Hulp nodig met FTP naar iPad

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffton92
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-08 13:26
Hey jongens,

Ik heb een probleem, ik ben nieuw met het fenomeen FTP. Maar ik wilde mijn files graag van mijn computer ook op mijn Ipad hebben. En toen kwam ik laatst op een app op de Ipad, dat ik dan mijn video files via de built in FTP Client van mijn computer kan halen. Het gaat hier om AVPlayer.
Ik heb daarom Filezilla client en server gedownload, en de tutorial op internet gevolgd en (volgens mij) zou hij het gewoon moeten doen. Maar er gebeurt dus niks. Ik heb accounts aangemaakt, de folders ingesteld, de wachtwoorden ingesteld en de ports ge-forward. Maar er gebeurt dus.... Niks.
Wanneer ik de andere optie kies de HTTP/FTP Server binnen de app lukt het wel. Dan moet ik het adres dat ik op mijn Ipad krijg in mijn webbrowser op me computer openen. En dan kan ik het bestand versturen.
Maar het werkt dus niet andersom... Het bestand op mijn Ipad opvragen wat er op mijn computer staat.

Doe ik dan wat fout in de instelling van de server op me computer?

Het klinkt misschien stom, maarja. Je moet ergens beginnen met leren :9
Zou iemand me kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:32
Waarom Filezilla server op je PC installeren? De server zit kennelijk al in de app op je iPad, op je PC hoef je alleen nog maar een FTP client te installeren. Vervolgens in je client het IP adres van je iPad invoeren en eventuele gebruikersnaam/wachtwoord en het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffton92
Ik wil graag de Client in de app gebruiken want dan kan ik meerdere mappen maken, en categoriseren.

Als ik het via de Server op de ipad doe en het IP van me Ipad in de webbrowser van me PC invoer, kan ik bestanden alleen maar 1 voor 1 versturen. En dat werkt ook wel.
Maar ik wil het juist andersom hebben. Dat ik me PC gewoon aan kan hebben, en dat ik overal in me huis gewoon de dingen van me computer af kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Cliffton92 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:05:
Ik wil graag de Client in de app gebruiken want dan kan ik meerdere mappen maken, en categoriseren.

Als ik het via de Server op de ipad doe en het IP van me Ipad in de webbrowser van me PC invoer, kan ik bestanden alleen maar 1 voor 1 versturen. En dat werkt ook wel.
Maar ik wil het juist andersom hebben. Dat ik me PC gewoon aan kan hebben, en dat ik overal in me huis gewoon de dingen van me computer af kan halen.
Ah op die manier, daar kan ik je niet verder mee helpen want ik weet verder niet hoe AVPlayer werkt. Wel kun je een blik werpen op Air Video die dezelfde functie heeft, maar geen configuratie aangezien je hun app zowel op de pc installeert als op de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffton92
thaan schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:26:
[...]

Ah op die manier, daar kan ik je niet verder mee helpen want ik weet verder niet hoe AVPlayer werkt. Wel kun je een blik werpen op Air Video die dezelfde functie heeft, maar geen configuratie aangezien je hun app zowel op de pc installeert als op de iPad.
Jah die gebruikte ik dus eerst. Maar ik heb deze app nu gekocht omdat hij veel meer formats ondersteunt. Zodat ik ze niet eerst naar een Ipod/Ipad formaat hoef te converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:42
Als je kiest voor "Wifi Transfer" -> "FTP Client" en daar dan netjes je ip adres invult en de gebruikersnaam e.d.
Moet je gewoon op je server komen.

Via Wifi is je ip adres een lokaal adres, iets met 192.168.x.x of 10.0.0.x
Als je er van buiten in wilt, moet je de poort hebben geforward en dan je externe ip invullen. Zoals je kan zien op myip.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffton92
jeroen3 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:47:
Als je kiest voor "Wifi Transfer" -> "" en daar dan netjes je ip adres invult en de gebruikersnaam e.d.
Moet je gewoon op je server komen.

Via Wifi is je ip adres een lokaal adres, iets met 192.168.x.x of 10.0.0.x
Als je er van buiten in wilt, moet je de poort hebben geforward en dan je externe ip invullen. Zoals je kan zien op myip.nl.
Ik zit nu met mijn PC en Ipad op hetzelfde Wifi netwerk. Ik heb de filezilla draaien, en er staat: filezilla server (127.0.0.1). wanneer ik dit nummer intyp met mijn gebruikersnaam en wachtwoord, doet hij niks.
Hetzelfde geldt voor mijn interne ip en extern... Volgens mij heb ik ze dan allemaal geprobeerd?
Ik blijf connection failed krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Cliffton92 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:13:
[...]

Ik zit nu met mijn PC en Ipad op hetzelfde Wifi netwerk. Ik heb de filezilla draaien, en er staat: filezilla server (127.0.0.1). wanneer ik dit nummer intyp met mijn gebruikersnaam en wachtwoord, doet hij niks.
Hetzelfde geldt voor mijn interne ip en extern... Volgens mij heb ik ze dan allemaal geprobeerd?
Ik blijf connection failed krijgen
127.0.0.1 moet je niet intypen op je iPad, dat is namelijk hetzelfde als localhost, gewoon het apparaat waar je op zit dus. Typ op je iPad het ip adres van je PC in. In de trand van 192.168.x.x of 10.0.x.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:42
Je kan bij je netwerkdetails (zie netwerkkaart) je ip adres zien.
Maar dit kan ook met CMD, en dan het commando ipconfig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
er zijn ook players die smb ondersteunen, nog makkelijker, hoef je alleen maar bestandsdeling aan te zetten op je pc

Strava

Pagina: 1