Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
"De" manier om dataverlies tegen te gaan is backups.
Je zou verschillende file recovery tools (zie de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ) kunnen proberen maar voor een VHD op een server geef ik je weinig kans dat er niet ergens een byte is overschreven.
Je zou verschillende file recovery tools (zie de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ) kunnen proberen maar voor een VHD op een server geef ik je weinig kans dat er niet ergens een byte is overschreven.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Plaats van VHD is niet in gebruik dus voor zover je theoretisch kan spreken is er geen byte overschreven.
Ik ben nu met recovertool aan het kijken. Anders oude VHD terug en backups terugplaatsen (data)
Ik ben nu met recovertool aan het kijken. Anders oude VHD terug en backups terugplaatsen (data)
Het is niet echt handig om chkdsk te draaien op een Hyper-V host die niet in Maintenance Mode is.
Computer says no
We gebruiken op dit moment nog geen SCVMM voor beheer van onze machines ivm te kleine hoeveelheid Hyper-V machines. Overigens was dit de enige machine die op Hyper-V R2 draaide. Andere machines nog op Hyper-V 1.0 so to speak
Alles guest machines waren gewoon down. En ja idd had ik even een backup kunnen maken van de VHD's.
Achteraf kijk je de koe.....
Alles guest machines waren gewoon down. En ja idd had ik even een backup kunnen maken van de VHD's.
Achteraf kijk je de koe.....