meerdere range extenders "op rij"

Pagina: 1
Acties:

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:25
Het leek me superlogisch en vanzelf sprekend dat ik de ene range extender / repeater op de vorige kon linken and so on.

dus niet:
EXTENDER ----- router ------- EXTENDER

maar:
Router -------- EXTENDER -------- EXTENDER ------ enz

Dus ik heb twee TP-WA730RE gehaald, en na heel vele prutten krijg ik er maar 1 verbonden met de router.
De tweede krijg ik noch met de router, noch met de andere extender verbonden.

de router waarop i verbind is de TL-WR1043ND. De extender pikte deze alleen op na een laatste firmware upgrade., maar de twee krijg ik niet werkend.

kán het wel?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44

lier

MikroTik nerd

Kijk...dat is een leuke vraag. En helaas heb ik geen antwoord...wel wilde ik informeren of je weet wat de consequenties zijn als het zou kunnen (in de vorm van snelheid verlies)?

Geen optie om draden te trekken naar de verschillende accesspoints (range extenders natuurlijk)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:58
Een concept dat wél werkt is WDS. Helaas is het niet beschreven in de officiële wifi-specificaties en is de functie niet courant beschikbaar, interoperabiliteit zou ook niet optimaal zijn.
In een WDS opstelling kan je oneindig doorlinken, zolang je geen lussen maakt.

WDS in Tomato voor WRT54GL
WDS op wikipedia

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Ik ben het 100 Procent eens met "Cafe del Mar" eventueel kun je ( als je andere apparatuur wilt gaan aanschaffen ) kijken naar een Routerboard router www.mikrotik.com

deze ondersteunen bijna allemaal WDS en zijn, net zoals alle mikrotik producten enorm stabiel.

• paQ
lier schreef op woensdag 07 september 2011 @ 08:30:

Geen optie om draden te trekken naar de verschillende accesspoints (range extenders natuurlijk)?
De offertes vielen nogal fors uit.
zo'n 2800 euro (ex) voor 30 ruimtes te voorzien van een bedrade aansluiting.

wat een rotzooi die extenders zeg :(
(althans deze dan)

We hebben het 1 keer aan de praat gekregen met twee toch niet bepaald netwerk-n00bs.
Na configuratie de apparaten verplaatst en weg was het internet weer.
Uiteindelijk 1 extender toch weer werkend gekregen op 6 meter afstand van de router.
De ruter geeft ca 28 mbps draadloos, en als je bewust verbinding maakte met de extender nog maar 4,5 mbps. echt waardeloos dus.

wat cafe del mar dus schrijft ging duidelijk niet op voor deze extenders. het werkt als je geluk hebt, en dan heel heel brak. Het _ging_ in weze wel, als je wat frotte met de gateway en IP reeksen, maar stabiel is het nooit geworden.

terug naar de winkel dus en weer retour met een paar AVM Fritz! dingen.
pricewatch: AVM FRITZ!Wlan Repeater N/G
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

veel duurder, maar inprikken, draadloos verbinding maken, inloggen, wachtwoordje, klaar.
volgende in stopcontact, aanmelden, inloggen, verbinden met de vorige extender, wachtwoordje, klaar.

max 3 min per apparaat nodig.
en alle info komt a la lichtkrant voorbij als ze actief zijn.
_/-\o_

verbinding is stabiel, reikt ver (stuk verder iig dan de tp-links) en de snelheid blijft netjes overeind. (van 28 > ca 21 mbps op 15 meter)

Denk dat deze apparaten wel safe zijn om mee verder te bouwen.
we moeten een betonnen bunker van wifi voorzien vanaf een gang met twee knikken erin, dus ik schat dat we max 4 fritzen nodig hebben. Wat duurder dan gehoopt, mar als het werkt :) (en hopen dat ze niet gejat worden)

[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 10-09-2011 00:28 ]

• The-Source
  • Laatst online: 23-02 16:19
Ik weet niet bij wie je allemaal offertes hebt gevraagd maar voor grofweg 93 per aansluiting hebben ze je aardig geprobeerd te tillen als je niet specifiek cat6a losh kabel had gevraagd.. met cat5e ben je in ieder geval stukken goedkoper als ik zo de offertes op de zaak voorbij zie komen...

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• paQ
het is geen gewoon gebouw.
het is een betonnen bunker, een lange gang in het midden, met daaraan 30 geisoleerde ruimtes.

Kabels trekken kan alleen via de bestaand leidingen die aan 1 kant van het gebouw uitkomen.
Er moet met een speciaal apparaat gekabeld worden, waarvan de langste kabels telkens ca 65 meter lang zijn.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Een betonnen bunker, met megadikke muren met veel staal.

Dan vrees ik dat je met wireless niet echt ver komt als je vewacht door een muur heen te zendn

Iperf

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

fish schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 20:27:
Een betonnen bunker, met megadikke muren met veel staal.

Dan vrees ik dat je met wireless niet echt ver komt als je vewacht door een muur heen te zendn
Dat vermoed ik ook, als er al WCD's aanwezig zijn zou ik eerder kijken naar een HomePlug oplossing.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Als je in elk van de 30 kamers powerline moet installeren loopt dat ook aardig in de papieren...

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 20:59:
Als je in elk van de 30 kamers powerline moet installeren loopt dat ook aardig in de papieren...
Consumenten powerline adapters kun je al kopen voor 25 euro/stuk, dus 31 van die dingen (een kleine 800 euro) is nog steeds ruim goedkoper dan kabels laten leggen.
In een combinatie met een accespoint kan het zelfs goedkoper zijn dan een aantal repeaters in de gang om aan het einde van die gang voor wifi te zorgen.
Maar het is moeilijk in te schatten daar ik nog geen goed beeld heb van de situatie in de bunker en het gewenste resultaat.

[ Voor 27% gewijzigd door Zer0 op 10-09-2011 21:25 ]

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

hmm.. die dingen zijn flink gezakt in priijs.

Test het wel even uit, ik heb er persoonlijk weinig vertrouwen in dat 30 van die dingen goed samen gaan werken op bedrading die bovendien, ik gok, vele jaren oud is.

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-02 23:52
En naar mijn weten fungeert het powerline systeem ongeveer net zoals een hub, dat is natuurlijk ook al minder.
Maar als je in die lange gang kabels trekt en dan met 1 gaatje elke ruimte in gaat en daar een accesspoint neer zet, is dat geen optie?

• paQ
@darkstone: 2 jaar :)

@moppentappers: in elke kamer zit voor ca 14000 aan isolatie. dan gaan we natuurlijk niet even een gaatje boren ;)

vanuit de gang is de ontvangst lang niet gek met wifi zo :)

Verwijderd

Dat valt heel erg mee. Wat me wel tegenvalt is dat er dan niet meteen wat ethernet-kabels zijn gelegd.. Dat had je nu heel wat tijd bespaard.

• paQ
ja.... of water....

nouja, er zou in elke kamer een loze cai aansluiting komen. alleen is dat ergens in een eratum gewijzigd naar 1 gezamelijke cai want men kreeg het niet voor elkaar statutair gezien (los gebouw met 1 huisnummer).

we hebben nog lang gezeken om dan reeds de verbindingen te maken ipv 30 cai aansluitingen, maar dat is nooit meer gebeurd.
nu kost het dus 3000 zowat om te doen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sja als je een nieuwbouw huis het kost het al 100,= euro voor een loze leiding

dan is 3000,= euro voor 30 kamers (bijzonde gebouw, netjes bedraad + doosje en patchpanel mischien?) zo gek nog niet hoor

Iperf

Pagina: 1