Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Topicstarter
Beste mensen,

een van mijn Pc's is net spontaan uitgevallen zonder duidelijke oorzaak en hij gaat niet meer aan.
Het is een ietwat oudere pc met een MSI K8Neo4 mobo, amd 3700+proc en een ATI X800 GTO2 graka.
Het enige wat hij nog doet is heel langzaam (3 sec aan/3 sec uit) met de powerled knipperen....
Gezien het een wat oudere pc is wil ik niet uit mijn gamebak mijn hardware schoeven om onderdeel per onderdeel na te gaan en uiteindelijk te concluderen dat het mijn mobo is en ik mijn goede hardware verrot heb geholpen...

Heeft iemand enig idee hoe ik erachter kan komen wat het is?
In de manual van het mobo kan ik ook niets van die knipperende led vinden helaas....

BVD!!!

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:08

Quad

Doof

Ik kijk in mijn glazen bol.
Nope, zou het niet weten.

Lees AUB de FAQ door.. Hier kunnen wij echt niks mee..
Ik zou je graag willen helpen, maar zonder concrete informatie, als wat heb je al gedaan e.d. heeft het voor mij én ons Tweakers geen nut..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

*fish pakt een doekje en poetst zijn glazen bol een beetje op*

Is die niet in standby gevallen ofzo
Houd die aan/uit knop eens meer dan 5 seconden ingedrukt ? gaat die dan uit ? zet hem dan weer een aan

[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 06-09-2011 23:12 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mpar
  • Laatst online: 18-08 22:49
fish schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 23:11:
*fish pakt een doekje en poetst zijn glazen bol een beetje op*

Is die niet in standby gevallen ofzo
Houd die aan/uit knop eens meer dan 5 seconden ingedrukt ? gaat die dan uit ? zet hem dan weer een aan
Ik neem aan als dat een pc in slaapstand gaat, dat hij niet plots uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Maar aangezien hij knippert gok ik op de voeding.
Je zou natuurlijk eerst alle niet benodigde hardware afkoppelen, dat ook.
GPU eruit, boot hij nog niet, is t meestal niet de gpu.
Enzovoorts..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

martijnprijt schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 23:13:
[...]

Ik neem aan als dat een pc in slaapstand gaat, dat hij niet plots uitvalt.
Ik neem aan dat jij een beter sugestie hebt, welke je bent vergeten te posten ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 07:26

JanW23

Mine mine mine mine

fish schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 23:15:
[...]

Ik neem aan dat jij een beter sugestie hebt, welke je bent vergeten te posten ?
Ik gok ook op een slaap/sluimerstand. Op m'n vorige pc werkte de slaapstand ook niet goed. Zodra ik hem hier in zette en hem aan wilde doen, ging hij aan/uit/aan/uit/aan/uit en dat ging oneindig zo door.

Maar aan de andere kant... misschien iets te simpel, want de TS heeft vast wel geprobeerd om de stekker er een keer uit te trekken (als staat dat niet in zn startpost).

Verwacht anders een gaar moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het volgende is:

1.Voedingsstekker eruit
2.Aan/uit knop indrukken(ledjes lichten even op)
3.Stekker er weer in en weer aan/uit knop indrukken

Dit heeft bij mij en andere al vaker geholpen.

Suc6

Derk
DRuw schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 23:03:
Beste mensen,

een van mijn Pc's is net spontaan uitgevallen zonder duidelijke oorzaak en hij gaat niet meer aan.
Het is een ietwat oudere pc met een MSI K8Neo4 mobo, amd 3700+proc en een ATI X800 GTO2 graka.
Het enige wat hij nog doet is heel langzaam (3 sec aan/3 sec uit) met de powerled knipperen....
Gezien het een wat oudere pc is wil ik niet uit mijn gamebak mijn hardware schoeven om onderdeel per onderdeel na te gaan en uiteindelijk te concluderen dat het mijn mobo is en ik mijn goede hardware verrot heb geholpen...

Heeft iemand enig idee hoe ik erachter kan komen wat het is?
In de manual van het mobo kan ik ook niets van die knipperende led vinden helaas....

BVD!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltjers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-04-2024
Je beweert dat je ook een game PC hebt. Je hebt geen zin om de stukken van je game PC in je kapotte PC te doen, maar waarom stop je geen stukken van je kapotte PC in je game PC? Dan kan je per onderdeel afgaan wat heel is :) Veel kan er niet misgaan, want als een onderdeel niet goed werkt krijg je gewoon een BSoD.
Het enige wat dat kost is misschien wat koelpasta en wat tijd :) Succes ermee

Sommige mensen zetten iets nuttigs in hun signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Owkee, ben ik weer.

Hij heeft de nacht van de stroom af gestaan en vanochtend bootte hij weer (ik heb hem niet laten draaien verder).
Hij was spontaan ermee gestopt en ging niet standby of hibernate, gewoon net of de stekker eruit ging.
Ik had gehoopt dat iemand iets kon zeggen als "Bij MSI, als de powerled langzaam knippers is het je graka" of iets van die strekking. Maargoed, gezien hij wel bootte venochten denk ik dat er iets te warm is geworden Dus ik ga hem eerst eens helemaal uit elkaar halen en goed schoonmaken en dan pas verder als hij nog een keer uitvalt (en in de tussentijd alles op mijn server zetten met backups).

@Skeltjers: Ik heb een keer een kapotte rambank gehad dat eerst mijn geheugen sloopte, dat ik vervolgens in een ander mobo porbeerde en die vervolgens dus ook een kapotte rambank had.... dat geintje wil ik dus echt niet meer!!!

Even voor de duidelijkheid dus, ik had inderdaad al de stekker er een paar keer uit gehad met ook wat tijd ertussen maar dit hielp dus niet (stekker erin->ledje gek doen) en na een nacht van stroom gehaald te hebben lijkt er ineens weer niets aan de hand.
De betrouwbaarheid is ineens wel naar 0 zolang ik niets vinden kan.... je kunt ook nergens een temperatuurlog oid zien helaas...

Bedankt voor de reacties iedereen, mocht hij er na de grote schoonmaak weer uitklappen ga ik verder zoeken.
TNX! DRuw

ps: blijft een apart verhaal wat ik van windows nog wel ken maar van hardware?..?..?..?
pps: ik zat zelf ook wel aan de voeding te denken maar als dat het geval is, dat ledje heeft toch ook prik nodig????

[ Voor 3% gewijzigd door DRuw op 07-09-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

De voeding kan wel spanning hebben, maar niet genoeg leveren om je pc normaal te booten.
Dat ledje brand als je voeding spanning heeft.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-04-2024

Jeffroiscool

Proud DD Member! :D

Controleer ook de temperatuur.

Sommige BIOS'en zijn ingesteld om de computer uit te schakelen bij een bepaalde temperatuur.d

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Jeffroiscool schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:10:
Controleer ook de temperatuur.

Sommige BIOS'en zijn ingesteld om de computer uit te schakelen bij een bepaalde temperatuur.d
Ja ik denk dat daar iets is getript, het zou een "afkoeltijd" en de harde shutdown kunnen verklaren...
Ik ga even een progje zoeken die een melding geeft 5 graden eerder dan mijn bios, kijken of dat iets an het licht brengt....

[ Voor 3% gewijzigd door DRuw op 07-09-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 11:53
lijkt me een temperatuur ding inderdaad. kijk gelijk of je koeler wel schoon is / niet los zit oid.

en kijk met CPUtemp of ie idd niet te heet word.

Knowledge is my Weapon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
ik had iedere keer al een probleem dat mijn scherm vaak 1 seconde uitviel van die pc.... ik had het idee dat dat het scherm was maar ik heb het scherm even als 2e monitor op mijn gamebak gezet en dat werkt nu zonder problemen....
Zou een graka ook een dergelijke error kunnen geven (en ligt het toch dus aan mijn graka of mijn PSU die hem niet goed gevoed krijgt wellicht....)?
kleine edit, het lijkt bij mijn graka alleen mijn DVI te zijn, analoog is er niets aan de hand (afgelopen half uur waarbij hij continu stond te knipperen toen ik hem op de DVI had.)

[ Voor 19% gewijzigd door DRuw op 07-09-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltjers
Volgens mij kan het niet zo zijn dat je computer helemaal niet boot als je videokaart kapot is. Dan zou je computer gewoon moeten booten en als ie dan aanstaat zou je BSoD's moeten krijgen (als je uberhaupt beeld hebt) en anders boot ie wel zonder beeld. Maar dat weet ik niet zeker.
Of je videokaart überhaupt kapot is kan je controleren door hem aan te sluiten op je onboard videokaart, de meeste mobo's hebben die wel, en kijken of het werkt.

Als je wilt weten of het aan je PSU ligt moet je even je specs van je computer doorgeven (en hoe oud hij is), dan kan je kijken met TDP (het totale vermogen) hoeveel je PSU ongeveer zou moeten kunnen leveren. :) hopelijk kan je er iets mee.

Heeft je PC de afgelopen tijd nog rariteiten laten vertoond?

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Hij is er weer mee opgehouden.... spontaan ineens.
Ik kwam terug bij mijn pc nadat ik hem aan had laten staan toen ik tv ging kijken en weer knipperende led en niet aan te krijgen.
Dit keer kon ik gewoon de PSU uitzetten en nadat de led uitging kon ik hem weer "gewoon" aanzetten.
In de log van CPUtemp zit ik dat hij 32 graden was net voordat hij eruit knalde... dat is ook niet bijzonder dus...

Ik kan dus de error waar hij op tript niet nadoen, hij gaat gewoon at random uit zegmaar....

Iemand een idee (of welke informatie heb je nodig om een idee te krijgen?)?
@Skjelters: ik heb het laatste jaar neits aan mijn config van deze pc veranderd dus PSU zou gewoon moeten werken (tenzij defect natuurlijk) ook weinig rariteiten... mijn mobo fannetje maakt wat herrie maar doet het nog wel, verder draait hij in principe prima normaal gesproken:(

[ Voor 19% gewijzigd door DRuw op 08-09-2011 20:21 ]

Verwijderd

Heb je je geheugen al gechecked met memtest86+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:17:
Heb je je geheugen al gechecked met memtest86+?
zodra ik thuis ben dus;) tnx!

Gedaan, niets aan de hand qua geheugen...

[ Voor 10% gewijzigd door DRuw op 09-09-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faifz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-09 15:24
Heb dit probleem als volgt gehad -> PC viel instantly uit. Gebeurde natuurlijk alleen als ik aan het gamen was. Duidelijk mijn GPU die te warm werd zat rond een temperatuur van 100°+. Check uw temperatuur van de CPU eens met coretemp ofzo. Probeer dit eens start in veilige modus en run prime95, als uw pc uitvalt, is uw cpu overheat. Als dit een lange tijd zou uithouden, ligt het niet aan uw cpu temp. Op normale modus probeer uw GPU eens te stressen met furmark eventueel de temps.

Betwijfel het zelf of het aan de PSU ligt, imo de cpu/gpu temps.. Als uw PSU defect zou zijn, zou de pc niet eens kunnen booten. Denk eraan de CPU word massief in actie geschoten wanneer em boot..

Als het een oud pc is, neem de PSU van uw "nieuwe pc('s)" over. En test het daarmee uit. Ge moet hem nie persee monteren in uw kast. Mjah als ge onderdeel per onderdeel wilt vervangen om te testen.. Passen ze eigenlijk wel erop?

@Skeltjers Uw pc zou niet booten tot op windows als er geen videokaart aangesloten aan zit of een defectie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltjers
Faifz schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 19:06:
Heb dit probleem als volgt gehad -> PC viel instantly uit. Gebeurde natuurlijk alleen als ik aan het gamen was. Duidelijk mijn GPU die te warm werd zat rond een temperatuur van 100°+. Check uw temperatuur van de CPU eens met coretemp ofzo. Probeer dit eens start in veilige modus en run prime95, als uw pc uitvalt, is uw cpu overheat. Als dit een lange tijd zou uithouden, ligt het niet aan uw cpu temp. Op normale modus probeer uw GPU eens te stressen met furmark eventueel de temps. [...]
DRuw zei dat de laatste keer dat zijn pc uitviel was toen hij weg was. Ik neem aan dat je je computer niet full stressed als je weg bent, dus temperaturen van 100°C + zou ik niet verwachten, dus ik neem niet aan dat het daaraan ligt.
Je kan stress tests gewoon in normale modus doen :)

Wat ik trouwens raar vind dat jij beweert dat je PC uitviel omdat je GPU warmer werdt dan 100°C en dan moet DRuw naar zijn CPU kijken? Totaal irrelevant als je mij vraagt :?

GPU = een deel van je videokaart, CPU = een deel van je processor. Deze kan je natuurlijk beide stress testen om te kijken of deze instabiel zijn of te warm worden.

Je kan het stressen van je processor makkelijk testen met zoals Faifz zei prime95. Gewoon blend test aanzetten en je temperatuur kan je goed zien op speedfan (fijn programma als je het aan mij vraagt)
Je kan het stressen van je videokaart goed stressen met Furmark, daar kan je alles zien wat je nodig hebt :)
Als een van de 2 tests een BSoD oplevert dan weet je waar het probleem ligt (of een deel van het probleem)

Maar als je de resultaten hiervan zou kunnen posten kunnen we dat ook weer uitsluiten ;)
Faifz schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 19:06:
[...] @Skeltjers Uw pc zou niet booten tot op windows als er geen videokaart aangesloten aan zit of een defectie..
Je computer boot gewoon als je geen videokaart hebt aangesloten. De computer zelf heeft geen videokaart nodig, want deze verzorgt alleen het beeld zodat wij erop kunnen werken. Maar een computer heeft geen visuele feedback nodig. (kheb het net nog uitgeprobeerd, nouja heb mijn insteekkaart eruit gehaald, maar praktisch elk mobo heeft een IGP :P) Die boot gewoon wat er op de schijf staat, en verwerkt dat met de processor. Volgens mij heb je niet eens RAM nodig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ik ga morgen even die stresstest doen, al is hij de eerste keer uitgevallen toen mijn vriendin aan het internetten was (gewoon email spul, niets grafisch) en de 2e keer met zelfs het scherm uit toen we hem aan hadden laten staan bij het tv kijken... behoorlijk niet stressed dus.
Ik ga het morgen even proberen, wellicht dat door stressen wel het probleem getriggerd kan worden...
Ik post de resultaten zodra bekend!
Fijne avond nog!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Okee, ik heb de proggen gedownload en ik was even begonnen met furmark aan te zetten met dat shark monitoring tooltje en speedfan erbij aan.
Nu trekt deze pc dat niet helemaal lekker (oud beestje;)) maar de GPU usage etc. blijft op 0% staan tijdens de test????
Temperaturen blijven wel allemaal onder de 40 graden (zouden iets op kunnen lopen als ik hem een hele tijd an laat staan maar er gaat niet iets snel de verkeerde kant op zegmaar...)
Ik snap hier geen hol van inmiddels....

• Phanvi
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-12-2023
Heb met mijn computer iets in soortgelijke vorm gehad. Ik ben zelf niet zo slim geweest om in me kast te kijken en een maand later was er een ferrietkern spoel http://www.google.nl/imgr...Tu3tKsyD-wbbztDiBA&zoom=1
doorgefikt. Mss is het handig om ff in je kast te kijken of je een witte spoel kern ziet ipv groen. (Althans bij mij waren ze groen en is ie wit geworden) :S

Hoop voor je dat jij hier geen last van hebt ! Succes ;)

• Skeltjers
DRuw schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 15:45:
Okee, ik heb de proggen gedownload en ik was even begonnen met furmark aan te zetten met dat shark monitoring tooltje en speedfan erbij aan. [...]
Shark monitoring tooltje :?
DRuw schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 15:45:
[...] Nu trekt deze pc dat niet helemaal lekker (oud beestje;)) maar de GPU usage etc. blijft op 0% staan tijdens de test????
Temperaturen blijven wel allemaal onder de 40 graden (zouden iets op kunnen lopen als ik hem een hele tijd an laat staan maar er gaat niet iets snel de verkeerde kant op zegmaar...)
Ik snap hier geen hol van inmiddels....
Hmm ik denk dat je instellingen dan niet helemaal kloppen want als het goed is brengt furmark je GPU usage naar 100% en zou je kaart zeker veel warmer moeten worden dan 40. Ik denk dus dat je de instellingen wat naar beneden moet schroeven qua resolutie + MSAA. Verder moet je het gewoon runnen als stability test, dan zou het voor zichzelf moeten spreken. Alle info die je nodig hebt staat in FurMark dan :)
Zou je anders even een screenshot kunnen posten ofzo?

SpeedFan heb je eigenlijk alleen nodig als je je processor een stability test geeft. (Geef maar een schreew als dat niet lukt met prime95)

En ik neem aan dat jammer genoeg je PC nogsteeds de mankementen vertoont? -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ja het flauwe is dat ik het probleem niet kan triggeren.. ik weet dus niet of het opgelost is tot hij weer spontaan uitvalt zegmaar.
Ik heb er alleen niets aan verandert tot op heden....
Dat shark tooltje zit in furmark (zitten 2 tooltjes in aan de rechteronderkant als je het hoofdsscherm aan hebt)
Maar Furmark draait wel (scherm met psychadelic flow power motiefje waar je misselijk van wordt;)) maar alles blijft op 0 staan en ik zie dan in speedfan dat de temp ietsjes oploopt...
Ik ga zo nog wel ff spelen met furmark en dan probeer ik wel even een screenshot te posten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Voeding uitwisselen, en testen?
Videokaart uitwisselen, en testen?
Hierna de rest van je onderdelen.

Zolang je dit niet doet zul je er nooit achter komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltjers
jan99999 schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:04:
Voeding uitwisselen, en testen?
Videokaart uitwisselen, en testen?
Hierna de rest van je onderdelen.

Zolang je dit niet doet zul je er nooit achter komen.
Als de computer redelijk random lijkt uit te vallen dan kan je wel alles uitwisselen en testen, maar dan moet je nog wachten op een waarschijnlijke random uitval. Vandaar dat stressen en uitsluiten een betere optie is en dan (als daar niks uit komt) nog dingen uitwisselen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
ik moet het stressen nog doen hoor maar ik was lekker aan het BFBC2-en en mijn vriendin zit naast me te werken met email en word. weer viel het ding uit en zodra ik de power er afhaal en de led stopt met knipperen kan ik hem weer aan zetten... gelijk naar de temps gekeken maar dat was allemaal rond/onder de 40....

edit, hij staat nu een uur met prime95 te draaien en het heetst is de core en tem2 (wat dat ook maar is) op 47 graden... nog niet bijzonder volgens mij...

[ Voor 20% gewijzigd door DRuw op 11-09-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Okee, ik snap er nu bijzonder weinig meer van....
Ik heb gisteren ruim een uur Prime95 laten draaien zonder dat er iets gebeurde.
Vervolgens ga ik in bad waarbij ik mijn pc uitzet en ik kom na het badderen terug en het ledje staat weer te knipperen.
Tijdens het afsluiten is hij dus alsnog over zn nek gegaan met iets.
Ik ga straks nog de Furmark draaien maar ik denk dat dat soortgelijke resultaten geeft (als ik al een uitslag anders dan de vorige keer krijg dan....)
Grtn maarweer....
@Phanvi, volgens mij zijn al mijn ferrietkerntjes nog de kleur die ze moeten hebben..:)

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ik heb net geprobeerd furmark te draaien maar ik kreeg mijn pc al niet aan tot 3 keer toe.
tijdens systeemherstel sloeg hij ook uit en dan weer het gebruikelijke truukje met de voeding 10 seconden uitzetten en dan boot hij weer...
temperaturen blijven laag maar hij gaat steeds sneller uit lijkt wel.
Ik had furmark amper draaien (weer dat geintje dat hij geen temp en fanspeed aangeeft overigens) en toen ging hij weer uit.
ik ga binnenkort maar eens kijken of ik de voeding van mijn gamebak even aan kan sluiten en zoiets proberen... er is nu inmiddels niet meer mee te werken en het is niet afhankelijk van de belasting van het ding blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ik had nog een ander alternatief: ik had nog een HD liggen en daar ben ik nu een verse install van Win7 op aan het doen en tot nu toe blijft hij aan (waarbij hij de laatste dagen al gewoonweg niet door de windoos boot kwam)...
Wellicht stikt de HD in een bitje ergens?

En weer een editje: na een dag draaien en bijna alle standaard zooi er weer op gedaan te hebben is hij in mijn afwezigheid er weer uitgeklapt.... HD kan ik dus van de shitlist schrappen....

[ Voor 26% gewijzigd door DRuw op 18-09-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Okee mijne heren.... Ik heb inmiddels de voeding en de HD verwisseld en nog steeds valt hij spontaan uit.
Geheugen is ook gechecked en ook niets mis mee.

Wie heeft er nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:57

D33F

Tweelingtemmer

Begin toch zelf steeds meer aan je moederbord te twijfelen gezien de stappen die je inmiddels al hebt ondernomen..

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Tja, ik dacht dat dat altijd een kwestie was van wel of niet doen maar niet "at random" eruit vliegen...
Ik heb nu de videokaart in mijn gamebak gehangen (ik kan mijn 5870 vaporX niet in die andere duwen, hij heeft nogal prik nodig;))
Kijken of mijn gamebak er nu ook uitklapt als ik hem gewoon aan laat staan. zo ja is dat het en anders hou ik volgens mij de proc en mobo over toch???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:57

D33F

Tweelingtemmer

geloof me moederborden kunnen nog wel ''werken'' maar soms de boel niet meer stabiel houden, waardoor je vast lopers / uitspringers e.d. krijgt heb dit zelf ooit eens meegemaakt met een ECS mobo enkele jaren geleden, deze viel letterlijk beetje bij beetje uit elkaar (van vast hangers tot uitspringers en uiteindelijk dus zijn dood)

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Mijn gamepc draait nu al 4 uur met mijn "oude" graka en er lijkt niets aan de hand.
Dan kom ik volgens mij op mijn mobo of proc uit... of weet iemand nog iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyktm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 22:25

jordyktm

Catch me if you can.

hmm, misschien iets van kortsluiting? Ligt er geen load aan stof in?

- Intel - iPhone 13 Pro - KTM - Steam: Wicked Pony -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 16:33

Pablo

Rito pls

ik heb toch een gevoel dat het je mobo of je processor is.
aangezien je de rest al het getest e.d.

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
jordyktm schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:19:
hmm, misschien iets van kortsluiting? Ligt er geen load aan stof in?
Kortsluiting kan het volgens mij niet zijn, niet alleen heb ik alles al volledig schoongemaakt, als je kortsluiting hebt moet dat in dezelfde soort situatie voorkomen (warmte bijvoorbeeld) maar het is telkens random.
Ook gaat hij dan ook gewoonweg normaal gesproken niet meer aan...

Ik vrees mijn mobo...
Ik heb nog een mobo met een AMD1750+ liggen (oude server gewwest) en ik ga eens kijken of mijn vriendin daar op kan werken of dat dat echt niet meer wil.. anders wordt het toch een nieuwe pc (voor mij dan waarschijnlijk, krijgt zij mijn 860 (hoezo overkill))

Pagina: 1