Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb vandaag de bios van mijn p67 extreme4 geflashed naar 2.00 via instant flash.

Er stond bij dat de flash succesvol was verlopen maar sindsdien wil windows niet meer booten.

Ik kom wel door de bios heen en zie zelfs een stukje windows logo maar dan herstart 'ie.

Wat moet ik doen? Ik heb 'm al terug geflashed maar dat helpt niet. Drivers? Bios configuratie?

Bij voorbaat dank

p67 extreme4
Intel 2500k
Corsair ssd

Verwijderd

Pak de installatie CD er eens bij en probeer eens de herstelfunctie.

Verwijderd

Topicstarter
Met de CD een herstel uitgevoerd en dan krijg ik:

Deze computer kan niet automatisch worden hersteld.

Kan me herinneren dat ik eens herstelpunten heb uitgeschakeld...

Cmos clear heb ik ook geprobeerd

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 19:00

@r!k

It is I, Leclerq

Safe mode?

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:53
Ik kom wel door de bios heen en zie zelfs een stukje windows logo maar dan herstart 'ie.
Verander de mode van de S-ATA controller eens van IDE naar AHCI (of v.v.).

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:39
Is het bios niet van AHCI/RAID naar IDE mode gegaan of andersom? Dan kan het namelijk voorkomen dat je harde schijven niet meer herkend worden. Dit zou je zelf om kunnen zetten en dan testen.

Verwijderd

Topicstarter
Safe mode is me niet gelukt, ik krijg bij normaal opstarten de keuze tussen
opstartherstel (aanbevolen)
windows normaal starten
met f11 kom ik in het boot menu en daar staat ook geen safe mode tussen

Heb de bios sata config veranderd van IDE naar AHCI en daarmee blijft het windows logo een stukje langer draaien waarna de pc weer reboot...

Verwijderd

Reinstall?

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
F8 blijven spammen NA de POST, dan zou je safe mode moeten kunnen kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had AHCI niet in alle vakjes geselecteerd, dat heb ik nu wel gedaan en zowaar:

Hij doet 't! Hartelijk dank allemaal!

Nu blijf ik alleen nog met mijn oorspronkelijke probleem zitten dat mijn POST 60 sec duurt. Dat was de reden voor mij om mijn bios te flashen.

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Post duurt heel lang... misschien per ongeluk in het BIOS ingesteld dat er een floppy-drive is aangesloten ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb OnBoard Floppy Controller naar Disabled gezet en Boot Option #1 naar mijn SSD. Geen verandering.

Krijg nu overigens wel een Safe Mode optie

• martinr
Maar heb je "Floppy" ook op "none" staan, of staat die nog op "1,44MB" ?
De onboard controller uitzetten zorgt er waarschijnlijk niet automatisch voor dat er niet naar een floppy-drive wordt gezocht.

Had zelf namelijk ook langdurig last van een trage post (maar wel een floppy-drive in de PC). Had er alleen geen erg in gehad dat ik de laatste keer met sleutelen blijkbaar de floppy-kabel niet meer had aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Heb mijn muis unplugged en dan boot ie meteen.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 23:08 ]

• martinr
Kan in de manual inderdaad ook niets vinden, inderdaad alleen de floppy-controller aan/uit zetten.

Volgens de manual heb je ook een "Dr. Debug" op het bord zitten, een led-display welke tijdens de post een code weergeeft waaraan je moet kunnen zien waar het bord mee bezig is.
In de manual staat dan weer een tabel welke code bij welke stap hoort. Misschien kan je dat leiden naar de oorzaak van de trage post (aangenomen dat een van die codes extra lang op de display blijft staan).

Edit:
De muis blijkt de boosdoener... die had ik niet aan zien komen.

[ Voor 7% gewijzigd door martinr op 06-09-2011 23:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
naja, en dat voor een muis van 60 euro...

There is a known compatibility issue between certain motherboard models and the Xai caused by the boot protocol implementation in BIOS which causes a delay during the boot process.

Known conflicting motherboards:
MSI P67A
Gigabyte GAX58-UD7
Gigabyte GA-X58A-UD3R
ASUS P7P55D Deluxe
ASUS P8P67LE
Abit ix38 quadGT.
Asrock P67 extreme 4

Workaround: To avoid the delay you can disconnect Xai at BIOS stage, let the Windows (or another OS) load and then connect Xai back. The mouse will work fine at this stage. Alternatively you can leave the Xai connected and wait 2-3 minutes until the boot continues automatically. We will post updates as far as motherboard firmware or BIOS versions as they become available, if they fix the issue.

De oplossing is dus om elke keer voordat ik mijn pc opstart de muis te unpluggen, lekker dan.

Ik zat wel in de buurt met het idee om mijn bios te upgaden : )

Bedankt voor je hulp Martinr
Pagina: 1