Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Sinds een tijdje gebruik ik Xen voor het virtualiseren van mijn hobby projecten. Ik gebruik Xen voornamelijk om mijn kennis over linux en Windows te verbreden. Nu zou ik graag 3d willen in een Xen windows guest alleen lukt dit me niet.

Ik een Windows 7 guest en een Windows XP guest. Daarna ben ik aan de slag gegaan met Wine D3D (http://www.nongnu.org/wined3d/). Helaas kon ik het niet installeren onder Windows 7 vandaar dus mijn XP guest. Daarin lukte de install wel maar krijg WoW niet opgestart.

Misschien komt dit omdat ik VNC of teamviewer gebruik om de guest te bedienen? Ik weet iig dat Remote desktop af valt omdat daar nooit 3d in zit. Heeft iemand een idee om toch nog wow draaiende te krijgen?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:35
wvdburgt schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:02:
Heeft iemand een idee om toch nog wow draaiende te krijgen?
Hoogstens in dom0 via wine als je direct achter de pc zit. In een guest is praktisch onmogelijk (in de toekomst mogelijk wel met VT-d of het AMD equivalent, maar dat werkt nu volgens mij helemaal nog niet). Het zal al helemaal niet werken als je niet achter de computer zelf zit maar VNC gebruikt, daar gaat gewoon geen 3d over. Wine D3D heeft trouwens totaal geen zin hiervoor, het vertaalt alleen Direct3D naar OpenGL.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Toevallig van het weekend iets in die richting geprobeerd, maar ik krijg X niet eens draaiend met de officiele NVidia driver in dom0 onder Xen op Debian Squeeze met kernel 2.6.32. (Zonder Xen draait het wel.)

Er zitten dus sowieso nog flink wat haken en ogen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:11
Als je van 3D gebruik wilt maken, zul je waarschijnlijk je grafische kaart aan de VM toe moeten wijzen.
Dit is allemaal nog wel expirimenteel, maar er zijn wel mensen in geslaagd.

Je zou kunnen zoeken op "xen vga passthrough", je zult er waarschijnlijk wel een recente xen-unstable voor moeten gebruiken en er zitten wel wat haken en ogen aan het mee compileren van je vga-bios.
Ook lijkt niet elke kaart even goed mee te werken (voornamelijk te wijten aan allerhande bios trucjes die ooit zijn toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zou sowieso geen VM gebruiken als je degelijke 3D wilt hebben. Wat gekkie zegt zou je kunnen proberen, maar over het algemeen ga je je door hele moeilijke bochten wringen terwijl het niet nodig is. WoW draait in Wine, dus als je geen Windows hebt of wilt gebruiken voor aparte installatie, kan je 't altijd nog in Linux doen. Maar met je Dom0 en Wine, ik geef je niet veel kans. Ik heb ergens anders gelezen dat je video driver niet goed zal werken met de Xen kernel.

Daarbij, al zou 3D werken, zelfs via VNC, dan nog zal het slecht presteren. VNC is zelf al niet geschikt voor 3D weergave, al schijn je wel de Linux Compiz effecten ermee kan laten werken, wil je er absoluut geen games mee spelen. De latency is veel te hoog en het netwerkverkeer te zwaar om al die pracht en praal te ontvangen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Hero Of Time schreef op zondag 11 september 2011 @ 16:21:
Ik zou sowieso geen VM gebruiken als je degelijke 3D wilt hebben. Wat gekkie zegt zou je kunnen proberen, maar over het algemeen ga je je door hele moeilijke bochten wringen terwijl het niet nodig is. WoW draait in Wine, dus als je geen Windows hebt of wilt gebruiken voor aparte installatie, kan je 't altijd nog in Linux doen. Maar met je Dom0 en Wine, ik geef je niet veel kans. Ik heb ergens anders gelezen dat je video driver niet goed zal werken met de Xen kernel.

Daarbij, al zou 3D werken, zelfs via VNC, dan nog zal het slecht presteren. VNC is zelf al niet geschikt voor 3D weergave, al schijn je wel de Linux Compiz effecten ermee kan laten werken, wil je er absoluut geen games mee spelen. De latency is veel te hoog en het netwerkverkeer te zwaar om al die pracht en praal te ontvangen.
vso in "Xen op freebsd als Domain 0 (host) + vga,usb,sound" xen werkt met een PCIe kaartje 3d, directx 11 word ondersteund etc .. kaartje koste 4 tientjes tja je monitor moet dual input ondersteunen of extra monitor maar ja dan heb je ook wat :)

Tja vanalles

Pagina: 1