Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W7] Vast op Windows Resume Loader

Pagina: 1
Acties:

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:07

Wish

ingwell

Topicstarter
Op mijn HTPC draai ik W7 64 bits, waar ik een paar dagen terug in verband met wat performance issues het energieplan weer heb teruggezet naar de Windows standaard. Geen probleem verder, alleen is hij, zoals het een brave energiezuinige HTPC betaamt, in hibernate geschoten. En daar is hij ook in gebleven zo te zien.

Van Windows krijg ik de melding:

code:
1
2
3
4
5
6
"Windows Resume Loader":

The last attempt to resume the system from its previous location failed. Attempt to resume again? (Use the arrow keys to highligh your choice.)

Continue with system resume
Delete restoration data and proceed to system boot menu

Geen probleem zou je zeggen... maak een keuze en klik dan de [enter] toets aan.

Helaasch: het toetsenbord wordt niet herkend. Het USB toetsenbordje wat ik erbij heb gepakt geeft geen sjoege, op geen van de USB-aansluitingen (voor en achter). Op basis van andere forumpostings (ja, ik heb tijd besteed aan zoeken!) een USB->PS/2 stekkertje gepakt en daarmee het toetsenbord aangesloten. Wederom ga ik niet door voor de hoofdprijs, want ook via de PS/2 aansluiting geeft de [enter]-toets geen gehoor.

Niet getreurd, vast een BIOS instelling - dus bij het opstarten (via reset of gewoon na een tijdje stroom eraf) veel en enthousiast rammen op de DEL / F12 toets. Helaas - en dat is dan het vreemde vind ik, reageert ook dan niks op mijn herhaalde oproepen om in de BIOS (DEL) te komen of de bootvolgorde (F12) te mogen aanpassen.

Last resort is dan de W7 DVD te pakken en een repair uit te voeren, maar je raadt het al... de bootvolgorde zegt dat we eerst vrolijk proberen te starten van de HDD, waardoor ik telkens op het Windows Resume Loader scherm terecht kom.

Eerlijk gezegd zie ik op dit moment geen andere optie om de HDD eruit te slopen.... eh, en dan iets slims te doen. Maar gelukkig heb ik het GOT collectief nog om met slimme ideeën te komen. Ik kijk uit naar jullie suggesties!

No drama

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Je voornaamste probleem is dus dat je moederbord toetsenbord niet gepakt wordt door je BIOS @ boot/POST?

Probeer eens je BIOS te resetten? Misschien dat dit het eea weer aan de praat krijgt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 06-09-2011 18:11 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Notna schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:17:
Je voornaamste probleem is dus dat je moederbord niet gepakt wordt door je BIOS @ boot/POST?

Probeer eens je BIOS te resetten? Misschien dat dit het eea weer aan de praat krijgt :)
Z'n toetsenbord, niet z'n moederbord. ;)

Ik zit me even te bedenken of er geen methode is om de BIOS te forceren maar ik kan even niets bedenken. Een verkeerde CPU instelling wil dat wel bereiken, maar dat krijg je dus niet voor elkaar zonder toetsenbord. ;)

• Wish

Wish

ingwell

Topicstarter
Notna schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:17:
Je voornaamste probleem is dus dat je moederbord niet gepakt wordt door je BIOS @ boot/POST?

Is een optie... maar dan mag ik hem ook weer opensleutelen natuurlijk. Ik wilde zo graag een oplossing waarbij ik niet de hele kast uit het meubel waar het zo fijn in staat hoef te halen. (Dat wordt dan een weekendklusje)

No drama

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:19:
[...]

Z'n toetsenbord, niet z'n moederbord. ;)

Ik zit me even te bedenken of er geen methode is om de BIOS te forceren maar ik kan even niets bedenken. Een verkeerde CPU instelling wil dat wel bereiken, maar dat krijg je dus niet voor elkaar zonder toetsenbord. ;)
DERP, typo, thnx :)
Wish schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:28:
[...]

Is een optie... maar dan mag ik hem ook weer opensleutelen natuurlijk. Ik wilde zo graag een oplossing waarbij ik niet de hele kast uit het meubel waar het zo fijn in staat hoef te halen. (Dat wordt dan een weekendklusje)
Tsja, hoe je het ook bekijkt, ik denk niet dat je eronder uitkomt. Als je zeker weet dat je toestenbord niet kapot is tenminste....

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Notna schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:12:
Als je zeker weet dat je toestenbord niet kapot is tenminste....
Is eigenlijk nog niet eens zo'n rare gedachte. Niet omdat specifiek het toetsenbord kapot zou zijn, maar, misschien wordt specifiek dát toetsebord slecht herkend door de BIOS.

Toevallig een andere liggen?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:56

TheVMaster

Moderator WOS
Ik heb dat 'usb-toetsenbord-wordt-ineens-niet-meer-herkend'-probleem heb ik ook wel eens. Enige oplossing is dan vaal een 'echt' ps2 toetsenbord aansluiten......

• Wish

Wish

ingwell

Topicstarter
Ik ga vandaag op het werk maar eens op zoek naar een echte PS/2.... anders wordt het weekendwerk voor het resetten van de CMOS / slopen van de harde schijf.

No drama

• Wish

Wish

ingwell

Topicstarter
Hmmm, vandaag een real-deal werkend PS/2 toetsenklavier aangesloten. Geen succes/resultaat. Dat wordt dus slopen morgen...

No drama

• Wish

Wish

ingwell

Topicstarter
Vandaag aan de operatie begonnen, HTPC uit de kast gehaald.... En nu helemaal geen teken van leven meer, mijn voeding slaat niet meer aan maar begint gezellig een hoge piep uit te zenden.
Wellicht dat het universum me wat wil vertellen.

Maar.... zou het één (geen werkend toetsenbord) en het ander (voeding blijkbaar kaduuk) met elkaar te maken kunnen hebben?

No drama

Pagina: 1