[W7] Irritante popup bij aansluiten usb drives

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:00

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Bij het aansluiten van usb drives krijg ik telkens de volgende melding op het scherm.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hneel/misc/controlerenenherstellen.jpg

Waarschijnlijk een bekend verschijnsel. Maar hoe krijg ik het weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:59

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Simpelste is gewoon kiezen voor hardware veilig verwijderen.
Maar er zal vast een reg-tweak zijn om 't uit te schakelen.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-08 11:38

jopitan

It's just a fact

Die melding krijg je als je de USB uit een computer hebt getrokken zonder hem veilig af te sluiten (zoals windhoos dat dan noemt)

Gewoon op Doorgaan zonder controleren drukken.

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Bij de eigenschappen van die USB drive kan je instellen dat je hem snel wil kunnen verwijderden dan kan je hem er zo uit trekken of dat je snel wil kunnen schrijven, dan moet je via het protocol verwijderen.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:00

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
In dat geval zou ik het eigenlijk wel default voor alle apparaten hebben. Anders moet je het bij elke usb-stick weer opnieuw instellen.
En in dit geval, bij mijn Android zou ik anders steeds 2 drives veilig moeten verwijderen, want die heeft nog een sd-kaartje, zodat er telkens 2 drives zijn.

Bij mijn Android werkt het uitschakelen van de write-cache alvast niet: :(
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hneel/misc/controlerenenherstellenfout.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Mijn ervaring is dat een keer voor "Controleren en herstellen" kiezen zorgt dat het scherm niet meer terugkomt

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:08
Jester-NL schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:59:
Mijn ervaring is dat een keer voor "Controleren en herstellen" kiezen zorgt dat het scherm niet meer terugkomt
Behalve dat je dit niet hoeft te proberen met schijven waar je ook mee moet kunnen booten gezien die dan iets sloopt (GRUB op FAT32 en de bootloader op SD cards voor custom software op de NDS, Android van telefoon *mogelijk*).

Maar je hebt gelijk behalve de problemen die het kan veroorzaken zorgt het gebruik van chkdsk / kiezen voor controleren en herstellen ervoor dat de melding niet meer terugkeert.
Pagina: 1