• TTZ
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik heb zojuist mijn Gigabyte P67A-UD3-B3 geupdate van de F3 bios naar F5 via flash in de bios. Ging helemaal goed. Toen gekozen voor "shut down pc"...

Als ik nu de power button indruk gaat de pc aan, de schijven en fans beginnen te spinnen etc, maar na ongeveer 5 seconden (geen beeld) gaat ie weer uit. Vervolgens automatisch na 3 seconden gaat de pc weer aan maar blijft in deze loop zitten, uit -aan-uit-aan verder niks.

Iemand enig idee wat ik kan doen? Heb de schijven al losgekoppeld etc maar haalt allemaal niks uit. Kan ik de bios nog "cleanen" oid?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:00

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Je kan proberen de batterij uit je moederbord te trekken en dan kijken of dit een setting weer goed zet voor je,(je rest daarmee je Bios naar de standaard settings) maar het lijkt erop alsof de Flash niet helemaal goed gegaan is :/

Xbox Live ID:Notna8310

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:06

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

CMOS reset uitvoeren. Batterij eruit en dan 30 minuten wachten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• pennywiser
  • Laatst online: 13:12
30 minuten is onzin.

Gewoon de reset jumper even omzetten, staat in je boekje hoe dat moet. Wel stekker eruit eerst.

Werkt dat niet dan is er iets mis gegaan.

• TTZ
thanks.
Ik heb volgens de handleiding de cmos gereset (de 2 pinnetjes 5 seconden geshort met een platte schroevendraaier) maar niks veranderd... dit komt nu zo slecht uit... wat kan dit zijn...

Kan het zijn dat het shorten van die pinnetjes niet goed gewerkt heeft, ik zal proberen de batterij eruit de halen. Daar ligt de hele cpu fan over en kan ik niet zomaar bij helaas..

[ Voor 32% gewijzigd door TTZ op 06-09-2011 19:25 ]

• Notna
  • Laatst online: 14:00

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Tsja, dit soort dingen komen nooit goed uit he. Maar als er iets geplanned stond wat echt noodzaak had snap ik niet dat je iets onderneemt als een BIOS flash ;)

Iig, treke je batterij eruit en kijk of dat nog werkt, ik help het je hopen

Xbox Live ID:Notna8310

• pennywiser
  • Laatst online: 13:12
TTZ schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 19:24:
thanks.
Ik heb volgens de handleiding de cmos gereset (de 2 pinnetjes 5 seconden geshort met een platte schroevendraaier) maar niks veranderd... dit komt nu zo slecht uit... wat kan dit zijn...

Kan het zijn dat het shorten van die pinnetjes niet goed gewerkt heeft, ik zal proberen de batterij eruit de halen. Daar ligt de hele cpu fan over en kan ik niet zomaar bij helaas..
Heb je dat gedaan met de stroom eraf of de stroom erop?

• TTZ
pennywiser schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 19:35:
[...]

Heb je dat gedaan met de stroom eraf of de stroom erop?
Stroom en kabels eraf...

• TTZ
Batterij is er nu uit, zal een half uur wachten en dan weer erin... thanks voor de hulp zover.

• TTZ
YES dat werkte... ik zit nu in de bios met alles losgekoppeld. Heb foto's van de settings en dan kijken of ik mn Raid arrays nog terug krijg :) THANKS ALLEMAAL!!!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
pennywiser schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 19:10:
30 minuten is onzin.

Gewoon de reset jumper even omzetten, staat in je boekje hoe dat moet. Wel stekker eruit eerst.

Werkt dat niet dan is er iets mis gegaan.
Wat ook kan is: Batterij en stroomkabel eruit, 2x op de aan/uit knop drukken, klaar. Ik ga geen 30 min wachten als het ook binnen 30 sec kan.
Pagina: 1