ik heb vanmiddag ook de stap gemaakt naar ssd. de keuze is gevallen op de crucial 128GB na de laatste review van tweakers.
ik draai nu Windows 7 64bit op een "Samsung HD154UI" partitie c ~100GB
nu lijkt het me handig om deze te imagen met bijv. ghost en deze over te zetten naar de ssd.
na wat inlezen zie ik dat dit toch wat problemen oplevert met alignen van de blocks vs pages.
is er een mogelijkheid om dit nu recht al recht te trekken met een tool?
tevens zit ik nog met een aantal problemen omtrent instellingen van Windows 7.
caching wil je uit zover ik begrepen heb want dat is onnodige slijtage van je SSD.
tevens is het zo dat trim aan moet in windows 7. nu heb ik gelezen dat dit in windows 7 automatisch aanstaat bij het detecteren van een ssd maar doet windows dat ook bij het overzetten van oude hdd naar ssd of alleen een check bij nieuwe install.
hoe zit het met paging op de schijf wil je dat aan op de ssd of toch niet of op de andere schijven?
als ik deze handleiding handleiding 2 in windows 7 uitvoer is het afdoende of moet ik nog meer instellingen wijzigen voor een optimale werking/non slijtage van de ssd.
zijn er dingen bij een herinstallatie waar ik eventueel op zou moeten letten.
grootte van de blocks e.d. of is er nog meer en wat is de juiste grootte.
welke dingen zie ik nu nog over het hoofd.
config:
windows 7 draait al ahci (ooit aangepast met het register en controller er in de bios op gezet.)
gigabyte x48-ds4 Intel ICH9R controller sata 300 poorten
crucial m4 128GB (sata 600)
samsung HD204ui
samsung HD154ui
ik draai nu Windows 7 64bit op een "Samsung HD154UI" partitie c ~100GB
nu lijkt het me handig om deze te imagen met bijv. ghost en deze over te zetten naar de ssd.
na wat inlezen zie ik dat dit toch wat problemen oplevert met alignen van de blocks vs pages.
is er een mogelijkheid om dit nu recht al recht te trekken met een tool?
tevens zit ik nog met een aantal problemen omtrent instellingen van Windows 7.
caching wil je uit zover ik begrepen heb want dat is onnodige slijtage van je SSD.
tevens is het zo dat trim aan moet in windows 7. nu heb ik gelezen dat dit in windows 7 automatisch aanstaat bij het detecteren van een ssd maar doet windows dat ook bij het overzetten van oude hdd naar ssd of alleen een check bij nieuwe install.
hoe zit het met paging op de schijf wil je dat aan op de ssd of toch niet of op de andere schijven?
als ik deze handleiding handleiding 2 in windows 7 uitvoer is het afdoende of moet ik nog meer instellingen wijzigen voor een optimale werking/non slijtage van de ssd.
zijn er dingen bij een herinstallatie waar ik eventueel op zou moeten letten.
grootte van de blocks e.d. of is er nog meer en wat is de juiste grootte.
welke dingen zie ik nu nog over het hoofd.
config:
windows 7 draait al ahci (ooit aangepast met het register en controller er in de bios op gezet.)
gigabyte x48-ds4 Intel ICH9R controller sata 300 poorten
crucial m4 128GB (sata 600)
samsung HD204ui
samsung HD154ui
[ Voor 3% gewijzigd door dezejongeman op 09-09-2011 10:40 ]