Verwijderd

Topicstarter
Het probleem met mijn pc is dat ie helemaal geen stroom krijgt!

De pc is ongeveer 4+ jaar oud. De voeding is 3 jaar geleden vervangen. toen was de oude voeding defect.

Als ik op aan en uit knop druk gebeurt niks. Je hoort een kleine geluid "feww" en ventilator van cpu beweegt een heel klein beetje..maar daar blijft het bij.

De voeding in de pc is goed. Ik heb de voeding eruit gehaald en aan andere pc aangesloten, en daar doet ie het goed.
Ik heb 2 andere voedingen daarop aangesloten, maar het probleem blijft.

Nou denk ik dat het moederbord kapot is. Ik vermoed minder dat het aan CPU ligt. Die kan ik helaas niet testen.

Helaas heb ik geen apparaat waarmee ik het moederbord kan testen.

Is het mogelijk dat het moederbord kapot is? zoja, waarom willen voedingen niet reageren als je ze daarop aansluit dan? Als het moederbord kapot is dan zou je denken dat het moederbord moet wel stroom krijgen, maar voor de rest gebeurd niks toch!?

pc specs:
type: PACKARD BELL IXTREME 5190
Moederbord: gigabyte ga-81915pmd
cpu: intel pentium 4 3.06ghz /1m/533/04A

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01 10:31

JanW23

Mine mine mine mine

Ligt er maar net aan welk component stuk is he :)
Reken er maar op dat je moederbord stuk is ja.

• Excelb-boy
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Excelb-boy

The MOOVMNT

Dat is je moederbord, als het de CPU was had je een reeks piepjes gekregen

Verwijderd

probeer eens je mobo te resetten, lees cmos, de 20/24 pins los halen van je moederbord en dan de jumper op de cmos pinnetjes (om)zetten, ik zelf zou ze even laten zitten. Misschien werkt het hierna weer ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga toch voor een nieuw moederbord. Mijn laatste vraag is dan, ik heb via pricewatch gezocht naar een betaalbare moederbord, namelijk deze Asus P5QPL-AM.

De oude cpu is een intel pentium 4 3.06ghz /1m/533/04A. Bij de specs van het moederbord zie ik nergens terug dat ie een pentium 4 ondersteund. Klopt dit wel of heb ik het over het hoofd gezien=

http://www.asus.com/Mothe..._Socket_775/P5QPLAM/#CPUS

Ah ik zie dat ie toch wel ondersteund wordt. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 00:25 ]

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:55
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 00:01:
Ik ga toch voor een nieuw moederbord. Mijn laatste vraag is dan, ik heb via pricewatch gezocht naar een betaalbare moederbord, namelijk deze Asus P5QPL-AM.

De oude cpu is een intel pentium 4 3.06ghz /1m/533/04A. Bij de specs van het moederbord zie ik nergens terug dat ie een pentium 4 ondersteund. Klopt dit wel of heb ik het over het hoofd gezien=

http://www.asus.com/Mothe..._Socket_775/P5QPLAM/#CPUS

Ah ik zie dat ie toch wel ondersteund wordt. :)
Volgens mij gaat dat niet werken hoor. Die P4 van jou is een Socket 478 processor als ik mij niet vergis; gaat niet werken op socket 775.

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:20
Moederbord: gigabyte ga-81915pmd
Dat is toch echt een 775 bord ;)

Dus het gaat wel werken.

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:55
hmm was gefocussed op die processor en niet ff zo slim even het moederbord op te zoeken hahaha
Is inderdaad een 775 bord... dus je zit dan goed.
Pagina: 1