Verwijderd

Topicstarter
Goededag Tweakers,

Ik heb een vraag over een media speler/ streamer.

De situatie is als volgt:
Ik heb op mijn kamer een digitale ontvanger van ziggo. Op deze ontvanger zitten scart aansluitingen.
Aangezien ik abbonementen heb op betaalde zenders wil ik deze ook graag kunnen bekijken als ik niet thuis ben. Ik heb gehoord dat dit mogelijk is via een Streamer... De Scart-kabel gaat via de digitale ontvanger naar de streamer. Vanuit de streamer gaat er een netwerkkabel naar mijn router.

In de router kan ik vervolgens een poort 'forwarden'.. wanneer ik mijn Externe IP adres benader wordt ik doorgestuurd naar de 'streaming media'.

Nu komen de vragen:

- Welke poorten moet ik forwarden? Welk protocol gebruikt een dergelijke mediabox ?
- Ik neem aan dat de digitale ontvanger aan moet staan op de zender die je streamt?
- Klopt het wat ik hierboven geschreven heb?

Alvast hartelijk bedankt,

Tim

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Welkom op GoT pinakken,

Voordat je je helemaal stort op de mogelijkheden, wil ik je aanraden je eerst te verdiepen in:

- Wat is een streamer? (ik vermoed namelijk, dat je het hebt over een mediaspeler.. ;) )
- Hoe kan ik een zender/beeldsignaal streamen via internet?
- Welke tv/capturekaart heb ik nodig en is op afstand te besturen via internet (zodat je ergens anders kunt kijken).

Waarschijnlijk kom je uit op een semi-pc/htpc of een mediaspeler met een linux/win-installatie die het geheel moet gaan verzorgen.

Ik hoop dat ik je een beetje op weg help hiermee. Lees je even in en post dan je vervolgvragen, volgens mij komt het dan helemaal goed! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:52:
- Welke poorten moet ik forwarden? Welk protocol gebruikt een dergelijke mediabox ?
- Ik neem aan dat de digitale ontvanger aan moet staan op de zender die je streamt?
- Klopt het wat ik hierboven geschreven heb?
Dat hangt af v/h type mediabox.
Wellicht dat de mediabox een IR zender heeft, die de digitale ontvanger kan besturen.
Het is grammaticaal correct.

Maar zoals Michael Knight al zegt, wat wil je nou eigenlijk? Want je hebt het over een router, port forwarding, etc.

Je wilt op een ander apparaat zien wat er momenteel op TV is? Dus bijvoorbeeld op je mobiele telefoon oid?

EDIT: Zoiets als de EnVivo Vulkano dus?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 01:24 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

Ook een Slingbox (http://nl.slingbox.com/go/home) kan het geen waar jij opzoek naar bent.

Verwijderd

Topicstarter
Allen dank voor uw reactie.

Aangezien ik zelf IT studeer heb ik wel enig zins verstand van zaken.
Echter heb ik weinig verstand van mediaplayers/streamers

Wat ik bedoel:
Als ik thuis eredivisie live op heb staan wil ik dit ergens anders in het land kunnen bekijken.
Net zoals diverse voetbalstreams worden aangeboden, echter wil ik deze in eigen beheer houden door enkel zelf te kunnen kijken.

Ik heb gehoord dat dit mogelijk is doormiddel van een streamer/mediaplayer die ik op mijn router aansluit waardoor ik ergens anders de stream kan bekijken.

Alvast bedankt

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je zegt nu hetzelfde als in je ts zijn het iets duidelijker.
wat zijn de problemen met de geboden oplossingen waar loop je tegen aan

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op woensdag 07 september 2011 @ 23:04:
Je zegt nu hetzelfde als in je ts zijn het iets duidelijker.
wat zijn de problemen met de geboden oplossingen waar loop je tegen aan
Waar ik tegen aan loop is dat ik niet weet wat ik moet aanschaffen.
Iets dergelijks inderdaad als een Vulkano die hierboven gepost is..

De bedoeling is gewoon dat er video gestreamd wordt die ik elders op een laptop/pc kan bekijken

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

@pinakken, dan heb je de keuze uit de Vulkano of de Slingbox ;-) Lees de websites van de betreffende producten goed door, om te zien of ze zo goed mogelijk aansluiten op wat je wilt.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Misschien dat je het met de dreambox ook wel kan ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
WBT schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:46:
@pinakken, dan heb je de keuze uit de Vulkano of de Slingbox ;-) Lees de websites van de betreffende producten goed door, om te zien of ze zo goed mogelijk aansluiten op wat je wilt.
Ik heb me even in beide producten verdiept.
Wat me opvalt is dat je de software van de vulkano of slingbox op je laptop moet installeren.
Ik weet namelijk dat het ook mogelijk is zonder dergelijke software op je laptop te zetten.
Dus gewoon doormiddel van je IP adres in te voeren
Pagina: 1