar meterkast gelopen, schakelaartje omgezet en er was weer stroom...

I think it's pretty safe to say dat mijn voeding toast is :) :'( ...

Ik ga vandaag een nieuwe halen en 'm er vanavond inzetten... echter ben ik benieuwd naar de ervaringen van mensen die iets soortgelijks meegemaakt hebben... wat is de kans dat m'n mobo/cpu/memory ook naar de gort is? of erger nog... wat is de kans dat m'n hdd's naar de gort zijn?

Ik hoop eigenlijk op wat bemoedigende woorden, zeker wat betreft m'n harddisks, want ik zit heel de dag in de stress dat ik die data kwijt ben :)

For completeness, betreft een 520watt voeding... BE QUIET.... allen SATA hdd's...

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:13
Het kan theoretisch wel, dat door zoiets overspanning op het bord komt, maar ik heb het alleen meegemaakt met een zelfbouwdingetje.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• tinusbalpol
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb een keer een voeding gehad waarvan de bedrading is gaan smelten (en dan nog wel een aansluiting voor floppy drives die niet gebruik was). Nieuwe voeding erin en het systeem kon weer worden gebruikt.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is erg lastig te zeggen, het kan zijn dat alles in je pc overleden is of dat alles nog werkt. Een defecte vowding kan heel makkelijk hardware slopen door een stroompiek.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is lastig te zeggen. Ik heb voedingen gehad die compleet wegfikten, maar waarvan de hardware wel gewoon is blijven leven. Maar ook voedingen die nog wel aan leken te gaan, maar de hardware wel gefrituurd hadden door een te hoge spanning.

• TheDuke
  • Niet online
Word dus afwachten als ik het zo hoor :/

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 07:26

JanW23

Mine mine mine mine

Ligt er ook aan hoe goed de voeding was. Goeie piekspanningsbeveiliging etc. Ik heb al vaak zat meegemaakt dat mem/mobo of zelfs videokaart daarna dood is gebleven.

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-11 11:10

Yintha

We'll stay gold forever

Ik denk dat je met een Be-Quiet voeding wel goed zit qua beveiligings mogelijkheden

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:19

@r!k

It is I, Leclerq

Mijn ervaring met een defecte voeding is dat het moederbord en mijn toetsenbord overleden waren. Processor, geheugen en videokaart deden het nog wel, vond het vooral bizar dat mijn toetsenbord slachtoofer was geworden (was wel een ps2 versie).

Een hele rij microsoft certificeringen.

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 19:42

SilencerNL

No remorse

Ik heb ervaring met 2 doorgefikte voedingen, maar in beide gevallen werkte de overige hardware nog prima na vervanging van de voeding :)

Don't dream your life, live your dreams!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kortom, your mileage may vary...

Verstandig is om de aanname te doen dat alles dood is tot je het tegendeel bewezen hebt. Bedenk ook dat sommige schade pas achteraf of onder hoge load zichtbaar wordt. Alleen kunnen booten met onderdeel zegt nog niet alles.

Oslik blyat! Oslik!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Yintha schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:22:
Ik denk dat je met een Be-Quiet voeding wel goed zit qua beveiligings mogelijkheden
Be Quiet is vooral duur, als je kijkt naar de prestaties en kwaliteit die ze leveren.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• TheDuke
  • Niet online
Phew... voor iedereen die hard aan het meeleven was... alles lijkt het te doen :) de data is er iig...thx iedereen!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-11 19:40

painkill

Pain(k)(ill)

-The_Mask- schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:02:
[...]

Be Quiet is vooral duur, als je kijkt naar de prestaties en kwaliteit die ze leveren.
De afwerking is in ieder geval goed, het geluid is ook goed. Dat het verder misschien wat slechter is van binnen dat kan zo zijn.. Maar ik heb er vooralsnog geen problemen mee..

Mijn SNES verzameling!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:36
Ik heb dit gehad op me stage. Maar toen was er door een student het voltage schakelaartje omgezet.
Hele lokaal zonder stroom, 3 voedingen kapot en een heel lokaal dat blauw stond van de rook en stonk naar verband plastic :D
Was best wel vet :D

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:27

epic_gram

undercover moderator

painkill schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:38:
[...]

De afwerking is in ieder geval goed, het geluid is ook goed. Dat het verder misschien wat slechter is van binnen dat kan zo zijn.. Maar ik heb er vooralsnog geen problemen mee..
het gaat 99% van de tijd ook gewoon goed, dus 99% van de mensen krijgt zelfs met een(bijvoorbeeld) HKC voeding nooit problemen. Vraag is dan alleen of je daaruit kan concluderen dat HKC goede voedingen maakt.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

TECHcrime schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:38:
Ik heb dit gehad op me stage. Maar toen was er door een student het voltage schakelaartje omgezet.
Hele lokaal zonder stroom, 3 voedingen kapot en een heel lokaal dat blauw stond van de rook en stonk naar verband plastic :D
Was best wel vet :D
Ik vind het gewoon een beetje zielig. om zon ding om te zetten en dingén opzettelijk te slopen. komt ook uit jouw portemonnee hoor. Zowiezo gewoon erg dom. gewoon van de opleiding aftrappen met dat soort klootzakjes.

Iperf

Verwijderd

epic_gram schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:44:
[...]

het gaat 99% van de tijd ook gewoon goed, dus 99% van de mensen krijgt zelfs met een(bijvoorbeeld) HKC voeding nooit problemen. Vraag is dan alleen of je daaruit kan concluderen dat HKC goede voedingen maakt.
*lemmymet twijfelt of hij nu in een keer de 3-jaar oude perfect wekende HKC rotzooi uit zijn pc mot trekken

• -The_Mask-
  • Niet online
epic_gram schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:44:
[...]

99% is echt veel, maar als het over een tijdsbestek van een week gaat dan kan het wel kloppen. :P

AMD Nieuwsdiscussie

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
TheDuke schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:34:
Phew... voor iedereen die hard aan het meeleven was... alles lijkt het te doen :) de data is er iig...thx iedereen!
Ik zeg; maak eerst een backup :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• TECHcrime
fish schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:46:
[...]

Ik vind het gewoon een beetje zielig. om zon ding om te zetten en dingén opzettelijk te slopen. komt ook uit jouw portemonnee hoor. Zowiezo gewoon erg dom. gewoon van de opleiding aftrappen met dat soort klootzakjes.
Die jochies hebben ook alles zelf moeten betalen :P €75,- per voeding

Verwijderd

TECHcrime schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:49:
[...]

Die jochies hebben ook alles zelf moeten betalen :P €75,- per voeding
Wie gaat er dan ook effe een voltage-schakelaar omzetten 8)7

• TECHcrime
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:59:
[...]

Wie gaat er dan ook effe een voltage-schakelaar omzetten 8)7
Studenten die leuk denken te zijn..
Ik heb er nog wel een schok op 230v aan overgehouden :P

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik haal alleen de utp-kabel uit de pc, als de docent systeembeheerder haalt er weer in doen....

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

wat voor merk voeding had je TS? Sweex?

d:)b :henk d:)b

Verwijderd

MrJayMan schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:18:
be-quiet, lees de op dus beter

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 01:55

F.West98

Alweer 16 jaar hier

MrJayMan schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:18:
be quiet!
and read the topicstart

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Verwijderd

offtopic:
Heb trouwens ook meteen mijn sig aangepast :9
Amd Athlon X4 640 @ 3.150GHZ-MSI GF615M P33-2x2gb ddr3-2x 500gb hdd in RAID 0-GIGABYTE 8400GS-650w HKC voeding(zit te wachten tot dat ie een explosief wordt!)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 20:33 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Niks belangrijks op je HD staan en de rest van de PC is je ook niks waard? ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:36:
Niks belangrijks op je HD staan en de rest van de PC is je ook niks waard? ;)
Heb ook raid 0 zonder backups :P
Neem zo dus lekker veel risico`s >:)
Maar mijn voeding heeft lekker veel beveiliging ingebouwd(als ze nie liege)
Pagina: 1