Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• GdeKeijzer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11 08:46
Hoi,

We hadden wat problemen op een Hyper-V 2008R2 server. Na het draaien van een chkdsk is opeens een VHD van een virtuele server gekrompen naar 0 bytes.
Das best waardeloos eigenlijk.

Enig idee hoe dit te recoveren is? Ik heb een kopie van de VHD van aantal weken oud, dus krijg hem wel weer draaiend.

Maar wil gewoon weten of dit te recoveren is voor het geval ik dit op een machine krijg waar ik geen kopie van heb.

Alvast bedankt.

Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

"De" manier om dataverlies tegen te gaan is backups.

Je zou verschillende file recovery tools (zie de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ) kunnen proberen maar voor een VHD op een server geef ik je weinig kans dat er niet ergens een byte is overschreven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• GdeKeijzer
Plaats van VHD is niet in gebruik dus voor zover je theoretisch kan spreken is er geen byte overschreven.

Ik ben nu met recovertool aan het kijken. Anders oude VHD terug en backups terugplaatsen (data)

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:49
Het is niet echt handig om chkdsk te draaien op een Hyper-V host die niet in Maintenance Mode is.

Computer says no

• GdeKeijzer
We gebruiken op dit moment nog geen SCVMM voor beheer van onze machines ivm te kleine hoeveelheid Hyper-V machines. Overigens was dit de enige machine die op Hyper-V R2 draaide. Andere machines nog op Hyper-V 1.0 so to speak

Alles guest machines waren gewoon down. En ja idd had ik even een backup kunnen maken van de VHD's.
Achteraf kijk je de koe.....