Toon posts:

Beeldscherm laptop stuk, vervanging urgent?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb afgelopen weekend mijn laptop (Packard Bell Easynote TM) in sleeve in backpack op de grond laten vallen. Eenmaal op locatie aangekomen bleek het beeldscherm niet volledig meer te functioneren. Er zitten een soort van krassen op en bepaalde stukken geven wit beeld, het lijken een soort hoekige vlekken. Een deel werkt nog wel, het lukt me nog wel om in te loggen maar voornamelijk in het centrum is weinig te zien.

Ik werk in principe op twee locaties, allebei op een externe monitor. Deze werken nog prima op de laptop en dus is het kapotte beeldscherm niet direct een groot probleem voor me. Nu heb ik persoonlijk niet zo'n haast met vervanging (mede omdat ik niet heel goed weet wat de mogelijkheden zijn; hij was onverzekerd) en vraag ik mij af of vervanging, om wat voor reden dan ook, toch dringend kan zijn? Ik denk hierbij aan eventuele andere schade die zou kunnen ontstaan ten gevolge van het kapotte beeldscherm.

Kortom: kan ik hiermee nog gewoon fijn een tijd doorgaan of zijn er toch echt redenen waarom ik het beeldscherm snel zou moeten vervangen?!

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Je kan er prima mee blijven werken, het kapotte scherm an sich zal geen verdere schade veroorzaken.

Echter, ik zou wel rekening houden met de mogelijkheid dat de val eventuele andere schade heeft veroorzaakt. Dus, houd het apparaat wel goed in de gaten en houd er dus rekening mee dat als er andere problemen optreden die niets met het scherm te maken heeft en waarschijnlijk dus meer met de val zelf te maken hebben.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:44
door de klap kan natuurlijk ook andere hardware binnen in beschadigd zijn die niet meteen zichtbaar is.

Ik zou sowieso een backup maken van uw belangrijke files.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Tja, je hebt nu een headless laptop. Vervolgschade... Tja, kijk uit voor scherven zou ik zeggen ;)

In theorie zou er wel iets stuk kunnen gaan maar ja ach, de laptop is toch al stuk. Scherm vervangen ga je toch niet doen. Gewoon de laptop opgebruiken tot ie echt stuk is ;)

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-02 13:33
Nieuw scherm kost je ook aardig wat als je hem bij replace direct haalt. (180 euro voor packardbell easynote 13") Hoewel je ze ook in duitsland kan bestellen.
(http://www.hakoda.de/Note...glossy-B133XW01::100.html)

Het is wel wat werk maar er staan vrij goede demontage handleidingen op de website van packard bell.

[ Voor 15% gewijzigd door Biersteker op 06-09-2011 20:39 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de reacties. Denk dat ik maar gewoon voorlopig op deze voet doorga. Vervanging is inderdaad vrij duur (voor zover ik zie), de laptop is alleen pas 8 maanden oud, dus meteen een nieuwe halen is wat snel.

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07-2025
Gewoon ff op marktplaats kijken voor een los scherm als je geluk hebt,en als je handig bent zet je die er zelf in.
Paar tientjes heb je meestal een werkende/2de handse. (tussen de 70-90 euro denk ik)
Hmz,staan er geen op zo te zien,maar je laptop is ook nog niet zo oud,vandaar denk ik O+
Ik zou voor het advies van Biersteker gaan.

[ Voor 25% gewijzigd door fragcompany op 06-09-2011 21:30 ]

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-02 13:33
Kijk trouwens wel even goed, mocht je de display vervangen dat je het goede typenummer neemt. De link die ik gaf is voor een 13.3 inch Easynote S Butterfly, en zelfs daarvan bestaan weer 3 versies. Als het goed is, staat in de dissassembly guide op packerd bell wel type scherm je nodig hebt. (Ik raad je wel aan goed te zoeken voor een vervangende display, want slecht zoeken, kan je gewoon bijna 100 euro aan extra kosten opleveren)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Kijk ook eens op e-bay
http://www.ebay.com/sch/?..._sop=15&_stpos=4708&gbr=1
Vaak ook gratis verzending en prijzen in $$$
Weet alleen niet of het het juiste scherm is.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Pagina: 1