ADSL en ABN Amro HomeNet via Winroute Pro

Pagina: 1
Acties:

• Ralluph
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 08:44

Ralluph

Aus der Reihe...

Topicstarter
Heb net het formum zitten doorzoeken hoe je homenet icm een WinRoute Pro netwerkje aan de praat moet krijgen. Ben alleen de oplossing nog niet tegengekomen ;(

Ik begrijp inmiddels dat het netwerkverkeer op de poorten 41, 42, 62, 63 zonder tussenkomst van NAT naar buiten moet kunnen. Probleem is, hoe stel ik dat in? In Settings/Advanced/Packet Filter of in Settings/Advanced/NAT?

Bovendien zegt ABN Amro in hun workthrough nog het volgende:

+++++
Afhankelijk van de proxyserver die u gebruikt is het in een enkel geval
noodzakelijk de instellingen m.b.t. de poorten verder uit te breiden met een
z.g. "retour mapping (secure)".
Indien dit bij uw software het geval is dient u bij poort 42 en/of 63 een
sub-poort reeks aan te maken.
De instellingen hiervoor zijn:

INBOUND > 1024 TCP (geen UDP), deze instelling moet verwijzen naar de client
waarop onze software is geïnstalleerd.

De te gebruiken ip-adressen van de ABNAMRO FTP-Server zijn:

URL IP adres
viaebt.eb.abnamro.com 193.172.44.45
viaebt1.eb.abnamro.com 194.151.107.44
iigprod1.eb.abnamro.com 193.172.44.78
iigprod2.eb.abnamro.com 194.151.107.76
+++++

Hoe verwerk ik dit in WinRoute pro?

Ik neem aan dat er vast wel iemand van jullie in is geslaagd ondertussen op een thuisnetwerkje op adsl te installeren. Wie helpt me uit de brand?

• Ralluph

Ralluph

Aus der Reihe...

Topicstarter
Niemand enig idee?

Verwijderd

Nou ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb hetzelfde geprobeerd en was even ver, ik heb het later maar opgegeven! Misschien heeft iemand nog interessante opmerkingen...die poorten zijn iig correct!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 15:11
Als je de ABN Ip-adressen weet is het toch niet zo moeilijk, dan moet je gewoon netwerk verkeer van en naar die adressen toestaan.

Wat ik wel een beetje vaag vind is dit:
INBOUND > 1024 TCP (geen UDP), deze instelling moet verwijzen naar de client
waarop onze software is geïnstalleerd.
da's lekker dan gooi je zo'n beetje je firewall open. Heb je niks aan je log? Welke poorten worden er geprobeerd te gebruiken?

Verwijderd

Edit: Grrr dubbelpost :Z

• Ralluph

Ralluph

Aus der Reihe...

Topicstarter
Dit is wat er verder in dat meeltje stond over de gebruikte poorten:

+++++
De Internet communicatie verloopt volgens het FTP-protocol over de poorten
42, 41 en de poorten 63, 62.
Waarbij de poorten 42, 41 betrekking hebben op VIAEB (opdrachten &
rapportages) en 63, 62 op IIG (Informatie & Thema Service).

Hierbij is de eerst genoemde poort het commando-kanaal (42 voor VIAEB, 63
voor IIG) en de als tweede genoemde poort is het data-kanaal (41 voor VIAEB,
62 voor IIG).
+++++

Ik vind het inderdaad niet zo een goed idee om de hele vuurmuur open te gooien. |:(

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Je weet de adressen waar het vandaan komt, dus als dat betekent dat je je firewall daarvoor geheel open moet zetten, is die firewall niets waard.

Overigens is er een goede kans dat het met ADSL helemaal niet werkt, omdat hier behalve de NAT van je eigen netwerk nog wat vervelende protocollen gebruikt worden.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Lordy79
Verzonden: Saturday, July 21, 2001 9:23 AM
Aan: Negotiator

Hallo Negiotiator,

Ik las op GoT je FAQ over port mapping... ik zit met een probleempje dat ik ook op GoT heb gepost, maar niemand heeft een antwoord dat werkt, dus ik ga 't jou nog een keer vragen. Als je geen zin hebt, dan kan ik het begrijpen, want je krijgt misschien wel 83 vragen over dit soort dingen.

Ik heb dus homenet van ABN amro en heb een intern netwerkje waarbij ik vanaf een client via mijn servertje wil gaan homenetten.

Ik gebruik winroute en Homenet werkt via poorten 41 en 42 dus deze heb ik als volgt geforward:

protocol TCP (klopt)
listen IP: mijn chello IP
listen port: 41
Destenation ip: IP van de client waar homenet op draait op 't intern netwerk
Destenation poort 41

zo heb ik dat dus ook gedaan met poort 42.

Verder heb ik 't ook omgedraaid:
listen IP: IP van de client waar homenet op draait op 't intern netwerk
destenation IP: IP van chello

Maar 't werkt dus helaas nog niet. Weet jij toevallig wat ik fout doe?

zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/147171 voor info van de ABN AMRO omtrent dit probleem. Ralluph heeft een stukje van ABN gekwoot.

zeker het '"retour mapping (secure)' is iets waar ik met mijn newbie-kennis van netwerken nog niets van weet.

Alvast heel erg bedankt. Ik geloof dat het probleem hierover al lange tijd bestaat op GoT (er is nog geen draad met werkende oplossing) dus wellicht een kleine uitdaging voor je... :-)

Groet!
Lordy79 (Eric)
Het probleem is niet geheel nieuw voor me: Ik heb bij mijn vriendin een netwerkje aangelegd tussen 2 computers met de mogelijkheid in de toekomst uit te breiden (en met voor mij de mogelijkheid om mijn laptop er bij te prikken in de hub). Van het tweetal computers dat standaard aanwezig is in het netwerk heeft er één een ADSL verbinding en speelt voor Router/DHCP/DNS via winroute.

Op die computer is het het makkelijkste om homenet te gebruiken door even de winroute engine stop te zetten. Dat werkt uiteraard alleen als je homenet op de pc draait waar de hoofdverbinding zit.

Over "retour mapping" is niets, maar dan ook helemaal niets terug te vinden over de winroute handleiding, en ik vraag me dan ok af of het wel door winroute ondersteund wordt. Zo niet zou het wel eens technisch niet haalbaar kunnen zijn om dit (via winroute) aan de praat te krijgen, dan moet je maar even kijken in de winroute handleiding bij "How NAT works" ...

Wat je nog even zou kunnen proberen is om de retourmapping weg te laten. Dat je de poorten dus alleen mapt van je externe IP naar je interne IP, want andersom is tóch al toegestaan, en misschien is het dan juist de retourmapping waar 'ie hier op hangt.

Daarnaast: Kijk ook eens naar de reactie hierboven :)

Good Byte,
Negotiator.

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:45

dijkmane

biertje ?

ik zou er niet teveel tijd meer in stoppen, homenet gaat binnenkort verdwijnen. wordt vervangen door internet bankieren, als het goed is heb je hier al info over ontvangen.

verder is er een update winroute speciaal voor homenet, via e-mail aan te vragen bij de winroute helpdesk

specs : wil je niet weten

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

inderdaad gewoon vi ainternet bankieren nu :) ik heb het al en het werkt perfect!!

Mijn iRacing profiel

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bankieren via internet schijnt alleen nog niet zoveel functionaliteiten te hebben als homenet. Ook dat stond in de brief van ABN.

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
Op zaterdag 21 juli 2001 15:23 schreef xantos het volgende:
Bankieren via internet schijnt alleen nog niet zoveel functionaliteiten te hebben als homenet. Ook dat stond in de brief van ABN.
Klopt je kan je mutatieoverzicht niet inzien :) dat is juist waarom ik Homenet gebruik |:(
Pagina: 1