[ONLINE] problemen met de lijn

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111661

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Inmiddels heb ik al ruim 4 maanden een probleem met mijn internetlijn van Online waarop de helpdesk niet verderkomt en ik op dit moment geen vertrouwen meer heb ik Online.

Ik zal ook zeker overstappen, mits dit probleem niet door hun binnen 5 werkdagen opgelost zal worden.
Ik heb wel, voor ik dit doe een vraag over de volgende statistieken, maar eerst even kort mijn probleem:

Ik heb sinds 4 maanden een klappende ADSL2+ lijn, ik heb het ene moment een goede verbinding en het volgende moment niet meer. Dit is mooi te vergelijken met gamen. Ik zit in een game met een ping van 30/40 en het volgende moment hangt het beeld 10 seconden. Hierna zal het weer doorgaan zonder problemen.

Dit kan zo 10 keer voorkomen in een 20/25 minuten.

Buiten dit heb ik ook langere tijden geen internet, waarna modem reset/pc herstarts ook niet werken.

Kort beschreven:

Intern netwerk:

Modem (Huawai HG655d) -> Huidige pc en Mediacenter in port 1 en 2

PC 2 maanden geleden opnieuw geinstalleerd om wellicht de problemen op te lossen, niet geholpen
Mediacenter ontkoppeld, die avond dezelfde problemen ondervonden

Wat heb ik al geprobeerd (zowel zelf als met Online)

- Oude livebox vervangen met een andere van een collega, zelfde problemen
- Modem vervangen door een ASUS modem van kantoor, zelfde problemen
- Modem vervangen door een FRITZbox 7390, zelfde problemen
- Hierna modem vervangen door de Huawai (officieel van Online) zelfde problemen, leek wel minder, maar helaas nog wel aanwezig.
- Alle bekabeling inmiddels vervangen

Elke keer met bellen krijg ik te horen dat hun geen problemen zien met de verbinding, dit hebben ze 3.5 maanden volgehouden (waarbij ik pauze heb gehouden om hun tijd te geven om terug te bellen, waarna ik wanneer ik zelf belde te horen kreeg dat de case gesloten was...ook erg fijn!)

Nu kreeg ik Maandagmiddag iemand aan de lijn die ook eindelijk storingen in de lijn zag, exact de problemen zoals ik ze ook merk, ene seconden online, 2e seconden offline en zo door.

Modem blijft in deze tijd 'verbonden' aangeven terwijl ik geen verbinding heb (voor de duidelijkhied, ik bekijk dit via de webinterface, dus mijn pc is wel juist verbonden)

Deze meneer gaf aan dat ik die avond moest terugbellen en moest verwijzen naar zijn reactie, omdat hij een idee had hoe ik dit moest oplossen. Hiervoor moest ik inloggen in de modem (en aangezien ik op kantoor zat, kon ik dit niet doen)

Na teruggebeld te hebben koste het mij 2 disconnect van de lijn en 1 negeer actie (hoor achtergrond geluid, maar hem niet) om iemand aan de lijn te krijgen die deze verwijzing (Case update) kon begrijpen en dit met mij kon uitvoeren.

Dit was namelijk het volgende:
We moesten de ongebruikte profielen verwijderen (dus VDSL en de overige, behalve de ADSL2+ die ook verbonden was)

Helaas was dit ook niet de oplossing, omdat ik nu ook weer deze problemen heb.

Zojuist gebeld, TD (Technische Dienst) moet weer aangestuurd worden en WEER een nieuwe case maken omdat de vorige (alweer) gesloten is.

Zelf werk ik in de ICT met toch wel grotere netwerken dan hier thuis en ik heb alle mogelijke zaken al uitgesloten waardoor het hier zou kunnen liggen. Mochten mensen nog wel ideee hebben, roep gerust.

Lang verhaal kort te maken, ik vraag mij af wat deze waarden in de modem betekenen, maar belangrijker hoeveel fouten er op een lijn mogen zitten:

DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 23:34:44

Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1022
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 12995
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype Interleaved
Upstream SNR (dB) 9.2
Downstream SNR (dB) 8.1
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.4
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 19.5
Upstream CRC fouten 679
Downstream CRC fouten 61070
Upstream FEC errors 59960
Downstream FEC errors 5220794

Ik vind de aantal CRC fouten namelijk erg veel, al durf ik niet te zeggen wat normaal is. (dit is dus van iets minder dan 24 uur uptime!!)

Mocht er iemand zijn die toevallig bij Online werkt en kennis heeft van dit soort zaken en structureel dit probleem kan troubleshouten, laat dit weten. Ik heb +- 15 verschillende mensen totaal over deze 4 maanden aan de lijn gehad met erg veel geduld maar ben er nog geen 1 tegengekomen die mij iets kon laten testen of vertellen wat ik zelf nog niet geprobeerd had, op de profielen verwijderen na.

Alvast bedankt!

Mvg, Marcel

EDIT:
5 minuten later aanzienlijk meer fouten, terwijl ik nu alleen op tweakers zit en google naar deze fout te zoeken....

DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 23:39:56

Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1022
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 12995
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype Interleaved
Upstream SNR (dB) 9.3
Downstream SNR (dB) 8.2
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.4
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 20
Upstream CRC fouten 684
Downstream CRC fouten 61357
Upstream FEC errors 78718
Downstream FEC errors 5239979

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 111661 op 06-09-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Zit je ADSL modem direct op het AOP? Dus waar de KPN lijn het huis binnenkomt?

Zie ook Loekie in "Fritz!Box Fon"

* Anoniem: 63975 ook bij Online zit en er best tevreden over is.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 06-09-2011 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 63975 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 19:25:
Zit je ADSL modem direct op het AOP? Dus waar de KPN lijn het huis binnenkomt?

Zie ook Loekie in "Fritz!Box Fon"
Jazeker, met een kabeltje van 10CM nog wel :)
Helaas zit ik nu met hun modem, omdat ze mij niet eens willen helpen als ik een FritzBox eraan hang...

Helaas dus :)

Inmiddels weer 50.000 fouten erbij....

Upstream CRC fouten 698
Downstream CRC fouten 61618
Upstream FEC errors 98559
Downstream FEC errors 5260275

kan toch niet goed zijn?

EDIT: Ben ook altijd tevreden met Online geweest, maar ik had ook nooit storingen hiervoor....nu ik deze heb zie ik pas hoe slecht hun support desk is.... :(

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 111661 op 06-09-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met m'n Fritz!Box heb ik ook continue FEC fouten, maar een zeer stabiele verbinding.

Maak je gebruik van een DSL splitter? heb je betere SNR waardes als je deze er tussen uit haalt? een andere telefoniekabel had je al gebruikt...

Wat ik toendertijd van Loekie begreep, is dat een SNR van 6 a 8 aan de lage kant is. Wellicht is dat de oorzaak van jouw instabiele verbinding. Verder geen kaas van gegeten.

FEC/CRC/HEC are MAC layer error correction algorithms.

FEC: frame error checksum
CRC: cyclic redundancy checksum
HEC: header error checksum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devino
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:13

devino

Hoogspanning of Hoge spanning?

Lijkt een heel klein beetje op devino in "[Online] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XXI)" Waar ik zojuist mijn ouders heb geadviseerd om een andere ISP te kiezen.

De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
FEC en HEC fouten worden automatisch herstelt. Dus dat is op zich geen probleem.
Bij CRC fouten is dat anders. Bij CRC fouten moet het pakketje opnieuw verstuurt worden.
En dat kost natuurlijk tijd.

Maar je moet ook eens de Lijn dempings status hier neerzetten.
Dan zijn je intrainwaardes pas volledig.

Overigens lijkt het mij vrijwel zeker een probleem met je aansluiting of met de telefoonlijn zelf.
Als andere modem hetzelfde probleem hebben, ligt het niet aan de Huawei, maar aan je lijn.

[ Voor 24% gewijzigd door cornfed99111 op 06-09-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206724

Misschien ligt er ergens wat oud koper te roesten corroderen onder de grond. Ze zouden je eventueel nog aan kunnen sluiten op een 2de lijn/aderpaar (als je die hebt).

Edit: koper roest niet :p

Als ook dat niet het probleem oplost en het zeker niet ligt aan het modem, dan zal een switch naar een andere ADSL-ISP niets voor je gaan oplossen. In dat geval is je enige optie nog kabelinternet :)

In wat voor huis woon je (qua leeftijd)? Hoe ziet de koperbekabeling van KPN er uit, en wat voor soort IS/RA heb jij?

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 206724 op 06-09-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 206724 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:44:
Misschien ligt er ergens wat oud koper te roesten corroderen onder de grond. Ze zouden je eventueel nog aan kunnen sluiten op een 2de lijn/aderpaar (als je die hebt).

Edit: koper roest niet :p

Als ook dat niet het probleem oplost en het zeker niet ligt aan het modem, dan zal een switch naar een andere ADSL-ISP niets voor je gaan oplossen. In dat geval is je enige optie nog kabelinternet :)

In wat voor huis woon je (qua leeftijd)? Hoe ziet de koperbekabeling van KPN er uit, en wat voor soort IS/RA heb jij?
- 1965 ongeveer
- Ik heb helaas geen 2e aderpaar (flat, ik zit 5 van de 6 hoog)
- Kabel is zeker een optie, alleen vind ik de koste die ik moet maken zonde, ik kijk nooit tv (daarbuiten heb ik gratis kabel, omdat ze mij toch niet kunnen afsluiten) en zou dit plus abbokosten moeten betalen als ik naar kabel ga :)
- Ik heb Glas al liggen, dus dat zou een beter alternatief zijn :)
EDIT: - Ik heb een knuit aansluiting (dus 4 van die stekkertjes in de muur, hierna een RJ11 kabel naar modem, zonder spitter oid)

Ik wil alleen graag weten wat het is, mij leek het namelijk de wijkcentrale die overbelast is, aangezien het vooral in de piek uren gebeurd. (en bijvoorbeeld in de nachten niet)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 111661 op 07-09-2011 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111661 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 08:57:
[...]
EDIT: - Ik heb een knuit aansluiting (dus 4 van die stekkertjes in de muur, hierna een RJ11 kabel naar modem, zonder spitter oid)
Komt de KPN lijn je huis binnen in de meterkast?
Afbeeldingslocatie: http://helpdesk.kliksafe.nl/images/israpunt_new.jpg

Ik had een veel beter signaal toen ik het modem in de meterkast ophing, ipv in de huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 63975 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:01:
[...]

Komt de KPN lijn je huis binnen in de meterkast?
[afbeelding]

Ik had een veel beter signaal toen ik het modem in de meterkast ophing, ipv in de huiskamer.
Foto nummer 2 =)
Helaas niks in de metekast....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-07 20:47

@r!k

It is I, Leclerq

Klinkt als hetzelfde probleem dat ik had begin dit jaar, verbinding vloog er om de haverklap uit, bij mij resette het modem zich ook regelmatig, soms wel 80 keer op een dag, enorme verbindingsproblemen. Online kon het niet oplossen dus heb UPC aangevraagd.

Ongeveer 1 week voordat het abonnement zou eindigen doe ik mijn voordeur open en staat er een kpn knakker de stoep open te scheppen, blijkt dat er een kabelbreuk in de grondkabel zat precies bij mij voor het huis. Wellicht dat er in de flat bij jou meerdere mensen zijn met internet problemen maar doordat iedereen een andere provider heeft er nog niet naar de kpn bekabeling is gekeken. Je zou het eens kunnen opperen bij online. Anders veel plezier met kabelinternet alvast :)

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:37

DarkSide

theres no place like ::1

Dit probleem had ik ook. Ook met online. Service vond ik trouwens goed. Leek eerst een modem probleem (had nog de oude livebox) en kreeg een nieuwe. Binnen 2 dagen had ik de nieuwe ontvangen.
Toen een week goed. Ticket weer heropend. En weer goed geholpen.
Probleem leek bekabeling te zijn. De rj kabel van wall-outlet (foto 2) naar modem vervangen. En alles was weer prima.
Voor de dagen dat ik geen internet had heb ik korting gekregen op het volgende maand bedrag.

Zou toch nog een keer de kabel vervangen.
En anders zou KPN inderdaad de lijn moeten bekijken,

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DarkSide schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:14:
Dit probleem had ik ook. Ook met online. Service vond ik trouwens goed. Leek eerst een modem probleem (had nog de oude livebox) en kreeg een nieuwe. Binnen 2 dagen had ik de nieuwe ontvangen.
Toen een week goed. Ticket weer heropend. En weer goed geholpen.
Probleem leek bekabeling te zijn. De rj kabel van wall-outlet (foto 2) naar modem vervangen. En alles was weer prima.
Voor de dagen dat ik geen internet had heb ik korting gekregen op het volgende maand bedrag.

Zou toch nog een keer de kabel vervangen.
En anders zou KPN inderdaad de lijn moeten bekijken,
Kabel heb ik vervangen, evenals de snuit waar die aan vast zit (dus alles, van de muur tot de pc, zelfs de UTP kabels)

Helaas niks geholpen... en tja...ik heb mssg pech met de support medewerkers, als ze mij vragen om 'ip config www.online.nl' of om naar de modem pagina te gaan (waarna ik had aangegeven er al op te zitten) zomaar gokken welk OS ik heb en naar netwerkinstellingen navigeren....weet ik alweer genoeg =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Update:

Inmiddels wat screenshots bij Online aangeleverd, hopelijk zal de TD mij zelf bellen.

Voor jullie wat extra info, voor mocht iemand een tip hebben....:

2.5KM van de wijkcentrale

In een ping en Tracerts heb ik timeouts (dus op 1 tot en met 3 gaan goed, duurt wel 1 min, hop 4 is mislukt en hop 5 weer gelukt....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:29
Misschien heb je hier wat aan:
myconnectionpc lite gratis progje wat grafisch je snelheid van je internetverbinding over een aantal seconden geeft.
http://www.visualware.com/download.html

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Het lijkt er echt op dat de fysieke bekabeling (buiten je woning) dringend aan vervanging toe is. Ook is de afstand tot de centrale aan de lange kant... Maarja, daar kun je niet zoveel aan doen. Heb zelf een keer gehad dat in de binnenkomende lijn een aansluiting was doorgeroest waardoor ik ook deze problemen had. Na een kwartiertje solderen was het gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
UPDATE:
Inmiddels d.m.v. WinMTR een log gemaakt als volgt:

Alles over 15 minuten:"

192.168.1.1 0% loss
xxxxxxxx.adsl.wanadoo.nl 0% loss
V756.dr3-ads6.nl.euro.net 1% loss
PC19.cr1-ads6.nl.euro.net 54% loss

Hierna is alles ook 54% loss op bluedome.net na (geen idee waarom...)

Ik had internet toen ik hem aanzetten, na verloop van tijd viel deze weg en was alles vanaf hop dus 100% loss....lijkt erop dat hij dus wel naar buiten gaat maar in PC19 fout gaat, deze hop ging al vaker fout bij controles aan mijn kant (tracers en MTR vanuit kantoor naar mijn modem)

Voor de duidelijkheid, ook wanneer ik geen internet heb, heb ik hop 1 tot en met 3 0% loss!

Inmiddels alle screenshots verstuurd aan online met deze update, nu maar wachten tot de TD hier iets mee doet.....

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 111661 op 11-09-2011 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372687

Kun je ergens in de webinterface de attenuation zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 15:37
Anoniem: 111661 schreef op zondag 11 september 2011 @ 10:40:
UPDATE:
Inmiddels d.m.v. WinMTR een log gemaakt als volgt:

Alles over 15 minuten:"

192.168.1.1 0% loss
xxxxxxxx.adsl.wanadoo.nl 0% loss
V756.dr3-ads6.nl.euro.net 1% loss
PC19.cr1-ads6.nl.euro.net 54% loss

Hierna is alles ook 54% loss op bluedome.net na (geen idee waarom...)

Ik had internet toen ik hem aanzetten, na verloop van tijd viel deze weg en was alles vanaf hop dus 100% loss....lijkt erop dat hij dus wel naar buiten gaat maar in PC19 fout gaat, deze hop ging al vaker fout bij controles aan mijn kant (tracers en MTR vanuit kantoor naar mijn modem)

Voor de duidelijkheid, ook wanneer ik geen internet heb, heb ik hop 1 tot en met 3 0% loss!

Inmiddels alle screenshots verstuurd aan online met deze update, nu maar wachten tot de TD hier iets mee doet.....
Routers onderweg naar de eindbestemming geven niet altijd antwoord op een ICMP echo-request (ping), die kan je negeren in een traceroute of winmtr. Het gaat om de eindbestemming, als die 0% packetloss geeft is er niets aan de hand. Immers ga je door alle routers onderweg heen en alles haalt de eindbestemming en die beantwoord alles.

Heb je je ISRA al een keer open geschroefd? Die aansluitpunten in de muur in de woonkamer (varkenssnluit) kunnen van binnen simpele zelf oplosbare problemen bevatten.

Zo kan er een lijn zijn bij gezet naar een tweede aansluitpunt in de muur en die moet je los maken en kan heel gemakkelijk. Ook komt er soms een EB-lus voor, een klein draadje dat B met EB verbindt in het aansluitpunt en deze kan je ook zelf verwijderen. Soms zitten de draadjes niet netjes onder het schroefje en maakt het beroerd contact, dat is voor telefoon geen probleem meestal maar wel voor xDSL verbindingen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bjck schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:00:
[...]

Routers onderweg naar de eindbestemming geven niet altijd antwoord op een ICMP echo-request (ping), die kan je negeren in een traceroute of winmtr. Het gaat om de eindbestemming, als die 0% packetloss geeft is er niets aan de hand. Immers ga je door alle routers onderweg heen en alles haalt de eindbestemming en die beantwoord alles.

Heb je je ISRA al een keer open geschroefd? Die aansluitpunten in de muur in de woonkamer (varkenssnluit) kunnen van binnen simpele zelf oplosbare problemen bevatten.

Zo kan er een lijn zijn bij gezet naar een tweede aansluitpunt in de muur en die moet je los maken en kan heel gemakkelijk. Ook komt er soms een EB-lus voor, een klein draadje dat B met EB verbindt in het aansluitpunt en deze kan je ook zelf verwijderen. Soms zitten de draadjes niet netjes onder het schroefje en maakt het beroerd contact, dat is voor telefoon geen probleem meestal maar wel voor xDSL verbindingen.
Ga ik eens naar kijken, ik wacht nog wel even Online zijn reactie af, aangezien (correct me if i am wrong) een router ping 100% blocked of juist niet.

Niet selectief. Het lijkt mij toch dat wanneer ik wel verbinding heb de pings door komen en wanneer ik geen verbinding heb sommige hops wel en sommige niet. (en ook dezelfde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 15:37
Routers en soms ook servers of firewalls hebben mogelijkheden om wel of niet te antwoorden. Maar wat ook veel wordt toegepast als beveiliging is een limiet per seconde (rate limit) op reacties. Dan zie je dat terug dat het soms wel een reactie geeft maar niet altijd. Dat laatste komt bij routers altijd voor als ze wel reageren.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:36
Anoniem: 111661 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:20:
[...]

Kabel heb ik vervangen, evenals de snuit waar die aan vast zit (dus alles, van de muur tot de pc, zelfs de UTP kabels)

Helaas niks geholpen... en tja...ik heb mssg pech met de support medewerkers, als ze mij vragen om 'ip config www.online.nl' of om naar de modem pagina te gaan (waarna ik had aangegeven er al op te zitten) zomaar gokken welk OS ik heb en naar netwerkinstellingen navigeren....weet ik alweer genoeg =)
Dat is geen gokken naar een OS maar tijdswinst. 99+% van de mensen die naar de helpdesk bellen hebben een Aldi PC'tje met Win XP, Vista of 7. In de tijd dat ik op een helpdesk heb gewerkt had ik één keer per maand iemand met een mac en letterlijk één keer per jaar een wijsneus met Linux. Dit is tevens een reden dat Linux nooit ondersteund wordt, niet de moeite om kosten voor te maken. De medewerkers zitten er om je te helpen en op die manier komen ze altijd aan de informatie die nodig is voor een troubleshoot, zelfs bij bejaarden en digibeten die de helft van de tijd bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Andros schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:22:
[...]

Dat is geen gokken naar een OS maar tijdswinst. 99+% van de mensen die naar de helpdesk bellen hebben een Aldi PC'tje met Win XP, Vista of 7. In de tijd dat ik op een helpdesk heb gewerkt had ik één keer per maand iemand met een mac en letterlijk één keer per jaar een wijsneus met Linux. Dit is tevens een reden dat Linux nooit ondersteund wordt, niet de moeite om kosten voor te maken. De medewerkers zitten er om je te helpen en op die manier komen ze altijd aan de informatie die nodig is voor een troubleshoot, zelfs bij bejaarden en digibeten die de helft van de tijd bellen.
Snap ik voorkomen (Wij hebben ook een consumenten afdeling en ik snap de frustratie aan hun kant), alleen bestaat het commando niet en hiernaast heb ik duidelijk van te voren aangegeven alles te kunnen vinden binnen het OS wat ze vragen.
(en als ze dit doen, laat ze dan eerst vragen wat voor OS dit is of hoe de startknop eruit ziet o.i.d.)

Maarja, om OT te gaan:

Online had mij teruggebeld, met de melding:

"In onze meting is alles in orde"

Na 3 maal verteld te hebben dat ik dit geloof en al 100x gehoord heb ging die zelf nog wat tests doen en zag eindelijk zelf dat de hops richting mijn modem 35 en 90% loss hadden.....
Hij ging dit melden bij TD die er weer op terug komt.

Woensdag een terugbelverzoek.....

Ik heb nu inmiddels al 15 maal (niet overdreven....) te horen gekregen het probleem niet bij hun ligt en de meting in orde is.....gelukkig zag hij hierna zelf dat dit niet zo was...hoop dat ik nu woensdag eindelijk een ander antwoord krijg.

Ik ben altijd vriendelijk tegen helpdesken, maar na 4 maanden begin ik dit toch wel zat te worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:22
Bij online zien ze alleen dat de hele verbinding wegvalt, indien dat niet gebeurt en jij wellicht voor 10/15 seconden timeouts hebt denken de meesten dat er niks aan de hand is bij de helpdesk.

Als jij gewoon genoeg informatie aanlevert met behulp van screenshots of iets dergelijks zouden ze het sowieso moeten bekijken, en er een case van maken.

Het minste wat ze nu kunnen doen is natuurlijk KPN de lijn door te laten meten, maar je gaf zelf aan dat het niet continu is.

Als je ingame zit en bijvoorbeeld die 10seconden hangt, heb je dan totaal geen internet meer? neem aan van wel. Maar het kan dus zo zijn dat er even helemaal niks meer door de lijn heengaat of heel weinig bits, maar waardoor de modem niet aangeeft dat er een disconnectie heeft plaatsgevonden.

Verder ziet het er naar uit dat het van binnen wel goed is aangesloten, maar ja met die kabeltjes weet je het helaas nooit. Er zal toch echt inderdaad iemand naar de wijkcentrale moeten gaan door Online aangestuurd.

CRC fouten zal je niet echt op hoeven te letten is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Minaaj schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:59:
Bij online zien ze alleen dat de hele verbinding wegvalt, indien dat niet gebeurt en jij wellicht voor 10/15 seconden timeouts hebt denken de meesten dat er niks aan de hand is bij de helpdesk.

Als jij gewoon genoeg informatie aanlevert met behulp van screenshots of iets dergelijks zouden ze het sowieso moeten bekijken, en er een case van maken.

Het minste wat ze nu kunnen doen is natuurlijk KPN de lijn door te laten meten, maar je gaf zelf aan dat het niet continu is.

Als je ingame zit en bijvoorbeeld die 10seconden hangt, heb je dan totaal geen internet meer? neem aan van wel. Maar het kan dus zo zijn dat er even helemaal niks meer door de lijn heengaat of heel weinig bits, maar waardoor de modem niet aangeeft dat er een disconnectie heeft plaatsgevonden.

Verder ziet het er naar uit dat het van binnen wel goed is aangesloten, maar ja met die kabeltjes weet je het helaas nooit. Er zal toch echt inderdaad iemand naar de wijkcentrale moeten gaan door Online aangestuurd.

CRC fouten zal je niet echt op hoeven te letten is mijn ervaring.
Klopt, de hele verbinding is dan voor die tijd weg, of veeel te weinig bits. ik verwacht meer het laatste.
Ik probeer wat jij verteld an een tijdje duidelijk te maken, het is een kwestie van afwachten, alleen per antwoord gaan er weer 3 dagen overheen....is best jammer :(

Ik wacht het af, bedankt voor je reactie in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzer90
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-04 09:43
Gigre,

De zaak klinkt me bekend in mijn oren. (Eventueel zelfs aan de lijn gehad).
Ik wil ook graag verder kijken wat hier mogelijk is. Gezien de situatie kan daarvoor helaas geen garanties geven, maar je lijkt met een duidelijk beschrijfbaar probleem te zitten, plus even kijken kan geen kwaad.

Daarvoor heb ik alleen wel een case ID of klantnummer nodig. Misschien kun je één van deze per PM toe sturen. (gezien de privacy zal ik wel niet vragen om je postcode + geboortedatum oid :+)

mvg,
Metzer.

Topicstarter
Whehe top, bij deze PM :)

Ik heb aardig wat mensen aan de lijn gehad, ik ben over het algemeen vriendelijk gebleven, dus zo ook bij jou denk ik... :)

Wel even een korte update:

Gister contact gehad in de middag met iemand, die gaf aan dat de TD teruggaf dat er een factory default moest plaatsvinden van de modem....zucht...heb ik pas 50x gedaan in de totale 4 maanden =)

Die avond ging weer mijn telefoon, weer online, ze hadden nergens staan dat ik die middag was gebeld...met andere woorden, de persoon die ik aan de lijn had had niks genoteerd.... Hij zou duidelijk vermelden dat dit geen oplossing was en de TD verder laten zoeken..

Vanmiddag om 2 uur weer een terugbelafspraak.

Metzer: Ik hoop dat jij me verder kan helpen _/-\o_

EDIT: Hoe stuur ik je een PB.....?

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:39
Het kan bijna niet anders dan dat er iets mis is met de lijn. Zoveel CRC fouten is niet goed. Ik neem aan dat Online via KPN levert (?) en hun moeten een KPN monteur aansturen welke bij jou de lijn komt meten, die hebben daar speciale apparatuur voor en nemen bij problemen verdere stappen om het op te lossen. Ik snap niet dat dit nog steeds niet is gebeurd.

Een PM heet op got een DM (tsjah.. dont ask me why) en je kunt Metzer hier een bericht sturen: http://gathering.tweakers...end_privatemessage/422690

Edit: wat je overigens zelf nog kunt doen omdat je zo'n varkenssnuit ISRA hebt is dat ding opentrekken en de verbindingen opnieuw maken. Normaal gesproken mag dat niet maar bij zo'n type ISRA maakt dat niet zoveel uit en kan dat prima.

[ Voor 18% gewijzigd door IceM op 14-09-2011 12:24 ]

...

Topicstarter
IceM schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:21:
Het kan bijna niet anders dan dat er iets mis is met de lijn. Zoveel CRC fouten is niet goed. Ik neem aan dat Online via KPN levert (?) en hun moeten een KPN monteur aansturen welke bij jou de lijn komt meten, die hebben daar speciale apparatuur voor en nemen bij problemen verdere stappen om het op te lossen. Ik snap niet dat dit nog steeds niet is gebeurd.

Een PM heet op got een DM (tsjah.. dont ask me why) en je kunt Metzer hier een bericht sturen: http://gathering.tweakers...end_privatemessage/422690

Edit: wat je overigens zelf nog kunt doen omdat je zo'n varkenssnuit ISRA hebt is dat ding opentrekken en de verbindingen opnieuw maken. Normaal gesproken mag dat niet maar bij zo'n type ISRA maakt dat niet zoveel uit en kan dat prima.
Ik snap dat ook niet :)

Vanmiddag ben ik zoals beloofd gebeld.

Ze hebben de kaart in (ik neem aan wijkcentrale) gereset.
Dit zou de oplossing moeten zijn omdat de meneer aan de lijn aangaf dat hij geen storingen in de lijn zag (1% packetloss maar)

Ik ga vanavond maar weer testen en we wachten af... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Update: Ben gister gebeld om het verhaal nogmaals kort te vertellen, al gaf ik hier al snel aan dat ik sinds de kaart reset geen problemen meer heb gehad.

Ik heb hierop ongeveer +- een ochtend en een avond geen problemen meer gehad.
Ik heb aangegeven maandag weer teruggebeld te willen worden aangezien ik van het weekend ga testen en sinds de problemen nog geen weekend probleemloos heb kunnen werken.

na dit gesprek kon ik nog aangeven of ik nog vragen had, na aangegeven te hebben dat ik nu 4 maanden problemen heb, 50/100 euro aan belkosten richting hun heb en de overige problemen/acties die ik heb genomen om dit probleem aan mijn kant op te lossen (aangezien ze aangeven dat het bij mij lag voor ruim 3 maanden), hoe ze dit gaan compenseren....

Hierna kreeg ik vriendelijk het antwoord dat ze dit intern moesten overleggen omdat er geen storing was.....en hierdoor compensatie niet normaal was......uhhh...wtf? :o

Ik ben al te blij dat het to nu toe werkt en hopelijk het weekend ook nog zodat dit probleem definitief is opgelost, maar het is toch wel redelijk om op zijn minst de 4 maanden brak internet en belkosten terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Niet normaal. dus wel mogelijk.

En waarom hebben ze de kaart in de wijkcentrale dan gereset als er geen storing was :?
en een klapperende lijn is ook geen storing.

Ze zijn natuurlijk als de dood een precedent te schappen voor alle fouten die ze nog gaan maken

[ Voor 37% gewijzigd door Fish op 16-09-2011 12:16 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Update:
Ze hebben een kaartupdate gedaan, dit heeft voor 2 weken mijn problemen opgelost.
Helaas begon het vorige week weer...eerst 1 maal per dag, nu het hele weekend niks met af en toe een verbinding.

Vrijdag gebeld, ze zagen ook de drops en zouden deze logs noteren voor de TD.

Ik vond het lang duren omdat ik nog teruggebeld was, ik heb dus zojuist gebeld. Ik krijg te horen dat er vanmorgen gebeld was om kwart over 9....terwijl ik 0 gemiste oproepen heb...maar ok, ik geloof het.

Antwoord TD: Wij kunnen de modem benaderen en zien geen problemen

Wat moet ik hier nu mee......

Ik heb vriendelijk aangegeven dat ik dit zat ben en al 4 maanden dit geping pong krijg tussen

TD<-> supportdesk <-> mij

Ze zou (een vrouw, anders was ik een stuk minder vriendelijk ;p ) alles bekijken en weer doorgeven samen met de URL met mijn logs van 'bewijs' MTR's/tracers en pings die laten zien bij welke hop het mis ging.

Iemand een idee hoe ik iemand aan de lijn krijg die echt wat kan betekenen voor mij? dit is toch niet normaal meer....ik als ICTer krijg dit al niet binnen 4 maanden voor elkaar, hoe moet iemand die geen ICT kennis heeft dit dan al doen.....

Ik geef het voor mijzelf een week, zonder goed antwoord ga ik een nieuwe lijn aanvragen, ik wil alleen graag dat ze dit oplossen, eventueel voor andere mensen want ik kan niet de enige zijn aangezien het bij een specifieke kaart (hop) mis gaat....
Pagina: 1