Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

GT 520m voldoende ?

Pagina: 1
Acties:
  • 414 views

• maevian
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 22:31
heej,
Mijn zus wil graag een nieuwe laptop kopen, ze heeft maar een paar eisen.
Zoals af en toe een filmpje kijken, mee op het internet surfen, en office gebruik voor school.
MAAR ze moet er ook de sims 3 vlotjes op kunnen spelen, nu had ik bij een lokale verkoper de Aspire 5750G-2414G50MN gezien met een gt 520m voor 600, ik vroeg mij af of deze geschikt was voor de sims 3.

of hebben jullie een beter voorstel, 600 euro is haar maximum budget en de laptop moet een azerty klavier hebben.

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Op de volgende website staan een aantal games die getest zijn met ge G520M. Helaas staat Sims3 er niet tussen (http://www.notebookcheck....orce-GT-520M.43104.0.html). Echter is een 520M sneller dan een HD3000 (die waarschijnlijk al ik je CPU zit) en daarmee kan je het op low spelen. Dus ik denk, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen, dat je Sims wel op medium kan spelen. http://www.notebookcheck....raphics-3000.37948.0.html

[ Voor 7% gewijzigd door conara op 06-09-2011 21:45 ]

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

• xV0rtexx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-11 18:25
http://www.anandtech.com/...raphics-guide-summer-2011

De GT520M heeft amper meerwaarde t.o.v. de HD3000.

xVortexx D3

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:16
Een Intel HD Graphics is vaak al voldoende in een laptop om de meeste spellen op low/medium te kunnen spelen. Zo ook de Sims 3.

Verwijderd

Is dit bijvoorbeeld niets voor haar? http://www.alternate.be/h...tebooks&l2=Alle+Notebooks

Deze heeft een GT540m :). Dan kun je Sims 3 lekker op high spelen: http://www.notebookcheck....orce-GT-540M.41715.0.html

@jessy100
Hoe kun je nou uit die gegevens halen dat Sims 3 op max draait?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 22:08 ]

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-11 23:42
PC systeemeisen:

Processor: Pentium IV 2.0GHz / Athlon XP 2000+ (XP), Pentium IV 2.4GHz / Athlon XP 2400+ (Vista)
Geheugen: 1GB (XP), 1,5GB (Vista)
Grafische kaart: Nvidia GeForce FX 5900/ ATI Radeon 9500 128MB

zijn de eisen voor sims 3, de gt520 runt em dus op max. had je zelf ook wel kunnen vinden op google als je ietsjes meer inzet had getoond.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:40
In mijn laptop zit een 9200M GS, die draait Sims 3 op medium tot high.

Verwijderd

ShitHappens schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:00:
In mijn laptop zit een 9200M GS, die draait Sims 3 op medium tot high.
De GT520M is iets beter dus dan zal die dat ook kunnen :).

• maevian
bedankt voor de reacties,
@ChicaneBT zal haar eens vragen of ze die 30 euro extra wil betalen wil betalen, (haar oorspronkelijk budget was eigenlijk 500, maar heb haar overhaalt dat dat toch wat weinig was )

@Beatboxx vind je ook niet dat een laptop voor enkel de sims 3 niet thuishoort bij de gaming laptops

ik weet dat je veel informatie via google hebt, maar wou graag wat zekerheid.

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:31
die videokaart moet sims 3 prima kunnen draaien. Mijn vriendin draait sims 3 met een ingebouwde videokaart van bijna 3 jaar oud.

Alleen... 600 euro voor een acer? enlighten us! Acer is in de loop van de jaren wel beter geworden, maar ik blijf er gillend voor wegrennen hoe mooi de aanbieding ook is.

check pricewatch even. De eerste onder de 600 euro is:

pricewatch: Asus K53SV-SX146V

Verwijderd

Ik zou geen Acer nemen. Veel bang for bucks, maar de kwaliteit is vaak om te huilen.

• maevian
welk merk zou je dan wel nemen, ook moet je er rekening mee houden dat aanbod in belgie wat kleiner is

Verwijderd

Dell, Asus, Apple, Sony.

• maevian
Dell en sony vind ik persoonlijk te duur, en apple is veeeeeeeel te duur.
Asus heb ik geen problemen mee

Verwijderd

En waarom denk je dat die merken duurder zijn ;)

• maevian
als je kijkt naar de prijzen en de hardware die er in zit, ga je voor 600 euro bij deze merken niet ver komen

Verwijderd

Dan zul je over moeten gaan op een goedkoper merk. Zitten best aardige laptops tussen, maar over het algemeen is het niet veel. Hardware is best oke, maar de toetsenborden, muisaanwijzers, speakers en behuizingen zijn vaak onder de maat. Dit leidt dan weer tot irritatie (waarom bedacht HP ooit om naast je TAB, CAPS LOCK, SHIFT en CTRL nog een rij sneltoetsen te maken 8)7 ) of hardwareproblemen door bijvoorbeeld zeer slechte koeling.

Ik heb met een vijftal laptops ervaring bij directe familie en ik kan stellen dat deze laptops (budget rond 500 Euro) niet langer dan 1,5 jaar meegingen zonder stuk te gaan. Sommigen (Acer) zelfs al eerder.

Ga in elk geval in de winkel kijken naar de laptops en probeer ook de toetsenborden, zit veel verschil in.

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-11 23:42
Dell is inderdaad duurder dan de gemiddelde laptop. alleen vind ik (persoonlijk) de service van dell Zéér goed. en ik ben eerlijk gezegt een beetje bevooroordeeld want ik wil nu ik net mijn nieuwe xps17 heb niets anders meer dan een dell als laptop.

bij een acer verschilt de kwaliteit echt enorm per model.

Verwijderd

Laten we even niet uit het oog verliezen, als meeste Nederlanders hier, dat je in België verplicht bij wet 24 maanden oftewel 2 jaar garantie hebt óók op een Acer notebook :). Wat dat betreft is het in België een veiligere koop dan in Nederland met slechts 1 jaar garantie.

Kan je vriendin toe met een minder sterke processor dan lijkt me dit een goede optie: http://alternate.be/html/...10M/580047/?baseId=694233

Dat is een goede value for money als ik hem afzet tegen de andere notebooks van die prijsklasse bij Alternate.be.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 22:54 ]

Verwijderd

Dat is inderdaad een voordeel, maar het is nog steeds balen als je laptop stuk gaat. Zelf heb ik gewoon erg slechte ervaringen met Acer. Van een laptop die na 6 maanden uitviel vanwege warmte (was geen stof te zien na openen) tot een laptop waar na een aantal maanden knoppen van het keyboard vielen en niet meer terug te plaatsen waren en de klep (scherm) niet meer via het mechanisme geopend kon worden. Duurt vaak toch een tijd voordat deze gerepareerd is. Zelf heb ik ook een Dell (werklaptop), die zo'n 60 uur per week gebruikt wordt en na 3 jaar werkt deze nog perfect, op een onlangs vervangen batterij na.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:53:
Dat is inderdaad een voordeel, maar het is nog steeds balen als je laptop stuk gaat. Zelf heb ik gewoon erg slechte ervaringen met Acer. Van een laptop die na 6 maanden uitviel vanwege warmte (was geen stof te zien na openen) tot een laptop waar na een aantal maanden knoppen van het keyboard vielen en niet meer terug te plaatsen waren en de klep (scherm) niet meer via het mechanisme geopend kon worden. Duurt vaak toch een tijd voordat deze gerepareerd is. Zelf heb ik ook een Dell (werklaptop), die zo'n 60 uur per week gebruikt wordt en na 3 jaar werkt deze nog perfect, op een onlangs vervangen batterij na.
Ik heb zelf een goede ervaring met HP, maar dat betekent niet dat alle HP modellen geweldig zijn. Zo zijn er mensen die slechte ervaringen hebben met HP laptops, met Dell laptops en hun service, met Acer dat zijn er inderdaad wel veel nieuws: Acer lijdt verlies door tegenvallende laptopverkopen, met Sony en ASUS had met hun N53SV serie wel absurd veel last van keybord flex en ga zo maar door :).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 22:57 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verder in [NBBG Aanschaf] Gamingnotebook augustus 2011

TS, dit soort topics staan we niet toe op GoT. zie daarvoor ook *LET OP* - Wat moet ik kopen. Ik zal dit topic dan ook sluiten, maar ga gerust verder in het eerder aangegeven BBG topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.