Nieuws

Pagina: 1
Acties:

• MrCyber
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-05-2018
Beste Adjes,

Ik heb de afgelopen weken een aantal keer nieuws gesubmit, maar blijkbaar is het type nieuws wat ik submit niet interessant, want ik heb van 90% van het door mij gesubmitte nieuws niets terug gezien.
Ik vraag me dus af wat wel interessant nieuws is ? Ik kan wel blijven submitten, maar als er niets mee gedaan wordt dan ga ik mijn tijd ergens anders aan besteden.

Ik kan begrijpen dat sommige zaken niet interessant zijn, maar toch.. de zaken die ik gesubmit heb leken mij heel erg interessant. Ik heb er zojuist nog een gesubmit.... als ook hierover weer niets (ik kan me voorstellen dat ik niet de eerste ben en dat daarom mijn naam er niet bij komt te staan, maar dat vind ik niet erg zolang in elk geval het topic maar gecoverd wordt) mee wordt gedaan is dit ook het laatste nieuws wat ik zal submitten.

Misschien is het overigens een idee (ik weet niet of het haalbaar is i.v.m. de hoeveelheid nieuws) om nieuws wat mensen submitten waar niets mee gedaan wordt om die mensen in elk geval een mailtje terug te sturen met de reden waarom.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Interessant nieuws is het soort wat anders ook altijd op t.net staat :).
Misschien is het overigens een idee (ik weet niet of het haalbaar is i.v.m. de hoeveelheid nieuws) om nieuws wat mensen submitten waar niets mee gedaan wordt om die mensen in elk geval een mailtje terug te sturen met de reden waarom.
Hier hebben we het als eens over gehad, maar er is toen besloten omdat niet te doen. Iedereen een mailtje terugsturen met de reden is niet te doen qua tijd die erin gaat en aan een automatisch meeltje heb je weinig.

• MrCyber
Interessant nieuws is het soort wat anders ook altijd op t.net staat .
Ja vind ik ook, daarom submit ik ook nieuws waarvan ik denk dat het voor anderen ook interessant is, maar blijkbaar is het dat niet !
Hier hebben we het als eens over gehad, maar er is toen besloten omdat niet te doen. Iedereen een mailtje terugsturen met de reden is niet te doen qua tijd die erin gaat en aan een automatisch meeltje heb je weinig.
Ok duidelijk. Ik was er al bang voor dat het te veel werk zou zijn !

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op dinsdag 20 maart 2001 16:26 schreef hielko het volgende:
Interessant nieuws is het soort wat anders ook altijd op t.net staat :).
[..]

Het zou wel een idee zijn als je een mailtje krijgt als een newsposter het uit de incoming-news-queue haalt. Dan weet je in ieder geval dat iemand het heeft gezien!

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

op dit moment staat alleen de bug in Windows SP1 van je in de nieuwsqueue. Een klikje op de link gaf een private area aan. Op dit moment heb ik even geen tijd om te registreren.

Femme schreef in januari van dit jaar:
Ik denk dat we ons vooral moeten richten op technologisch nieuws, dus bijv. breedband internet maar ook nieuwe top level domeinen, grote DoS attacks, hacks van grote sites of bedrijven, Napster/internet sharing, en resultaten van onderzoeken naar populariteit van browsers/webservers/besturingssystemen/internet gebruiker etc.. Dat DotComGuy een jaar heeft overleefd vind ik niet interessant voor Tweakers.net.
Voor Nederland nieuws zou je dat wat breder kunnen zien, bijv. wel alle Startpagina/Ilse ontwikkelingen, ethische of politieke kwesties die hot zijn in NL (bijv. XS4All weer eens bezig).
Maar het verschilt natuurlijk ook per nieuwsposter wat hij interessant vindt. Wat ook al in een andere draad naar forum is gekomen dat van een posting tot een bepaalde kwaliteit wordt verwacht en dat de drempel daardoor een stuk hoger is komen te liggen.

Verwijderd

mr. cyber, i agree, zie mijn draadje [topic=146972]

robin VR how about me? Ene week wordt een nieuw mobo wel geplaatst, week erna is een nieuwe plank niet ineens meer interessant
xbox.com opnieuw id lucht ook niet intressant genoeg, de rest weet ik al niet meer

• MrCyber
op dit moment staat alleen de bug in Windows SP1 van je in de nieuwsqueue. Een klikje op de link gaf een private area aan. Op dit moment heb ik even geen tijd om te registreren.
Tja... ik heb het tot op heden nog niet ergens anders kunnen vinden.
Maar het verschilt natuurlijk ook per nieuwsposter wat hij interessant vindt. Wat ook al in een andere draad naar forum is gekomen dat van een posting tot een bepaalde kwaliteit wordt verwacht en dat de drempel daardoor een stuk hoger is komen te liggen.
Ik vind dat toch een vreemde gang van zaken hoor als ik eerlijk ben. Het hangt er dus maar een beetje vanaf welke nieuwsposter jouw ingezonden nieuwsitem leest. Deze bepaalt dus of iets interessant is of niet. Misschien is het handig dat de nieuwsposters onderling afspraken maken over wat interessant is of niet zodat hierover een eenduidig beleid ontstaat. De huidige wijze veroorzaakt blijkbaar nogal wat verwarring en onbegrip bij de lezers van t.net. Misschien is het zelfs geen slecht idee om deze richtlijnen in een FAQ o.i.d. op te nemen !

Verwijderd

Newsposten is mensenwerk, net zoals modden dat is.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:15
beetje offtopic: misschien ook leuk om de nieuwsque openbaar te stellen, als in mensen kunnen hem (en het nieuws erin) bekijken..
voor de mensen die toch net nog wat meer willen zien.

Verwijderd

Op dinsdag 20 maart 2001 17:26 schreef Feedback het volgende:
mr. cyber, i agree, zie mijn draadje [topic=146972]

robin VR how about me? Ene week wordt een nieuw mobo wel geplaatst, week erna is een nieuwe plank niet ineens meer interessant
xbox.com opnieuw id lucht ook niet intressant genoeg, de rest weet ik al niet meer
Op dinsdag 20 maart 2001 19:47 schreef MrCyber het volgende:

[..]

Tja... ik heb het tot op heden nog niet ergens anders kunnen vinden.
[..]

Ik vind dat toch een vreemde gang van zaken hoor als ik eerlijk ben. Het hangt er dus maar een beetje vanaf welke nieuwsposter jouw ingezonden nieuwsitem leest. Deze bepaalt dus of iets interessant is of niet. Misschien is het handig dat de nieuwsposters onderling afspraken maken over wat interessant is of niet zodat hierover een eenduidig beleid ontstaat. De huidige wijze veroorzaakt blijkbaar nogal wat verwarring en onbegrip bij de lezers van t.net. Misschien is het zelfs geen slecht idee om deze richtlijnen in een FAQ o.i.d. op te nemen !
Natuurlijk zijn er onderling afspraken, maar de één is wat meer into moederborden en de ander die is meer op het Linux gebied bezig. En zoals HlpDsk al zegt blijft het mensenwerk. Als er een nieuwe moederbord is wordt dat heus wel geplaatst. Een FAQ heeft ook weinig zin, want je kunt dit soort dingen niet in een FAQ zetten.

Nieuwsqueue zal ook niet openbaar worden gesteld, omdat we er alleen maar gezeik mee kunnen krijgen. "Waarom is dit nog niet geplaatst, het staat er al twee uur in?". Als mensen wat meer willen zien kunnen ze net zo goed even de links op de linkspagina langs gaan en als ze wat interessants tegenkomen het in de nieuwsqueue gooien.

Verwijderd

Op dinsdag 20 maart 2001 19:52 schreef poohbeer het volgende:
beetje offtopic: misschien ook leuk om de nieuwsque openbaar te stellen, als in mensen kunnen hem (en het nieuws erin) bekijken..
voor de mensen die toch net nog wat meer willen zien.
hey, nou dat is nog eens een leuk idee. moet je er alleen wel bij zetten dat de content van die berichten niet gevalideerd is door tweakers.net, maar voor de rest lijkt het me een topidee!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik ben één van de mensen die regelmatig submits wegknikkerd. Natuurlijk is het niet zo dat één iemand de keuze tussen plaatsen of niet plaatsen maakt, maar als het er al een dag ofzo instaat ga ik er vanuit dat iedereen die het zou kunnen posten het al gezien heeft.

Waar ik op let bij het opschonen van de queue (dus meteen ook tips voor mensen die graag hun naam willen zien op de frontpage :)):

<li> staat het lager (dus eerder gesubmit) nog een keer in?
<li> is het al een keer eerder voorbijgekomen? (gebeurt vaker dan je denkt, vooral bij software updates) over dat moederbord: ik weet niet of jij het was maar ik heb vandaag nog een submit over de MSI K7T266 getrashed, die press release was allang voorbij gekomen.
<li> is het onderwerp goed genoeg? (site x gehacked, site y down, bedrijf z failliet, games, nieuwe site a enz. enz. is bijna nooit nieuws)
<li> is de bron goed genoeg? mensen sturen soms mailtjes die ze hebben gekregen door, reviews/nieuwsitems die uit 3 regels tekst bestaan of dingen uit bijvoorbeeld de Telegraaf (alsof die ooit iets nieuws vertellen :P)
<li> is het nieuws nog wel nieuws? dingen van meer dan 2 dagen uit beginnen al zeer twijfelachtig te worden. verder is een review van een 1GHz processor ook niet meer echt relevant. Guide #3450 over het verwijderen van de multiplier lock van Socket A processors ook niet.

Professioneel Hyves-weigeraar

• MrCyber
staat het lager (dus eerder gesubmit) nog een keer in?
Duidelijk, lijkt me ook geen probleem. Het gaat mij er niet om of mijn naam er bij staat of niet, maar dat het topic op t.net komt te staan.
is het al een keer eerder voorbijgekomen?
Lijkt me ook duidelijk
is het onderwerp goed genoeg?
Hier zou mijns inziens wel wat meer duidelijkheid over mogen komen (buiten de zaken die je al noemde). Hier is denk ik een hoop onduidelijkheid. Neem bv mijn submit van vanmiddag over een grote bug in Windows 2000 SP1... dit lijkt me toch behoorlijk nieuws wat interessant is voor tweakers. Helaas na ruim 5 uur nog niets op de frontpage !!!
....of dingen uit bijvoorbeeld de Telegraaf (alsof die ooit iets nieuws vertellen )
Toch wel ja ! Heb eerder deze week/vorige week een aantal submits gedaan met links uit de Telegraaf die mijns inziens toch behoorlijk nieuw waren (ik hou zakelijk het IT nieuws behoorlijk in de gaten), maar tot op heden niets over het hele onderwerp op de frontpage ! Ook niet dagen/weken eerder of zo. Toch jammer !
is het nieuws nog wel nieuws? .... etc
Lijkt me verder ook duidelijk !

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik had een lange reply... ik zal niets over de servers zeggen though.

Je Win2k SP1 submit:
- SP1 is oud
- Bug is niet levensbedreigend
- Ook niet uniek: http://www.wininformant.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=19577
- Site is members-only

Over Telegraaf:
Zakelijke dingen zijn niet ons terrein, tenzij deze een duidelijk merkbare invloed op de (toekomstige) hardware hebben.

Algemeen:
5 uur is niet lang. We zoeken ook zelf nieuws (dus als er iemand actief is, is deze niet per definitie met de queue bezig), en er staan regelmatig 30 tot 40 submits die wachten om verwerkt te worden.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Nieuwste submit: "Pentium 4 overlocked naar 2,6GHz!!!"

http://www.tweakers.net/nieuws/16198 :Z

Even aantonen dat er naast serieuze submits ook heel veel mensen zijn die zonder na te denken iets insturen, en zelfs mensen die niet eens doorhebben wat de bedoeling ervan is:

"Ja, ik heb net een Radeon gekocht en hij werkt perfect!!!" :?

"Wat is het verschil tussen 6.xx, 7.xx en 10.xx????????" :?

• MrCyber
Ik had een lange reply... ik zal niets over de servers zeggen though.
Je Win2k SP1 submit:
- SP1 is oud
- Bug is niet levensbedreigend
- Ook niet uniek: http://www.wininformant.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=19577
- Site is members-only
- Ok... eens dat SP1 oud is.
- Bug is inderdaad niet levensbedreigend, maar aangezien tweakers vaak meerdere operating systemen naast elkaar draaien toch wel belangrijk denk ik.
- Niet uniek wist ik niet, had nog geen andere bron gevonden.
- Zoals gezegd, geen andere bron gevonden en daarom heb ik het hele artikel gequoed/gekwoot (geen idee hoe je dat schrijft)
Over Telegraaf:
Zakelijke dingen zijn niet ons terrein, tenzij deze een duidelijk merkbare invloed op de (toekomstige) hardware hebben.
Een van de zaken die ik vorige week gepost heb uit de Telegraaf was over een nieuw virus. Tot op heden heb ik nog niets over dat virus hier op t.net gelezen, terwijl bv I love you / Melissa etc er binnen no time op stonden. Dit is dus een van de willekeuren die ik niet echt begrijp. De ene keer is een nieuw virus wel nieuws, de andere keer niet :? :?
Algemeen:
5 uur is niet lang. We zoeken ook zelf nieuws (dus als er iemand actief is, is deze niet per definitie met de queue bezig), en er staan regelmatig 30 tot 40 submits die wachten om verwerkt te worden.
Ik denk dat het er vanaf hangt of 5 uur lang is. In dit geval aangezien het niet levensbedreigend is kan ik me voorstellen dat een nieuwsposter voorrang geeft aan ander nieuws. Als ik dan echter kijk wat voor nieuws er sinds die tijd wel gepost is heb ik zoiets van tja..... maar goed.. dat is mijn persoonlijke mening.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Bug is inderdaad niet levensbedreigend, maar aangezien tweakers vaak meerdere operating systemen naast elkaar draaien toch wel belangrijk denk ik.
Het komt alleen voor bij Server en Advanced Server, terwijl de meesten waarschijnlijk Professional draaien. Verder is er geen gegevensverlies. Combineer dat met het feit dat iedereen die wil upgraden naar SP1 dat allang gedaan heeft komt een waarschuwing hiervoor ook aan de late kant.
Een van de zaken die ik vorige week gepost heb uit de Telegraaf was over een nieuw virus. Tot op heden heb ik nog niets over dat virus hier op t.net gelezen, terwijl bv I love you / Melissa etc er binnen no time op stonden. Dit is dus een van de willekeuren die ik niet echt begrijp. De ene keer is een nieuw virus wel nieuws, de andere keer niet :? :?
Ik vind persoonlijk, en er is ook min of meer afgesproken, dat nieuwe virussen geen nieuws zijn. Er komen er een stuk of 10 per dag als ik me niet vergis. Dat over sommigen een media-hype ontstaat zal mij in principe worst wezen (;)), maar andere posters kunnen daar anders over denken. Verder waren er laatst dingen over SubSeven 2.2 en een nieuwe versie van de WormGenerator. Naar dat soort dingen ga ik in ieder geval niet linken.
Ik denk dat het er vanaf hangt of 5 uur lang is. In dit geval aangezien het niet levensbedreigend is kan ik me voorstellen dat een nieuwsposter voorrang geeft aan ander nieuws. Als ik dan echter kijk wat voor nieuws er sinds die tijd wel gepost is heb ik zoiets van tja..... maar goed.. dat is mijn persoonlijke mening.
En dat is dan ook de reden dat de nieuwsqueue niet openbaar is en we ook geen commentaar geven over het al dan niet plaatsen van submits. Over dit soort dingen kun je het gewoon niet eens worden en als je tientallen van dit soort discussies per week moet houden kom je niet meer aan nieuwsposten toe :).

• witchdoc
Op dinsdag 20 maart 2001 20:06 schreef RobinVR het volgende:
Nieuwsqueue zal ook niet openbaar worden gesteld, omdat we er alleen maar gezeik mee kunnen krijgen. "Waarom is dit nog niet geplaatst, het staat er al twee uur in?". Als mensen wat meer willen zien kunnen ze net zo goed even de links op de linkspagina langs gaan en als ze wat interessants tegenkomen het in de nieuwsqueue gooien.
hehe, waarom denk je dat het hier zo druk is? Juist, omdat mensen te lui zijn om een boel sites af te lopen.. maar euhh.. point taken.

• Buzzman
  • Niet online
Ik had hierover ook nog een vraagje, kijken jullie ook nog wel ooit naar de bron? Als ie bijvoorbeeld op site a.com staat dat het nieuws niet gepost wordt, maar als het op site b.com staat wel?

Ik neem aan van niet, maar * Buzzman is nieuwsgierig.

• witchdoc
Op dinsdag 20 maart 2001 23:30 schreef WouterTinus het volgende:
Over dit soort dingen kun je het gewoon niet eens worden en als je tientallen van dit soort discussies per week moet houden kom je niet meer aan nieuwsposten toe :).
zie je wel.. een boel luilakken :P

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op dinsdag 20 maart 2001 23:52 schreef Buzzman het volgende:
Ik had hierover ook nog een vraagje, kijken jullie ook nog wel ooit naar de bron? Als ie bijvoorbeeld op site a.com staat dat het nieuws niet gepost wordt, maar als het op site b.com staat wel?

Ik neem aan van niet, maar * Buzzman is nieuwsgierig.
Als het hetzelfde bericht is maakt het niet uit natuurlijk. Wel is het zo dat je site op een gegeven moment 'kent'. AnandTech heeft altijd goede reviews, X-Bit labs heeft altijd betrouwbaar nieuws, AMDZone doet er alles aan om Intel de grond in de stampen :). Met dat soort dingen houd ik wel rekening. Maar als een onbekende site een goede review of interessant nieuws heeft krijgen anderen echt geen voorrang.

Wel wordt altijd de originele bron van iets aangegeven. Stel dat Digital Silence post dat op bij de EETimes nieuws is over iets, dan hebben we het alleen over de EETimes. Als veel sites naar een bepaald stukje linken is er natuurlijk wel meer kans dat het interessant is en 'gevonden' wordt.

Verwijderd

Mr.Cyber moet niet zo zeuren of het nieuws
dat hij submit geplaatst wordt:+
Ik zelf submit ook vaak nieuws, waar ik
vaak ook niks van terug zie, maar mij hoor je niet klagen:)
Pagina: 1