Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 20:43
Beste mede Tweakers,

Sinds vandaag ben ik de eigenaar van een HD5770 Hawk van MSI, heb deze overgekocht van een medetweaker.

Kaart ziet er prima uit, maakt weinig geluid en geeft prima beeld, Maar, hij blijft hangen op x1 qua snelheid.

Heb inmiddels al tig verschillende dingen geprobeerd, maar niks mag baten helaas :(

- Nieuwste drivers, Catalyst 11.8
- Kaart opnieuw erin gestopt, na de connectoren schoon gemaakt te hebben.
- Drivers opnieuw geinstalleerd, ook zonder AMD drivers, dus met standaard windows drivers.
- BIOS volledig gereset
- PCI-e frequentie op 90 ipv 100 ingesteld, net als op 101. (ben ik ergens tegen gekomen)

Dit alles mocht echter niet baten.

Heb momenteel niet echt de tijd om windows opnieuw te installeren, maar ik heb het vermoeden dat het daar ook niet aan ligt. Volgensmij is het een hardwarematig probleem.

Is de kaart defect, en moet ik terug naar de persoon waarvan ik hem gekocht heb, of werkt de 5770 gewoon niet lekker in een ouder moederbord (is een S775), en moet ik dus een ander moederbord kopen ?

----
Specs PC:

Intel Core2Quad Q6700
Gigabyte EP35C-DS3R moederbord
2x2 GB Coirsair geheugen (DDR2)
Silverstone 600W PSU
AMD/ATI HD5770 Hawk

----

Heeft iemand nog enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je je bios al eens geflashed, dat wil nog wel eens helpen.
Probeer de kaart eens in een ander systeem, en kijk of hij daar ook op x1 draait of daar wel gewoon op x16 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
de bios van de kaart of van het moederbord ?

Die van het mobo is de nieuwste, maar heb ik wel nog even opnieuw dmv de @bios utility van Gigabyte opnieuw geflashed.

heb morgen een ander systeem tot mijn beschikking die zover ik weet een x16 slot aan boord heeft, dus ga m daar ook nog even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 07:26

JanW23

Mine mine mine mine

Kloppen die gegevens ook wel die hij laat zien?

Wat zijn je 3dmark scores bijv? Bedoel, het hoeft niet zo te zijn dat je daadwerkelijk performanceverlies hebt.
Als hij goed draait, is het prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
x1 is wel degelijk performanceverlies.. misschien incompatibiliteit met pci-e 1.1.. want dat heeft jouw bord volgens mij..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
JanW23 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:27:
Kloppen die gegevens ook wel die hij laat zien?

Wat zijn je 3dmark scores bijv? Bedoel, het hoeft niet zo te zijn dat je daadwerkelijk performanceverlies hebt.
Als hij goed draait, is het prima toch?
3dmark oid niet gedraaid, maar in MW2 komt ie niet eens boven de 30 fps uit, toen ik dat zag ben ik maar eens gaan kijken :P

Overigens, zowel in CPU-z als in GPU-z als in CCC zegtie dat hij op x1 werkt ;)
nedernakker schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:52:
x1 is wel degelijk performanceverlies.. misschien incompatibiliteit met pci-e 1.1.. want dat heeft jouw bord volgens mij..
Dacht dat dat allemaal backward compatible was ? , heb momenteel geen geld om een volledige systeem upgrade te doen, is ook mbt de rest van de hardware niet nodig.

[ Voor 27% gewijzigd door marti-n op 07-09-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
marti-n schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:45:
Beste mede Tweakers,

Sinds vandaag ben ik de eigenaar van een HD5770 Hawk van MSI, heb deze overgekocht van een medetweaker.

Kaart ziet er prima uit, maakt weinig geluid en geeft prima beeld, Maar, hij blijft hangen op x1 qua snelheid.

Heb inmiddels al tig verschillende dingen geprobeerd, maar niks mag baten helaas :(

- Nieuwste drivers, Catalyst 11.8
- Kaart opnieuw erin gestopt, na de connectoren schoon gemaakt te hebben.
- Drivers opnieuw geinstalleerd, ook zonder AMD drivers, dus met standaard windows drivers.
- BIOS volledig gereset
- PCI-e frequentie op 90 ipv 100 ingesteld, net als op 101. (ben ik ergens tegen gekomen)

Dit alles mocht echter niet baten.

Heb momenteel niet echt de tijd om windows opnieuw te installeren, maar ik heb het vermoeden dat het daar ook niet aan ligt. Volgensmij is het een hardwarematig probleem.

Is de kaart defect, en moet ik terug naar de persoon waarvan ik hem gekocht heb, of werkt de 5770 gewoon niet lekker in een ouder moederbord (is een S775), en moet ik dus een ander moederbord kopen ?

----
Specs PC:

Intel Core2Quad Q6700
Gigabyte EP35C-DS3R moederbord
2x2 GB Coirsair geheugen (DDR2)
Silverstone 600W PSU
AMD/ATI HD5770 Hawk

----

Heeft iemand nog enig idee ?
Ik heb bijna hetzelfde moederbord (geen "C") en ook een HD5770, die draait hier gewoon op volle snelheid. Het kan dus wel.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

marti-n schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:28:

Dacht dat dat allemaal backward compatible was ? , heb momenteel geen geld om een volledige systeem upgrade te doen, is ook mbt de rest van de hardware niet nodig.
Het is inderdaad backwardscompatible, maar er zijn gevallen waarbij dat helaas niet zo werkt. Maar volgens mij moet het met de P35 geen problemen geven. De meeste incompatibiliteitsissues merk je met oude VIAchipsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:28
Je zou nog kunnen proberen de BIOS van je kaart te flashen, de BIOS van de kaart kan je aanvragen door een support query te doen bij MSI. Je kan hem ook downloaden van techPowerUp!.

De BIOS kan je flashen met TechPowerUp Radeon Bios Editor v1.28. Als je een support aanvraag doet bij MSI krijg je ook een handleiding mee om hem te flashen waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
Naluh! schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:35:
[...]

Ik heb bijna hetzelfde moederbord (geen "C") en ook een HD5770, die draait hier gewoon op volle snelheid. Het kan dus wel.
Wie weet is dat nou net het gene dat ervoor zorgt dat ie het wel doet.

Heb overigens ander moederbord geprobeerd(volledig andere pc) , maar die boot niet eens, zonder kaart wel, met kaart niet. Heb zo'n vermoeden dat dat aan de rest van de config ligt (amdtje op 1,6 ghz en een voeding van 250 oid) , ga ergens een s775 moederbord vandaan zien te krijgen om te testen, en ga morgen bij een vriend proberen.

BIOS van de kaart flashen weet ik niet of dat zo'n goed idee is, daarmee ben je toch ook sowieso je garantie kwijt of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
oke dan, zojuist weer terug geplaatst, en plotseling draait hij wel op x16 :? :?

Laat m even aan staan, zometeen rebooten en kijken of het probleem wegblijft, lets hope so

Toch vreemd, gisteren ook 2x opnieuw erin gestopt, en toen had het geef effecht :S

• marti-n
Topic mag weg, draait inmiddels een volledige week zonder 1 enkel probleem.

Zal toch wel een stofje op 1 van de connectors geweest zijn oid :S
Pagina: 1