Rare kleuren strepen en blokken

Pagina: 1
Acties:

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:20
Kreeg vandaag van een kennis systeempje.

Sluit hem hier aan niks aan de hand. Maar daar krijgt ze de onderstaande problemen.

http://imageshack.us/photo/my-images/402/pc001w.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/829/pc010r.jpg/

Ik vermoed de video kaart dus allerlei benchmarks gedraaid. 3dmark, cinebench. Geen resultaat.

Ik vermoed het scherm: ander scherm neergezet daar nog steeds zelfde effect.

Wat denken jullie als je dit zo ziet.

How are you doing?

Verwijderd

Probeer het systeem 'daar' eens geaard en in een andere stroomgroep.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:57

InFamous

excommunicado

Heb je de kabel al eens vervangen?(tussen monitor en pc)

[ Voor 24% gewijzigd door InFamous op 06-09-2011 20:09 ]

Formerly known as Ragdoll

• stftweaker
InFamous schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:08:
Heb je de kabel al eens vervangen?(tussen monitor en pc)
Ja stom, ga ik zeker effe doen!

How are you doing?

• Skeltjers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-04-2024
Het kan zoals Ragdoll-csr zegt, misschien aan de kabels liggen, dus die zou je kunnen proberen te vervangen.
Maar ik heb nog een vraag. Leidt dit alleen tot een BSoD (blue screen of death) of blijft het gewoon zo?
En wanneer wordt het scherm zo? Als de PC al een tijdje aanstaat, of praktisch meteen als je je pc aanzet?

Wat meer informatie zou fijn zijn, wel goed dat je de foto's zo snel hebt vervangen na mijn DM d:)b

Sommige mensen zetten iets nuttigs in hun signature...

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01 10:31

JanW23

Mine mine mine mine

Dit is een typisch gpu probleem.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:30

D4NG3R

kiwi

:)

Dit lijkt inderdaad op een GPU met (hitte)problemen, wat je daar ziet zijn artifacts.

Waar bestaat het systeem uit?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• stftweaker
Skeltjers schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:32:
Het kan zoals Ragdoll-csr zegt, misschien aan de kabels liggen, dus die zou je kunnen proberen te vervangen.
Maar ik heb nog een vraag. Leidt dit alleen tot een BSoD (blue screen of death) of blijft het gewoon zo?
En wanneer wordt het scherm zo? Als de PC al een tijdje aanstaat, of praktisch meteen als je je pc aanzet?

Wat meer informatie zou fijn zijn, wel goed dat je de foto's zo snel hebt vervangen na mijn DM d:)b
Het probleem leidt niet tot op een bsod, het blijft zo. En het is altijd gelijk als je het systeem aanzet. Maar gekke is dus als ik hem hier aansluit op mijn scherm en alles. ER niks aan de hand is. En bij hun wel.

How are you doing?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Is het ook zichtbaar in het BIOS? En is het zichtbaar op een screenshot? Heeft de videokaart geen twee uitgangen, en gebruik jij een andere dan hen? Ik denk bijvoorbeeld aan een defecte digitaal naar analoog convertor, waardoor het beeld op de DVI uitgang wel goed zou zijn.

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07-2025
Dit is de GPU memory die kapot is..

Die artifacts zijn te zien zodra je de PC opstart. Ik heb een ouwe HD4870 gehad (GDDR4) volgens mij.
En ik kreeg ook actifacts.

nieuwe viedoekaart er in gestoken, en geen problemen meer.

Ik durf 95% te zeggen dat het je geheugen van je GPU is.

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-02 10:02

mace

Sapere Aude

Nog maar een keer een bevestiging dat het inderdaad je videokaart is. :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ware het niet dat het systeem bij hem thuis wel prima werkt. Dus wat zijn de verschillen?
Mijn gok is een defecte kabel of uitgang op de videokaart.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 19:00

@r!k

It is I, Leclerq

Staat ie bij die kennis van je in een dichte kast? Ofwel kan hij zijn warmte wel goed kwijt?

Een hele rij microsoft certificeringen.

• stftweaker
@r!k schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:21:
Staat ie bij die kennis van je in een dichte kast? Ofwel kan hij zijn warmte wel goed kwijt?
Hitte is geen probleem heb ik zelf gecheckt. Het enigste verschil kan inderdaad zijn dat de vga aansluiting stuk is want ik heb hem geloof ik met dvi aangesloten. Durf ik niet met zekerheid te zeggen. En inderdaad een andere kabel. Bedankt voor de tips! Ik moet er wel bij zeggen dat bij hun het probleem ook niet altijd aanwezig is. vaak maar 85% van de keren dat het systeem opstart. Nou dan starten ze hem effe 10 keer keer opnieuw op en dan werkt het weer :)

Een vraag voor de mensen die de videokaart verdenken hoe kan ik dat testen want ik heb benchmarks gedraaid als 3dmark en cinebench. Daar ben ik wel benieuwt naar :)

[ Voor 11% gewijzigd door stftweaker op 07-09-2011 14:57 ]

How are you doing?

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07-2025
stftweaker schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:52:
[...]

Hitte is geen probleem heb ik zelf gecheckt. Het enigste verschil kan inderdaad zijn dat de vga aansluiting stuk is want ik heb hem geloof ik met dvi aangesloten. Durf ik niet met zekerheid te zeggen. En inderdaad een andere kabel. Bedankt voor de tips! Ik moet er wel bij zeggen dat bij hun het probleem ook niet altijd aanwezig is. vaak maar 85% van de keren dat het systeem opstart. Nou dan starten ze hem effe 10 keer keer opnieuw op en dan werkt het weer :)

Een vraag voor de mensen die de videokaart verdenken hoe kan ik dat testen want ik heb benchmarks gedraaid als 3dmark en cinebench. Daar ben ik wel benieuwt naar :)
Dat wilt niet veel zeggen.. Ik kon ook gewoon gamen (al ging het wel erg laggie).
Waarom dit mogelijk is, zou ik niet weten. Ik heb toen ook benchmarks gedraaied, en gaf ook een score aan. Alleen was het niet erg prettig gamen en benchmarks draaien met de hele tijd zo'n vierkante en strepen door mijn beeld heen.

Vandaar dat ik dus dacht dat het de videokaart zou zijn geweest. Wist niet dat bij je thuis wel alles goed werkt. Dus probeer een nieuwe kabel of een andere aansluiting, ben benieuwed of het werkt.

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Had vorige keer ook problemen met kleuren op een LCD scherm waarbij er veel verkleuringen en een verstoord beeld werden weer gegeven (via DVI) Een scherm terug en het was ineens weg.
Niet veel later bleek dit te liggen aan het scherm zelf. Want na het vervangen voor een identieke monitor nu ineens geen problemen meer.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• Skeltjers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-04-2024
Ik zou zeggen dat je even kan gaan verifieren met welke kabels je gewerkt hebt, als hier de fout in zit is dat dus heel makkelijk en goedkoop te verhelpen. En anders neem alle mogelijke kabels mee en probeer de slots en kabels uit. Als dat niet werkt kan je dat in ieder geval uitsluiten ;)

Sommige mensen zetten iets nuttigs in hun signature...

Pagina: 1