10/100Mb switch forceren op 10Mb

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessi1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-08 20:13
Beste Tweakers,

Ik ben opzoek naar een mogelijkheid om een 10/100 switch geforceerd op 10Mb te laten functioneren.
Dit ten behoeve van een test met 300m RG59 coaxkabel i.c.m. een passieve ethernet over coax converter.
Tot 200m is het geen probleem met 10/100 switch, maar boven moet ik de switch terug schakelen naar 10Mb anders komt de poort niet op.

Dus weet iemand of je een standaard 10/100 switch hardwarematig kan aanpassen zodat deze vast op 10Mb komt te staan.

Met vriendelijke groet,

Cary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Een hele oude op de rommelmarkt kopen?? Ik denk dat je geen switch kunt vinden die een instelling heeft om maar 10mb te transporteren, internet is tegenwoordig al 3/4 keer sneller :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Misschien kun je beter eens kijken of je nog een oud 10 Mb/s switchje met dun coax ingebouwd kunt vinden.

En was voor 10base2 (Thin ethernet) de standaard niet 58RG ? Of heb je het over iets heel anders.

En wat voor switch heb je het over (managed, unmanaged ?), dat is ook wel handig om te weten vwb vastzetten van de port-speed. (Ik denk dat je vooral met auto-negotiate in de problemen komt btw)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:59

chromeeh

the Gnome

Met een managed switch kan dit sowieso, verwacht dit niet van een simpele 5 poorts switch van de MediaMarkt ;)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Bij 10Mb worden er maar 4 van de 8 draadjes gebruikt, dus je zou een koppelstukje kunnen maken met maar 4 draadjes, om zo autosense te misleiden.

[ Voor 2% gewijzigd door Brahiewahiewa op 07-09-2011 15:49 . Reden: Oké, onzin, dus ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:56
Kun je niet aan beide kanten gewoonweg 10Mb/s full duplex inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Brahiewahiewa schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:00:
Bij 10Mb worden er maar 4 van de 8 draadjes gebruikt, dus je zou een koppelstukje kunnen maken met maar 4 draadjes, om zo autosense te misleiden.
nou normaal draaid 100megabit ook op dezelfde 4 aders hoor, niet verwarren met Gbit ;)

edit:

Er bestaat zoiets als 100base-t4, 100mbit over cat3 welke 4 paren gebruikte, maar laten we daar maar niet van uit gaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Fish op 07-09-2011 15:22 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Volgens mij is 4 aders (2 twisted pairs) ook voor 100Mb/s voldoende, pas vanaf 1Gb/s heb je alle aders nodig.

Edit: fish :( :P

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:40

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Bij 100Mb worden er ook maar 4 gebruikt, dus dat zal de switch verder niet zoveel uitmaken.

@TS: als je een managed switch hebt, dan kan je het poortje instellen. Heb je dat niet, dan niet.
Dan zou ik ook op zoek gaan naar een oude 10Mb hub of switch, meteen mét coax aansluiting.

Edit: u_nix_we_all, fish :( :'( :P

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 07-09-2011 15:06 ]

Alles kan stuk.

• jessi1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-08 20:13
Beste mede Tweakers,

Bedankt voor jullie reacties, helaas gaat het niet om 1 enkele verbinding maar om 50 stuks.
Project met IP camera's ik maak gebruik van de bestaande coax kabels RG59
Helaas is het niet mogelijk om de toegepaste IP camera geforceerd 10Mb programmeren.

Mochten jullie nog een voorraad 10Mb switchen hebben liggen dan hou ik me aanbevolen!!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je hebt toch ook van die dlan dingen maar dan voor coax ?

Iperf

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
jessi1 het kan gewoon met een managed switch van bijvoorbeeld 3com. Je kunt de poort snelheid hier op 10Mb vastzetten.

Dingen worden bijna gratis weggegeven.. kijk even op marktplaats of hier bij V&A. Verkrijgbaar in 24 of 48 poorts (zelfs stackable..)

Heb die van mij zelfs met de vuilnis weg gedaan.. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Workaholic op 08-09-2011 18:14 ]

Mijn V&A

• u_nix_we_all
  • Niet online
Ik vraag me ook nog steeds af wat voor hardware je nu precies hebt om ethernet over RG59 kabels te transporteren, dat is niet echt een standaard namelijk.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:13

Quad

Doof

Cat3 kabels zoeken.. Die gaan als goed is niet sneller dan 10Mb/s

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:52
Ik gok dat er al een bestaande infrastructuur is van CCTV camera's (hence the coax). TS wil nu de bestaande coax gaan gebruiken om een netwerk op te zetten. En omdat de afstand te lang is voor 100 Mbit/s wil TS deze limiteren tot 10 Mbit/s. Hiertoe gebruikt hij waarschijnlijk een zogenaamde 'media converter' van utp naar coax en vice versa. In dat geval kun je iedere willekeurige managed switch pakken om de poort op 10 Mbit/s te forceren.

Zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.eqcologic.com/pics/EthernetOverCoax.PNG
Correct me if I'm wrong :)

[ Voor 18% gewijzigd door Puch-Maxi op 08-09-2011 18:51 . Reden: Plaatje ]

My favorite programming language is solder.

• Tens
  • Laatst online: 10:59
op het plaatje staat 'up to 180 meter coax', zal wel een reden hebben.

Wellicht handig om die site van EqcoLogic even verder door te spitten.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:52
Het is niet gezegd dat TS apparatuur van EqcoLogic gebruikt.

My favorite programming language is solder.

• Tens
Puch-Maxi schreef op donderdag 08 september 2011 @ 20:27:
Het is niet gezegd dat TS apparatuur van EqcoLogic gebruikt.
nee, maar die 160 meter kan gewoon een fysieke beperking zijn voor dit soort bekabeling.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Was er ook niet iets met de tijd van het singaal om van a naar b te komen en het voorkomen van colisions
10BASE2 coax cables had a maximum length of 185 meters (607 ft). The maximum practical number of nodes that can be connected to a 10BASE2 segment is limited to 30. In a 10BASE2 network, each segment of cable is connected to the transceiver (which is usually built into the network adaptor) using a BNC T-connector, with one segment connected to each female connector of the T.

[ Voor 67% gewijzigd door Fish op 08-09-2011 20:39 ]

Iperf

• R-v-R
  • Niet online
"Tot 200m is het geen probleem met 10/100 switch, maar boven moet ik de switch terug schakelen naar 10Mb anders komt de poort niet op."

Hoe schakel je die switch dan terug?
Dat is toch juist hetgeen wat je niet lukt of snap ik het nou helemaal verkeerd?

Vanwege collision detection is er een maximale lengte aan een ethernet segment.
Als je boven die lengte gaat werken zal een collision niet op tijd worden waargenomen waardoor
de zender denkt dat het pakketje goed is aangekomen.
Ik heb even geen zin om het op te zoeken maar ik dacht dat de maximale lengte voor een 10Base2 segment
zo'n 180 meter bedraagt.

Edit: Fish begrijpt het helemaal en is nog snel ook ;)

[ Voor 4% gewijzigd door R-v-R op 08-09-2011 20:42 ]

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

• Tens
fish schreef op donderdag 08 september 2011 @ 20:36:
Was er ook niet iets met de tijd van het singaal om van a naar b te komen en het voorkomen van colisions

[...]
tnx voor het opzoeken, had nog vaag iets in mijn hoofd over een haperend netwerk.
Bleek dat een of andere ******* te lui was geweest om een kabel helemaal door te trekken en op lengte af te knippen maar gewoon een bos op zolder had laten liggen.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik zou hier eens naar kijken, http://www.devolo.nl/busi...-powerline.html?l=nl#coax
tot 750 meter en minder gekut met oude switches, betere bandbredte

zo te zien hebben ze ook zakelijkere opties

Iperf

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 18:26

Kabouterplop01

chown -R me base:all

ja vergeet dan die terminator ook niet, of een weerstand van 50 ohm :)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik weet niet of die kastjes van binneuit al zijn getermineerd en met welke impedantie, waarschijnlijk wel en dan gok ik op 75 ohm. mischien heb je wel meerdere versies

De terminators waren voor het normale coax netwerk, daar kunnen we het hiet niet echt over hebben, ster topologie en andere apparatuur. maar ja reflecties heb je ook niks aan dus gewoon vantevoren uitzoeken

Iperf

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:33
fish schreef op donderdag 08 september 2011 @ 21:09:
Ik zou hier eens naar kijken, http://www.devolo.nl/busi...-powerline.html?l=nl#coax
tot 750 meter en minder gekut met oude switches, betere bandbredte

zo te zien hebben ze ook zakelijkere opties
Devolo spul is idd prima geschikt (dan wel de zakelijke variant idd). Dan kun je alle coaxkabels gewoon op een tap aansluiten en een client bij elke camera-plek neerzetten.

Met hubs enz gaan klooien al dan niet 2ehands... komt zeker de betrouwbaarheid niet ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:40

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Als die afstanden van 300m te groten blijken en blijven, dan kan je er ook voor kiezen om ergens halverwege een repeater opstelling te maken.
Daar moet je dan van Coax naar Cat5 naar willekeurige kleine ethernet switch of repeater, naar cat5 naar coax en dan kan je weer X meter overbruggen.

Alles kan stuk.

Pagina: 1