Toon posts:

Moederbord montage schroef zit vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ola allemaal,

Even een vraagje. Ik heb in mijn kast een oud moederbord zitten dat ik wil vervangen alleen nu heb ik alle schroeven waarmee die vast zit eruit behalve één. Blijkbaar is die ene doorgedraaid want iedere keer als ik probeer om hem eruit te schroeven draait ie door en hoor je een knik.

Heeft iemand hier misschien een gouden tip hoe ik deze koppige schroef er alsnog uit kan halen?

Alvast bedankt!

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01 10:31

JanW23

Mine mine mine mine

Je nagel of iets anders duns onder de kop van de schroef zetten terwijl je draait. Ze hebben dan een schroef gebruikt die voor dvd spelers is (dun schroefdraad).

Meedraaiend busje zou inderdaad ook nog kunnen. Zoals andere melden.

[ Voor 18% gewijzigd door JanW23 op 07-09-2011 10:48 ]

Verwijderd

denk dat je koperen busje mee draait, die hoor je dan dat geluid maken
zou eigenlijk dan mee eruit moeten gaan als je mobo los haalt

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:32
kijk anders aan de achterkant of je het busje waar de schroef in zit vast kunt zetten (met tang.) Probeer dan nog eens de schroef los te draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door dannbla op 07-09-2011 10:44 ]

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon doorschroeven, waarschijnlijk trek je het ding dan met afstandsbusje en al eruit. Zo niet dan zou ik met een tang gewoon het schroefje eruit trekken, als je genoeg speling hebt tussen moederbord an schroefje.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

En als al het bovenstaande niet meer werkt pak je een ijzerboortje en boor je hem kapot. wel opletten waar ijzervijlsel blijft. Dan weet je wel meteen zeker dat hetgeen waarin hij rondraaid (moer/afstandshouder ?) onbruikbaar is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je gaat boren, boor dan van de achterkant: je boort dan de afstandhouder los. Dat is simpeler, het schroefje is dunner, en het is onmogelijk om iets te beschadigen.
Pagina: 1