• tobiasos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-10-2014

tobiasos

Don't fuck up ma beer!

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds ongeveer twee weken heeft mijn mobo vervelende kuren. Onder kuren versta ik; Boot volgorde in de bios resetten na een handmatige reset van het systeem als windows eens blijft hangen, primaire hardeschijf niet herkennen (ja altijd de primaire), blijven hangen bij de post of na het opnieuw instellen van de bootvolgorde minutenlang bij de post blijven hangen om daarna tot de conclusie te komen dat hij toch weer vergeten is hoe het ookalweer zat met die bootvolgorde. Aangezien het een p67 bord is zonder B3 (ik kom er later op terug waarom niet) dacht ik meteen aan de sata-II bug in die borden vooral om het volgende: Het begon er namelijk mee dat ie de dvd niet meer herkende wat het enige apparaat is dat in mijn pc op een sata II poort zit, de harddisks zitten beiden op een sata-III poort. Dat ie de dvd niet meer herkende was irritant maar nog niet echt vervelend. Wel werd het vervelend toen het systeem de bovengenoemde kuren begon te vertonen omdat ik dan soms wel tot meer dan een uur per keer bezig was om het systeem weer aan de praat te krijgen. Je zou natuurlijk zeggen; ruil simpelweg je mobo in maar helaas is dat niet zo makkelijk. Namelijk omdat ik dit bord snel wilde hebben en ten tijde van de release geen zin had om er 4 weken op te gaan zitten wachten heb ik het via marktplaats gekocht van iemand die in de elektronica business zat en er een gratis toegestuurd had gekregen. Hierdoor kon ik een bord nieuw in doos voor 30 euro minder krijgen dus die keuze was snel gemaakt. Helaas was dit voordat de beruchte bug in deze borden werd bekend gemaakt. Hierdoor heb ik dus geen winkeladres waarnaar ik het mobo kan brengen zodat zij de rest regelen maar zal ik dit waarschijnlijk op eigen houtje moeten gaan uitvogelen.

Het systeem functioneerd trouwens zonder problemen zodra ik de dvd afkoppel maar werken met maar 2 satapoorten is een beetje onhandig zoals je misschien begrijpt...
Zelf had ik dus het volgende idee; gewoon een pci satakaartje erbij zetten om de kapotte satakaarten op het mobo te omzeilen al weet ik net of dit probleem zich na langere tijd verder kan uitbreiden.

Ik heb nu dus 2 opties:

Kijken of ik het bord zelfstandig via MSI kan laten omruilen (als iemand daar ervaring mee heeft hoor ik daar graag over ^^ !) of dus de truc met de pci kaart.

Graag hoor ik van jullie wat jullie het beste lijkt en vooral of dit probleem zich nog verder kan uitbreiden!

Intel core i5 2500K@4,2/MSI P67A-C45/Geil Blackdragon DDR3@1333/Asus EAH6950@ 920&1500/Crucial Sata-III Real-SSD

• Nadir1702
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
g
Modbreak:Aanzetten tot fraude is iets wat we nadrukkelijk niet willen zien hier op GoT :X

Een Tweaker die bewust buiten de normale paden gaat met z'n hardware is mans genoeg om open en eerlijk problemen ermee aan te pakken, zoals tobiasos trouwens duidelijk ook doet :)

Nog los van fraude was je advies ook gevaarlijk. Laat dat aub achterwege :o

[ Voor 190% gewijzigd door dion_b op 07-09-2011 10:35 ]

Verwijderd

Ik zou MSI gewoon even opbellen en vertellen dat je een moederbord via Marktplaats hebt gekocht, geen bon hebt en dat het bord nu kuren vertoont. Het is wel zo eerlijk om het hele verhaal te vertellen vind ik, alleen zal dat niet in je voordeel werken heb ik het idee. Voor reviewsamples en dergelijke zal vast een andere policy gelden. Vraag ze wat ze eraan kunnen doen en zolang het kosteloos is kun je ermee in stemmen :). Normaal gesproken moet je namelijk volgens mij bij MSI altijd contact opnemen met de winkel waar je het bord hebt gekocht.

Andere optie is natuurlijk voor een paar tientjes een SATA2 / SATA3 PCI-e kaartje kopen. Voor je DVD en conventionele harde schijven kan dat ook prima SATA2 zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 23:18 ]

• tobiasos

tobiasos

Don't fuck up ma beer!

Topicstarter
ja idd daarom ook dat idee maar dit probleem kan het mobo niet fataal worden?

Intel core i5 2500K@4,2/MSI P67A-C45/Geil Blackdragon DDR3@1333/Asus EAH6950@ 920&1500/Crucial Sata-III Real-SSD

Verwijderd

tobiasos schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 23:18:
ja idd daarom ook dat idee maar dit probleem kan het mobo niet fataal worden?
Dat vind ik moeilijk te voorspellen. Volgens mij heb je er alleen last van als je die SATA2 poorten gebruikt, als je dus de SATA3 poorten gebruikt zou je geen problemen moeten hebben.

• tobiasos

tobiasos

Don't fuck up ma beer!

Topicstarter
Ok bedankt :D! Ik ga iig morgen MSI bellen en dan post ik nog wel wat er van gekomen is als de hele zaak is afgehandeld

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:30
volgens mij willen ze dit wel oplossen want zij kunnen de kosten verhalen op intel. en die zal niet al te veel vragen stellen want ze weten dat ze een fout hebben gemaakt.

ik zou het eerst niet melden dat je hem 2ehands hebt. als ze er naar vragen kun je het altijd nog vermelden. de medewerker aan de lijn kan dat toch niets schelen, als die maar een oplossing binnen de reglementeren gesteld door kan bieden is die blij. ik had ook geen factuur nodig bij mijn ex asus laptop ze kunnen dit vast zo voor je oplossen.
Pagina: 1