Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[WS2008] corrupte netwerkdrive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello tweakers

Voor een backupsysteem dat hier loopt is het noodzakelijk om een paar network drives te mappen.
Eerst worden de netwerkstations, als ze bestaan, verwijdert: (vb; net use t: /delete ) en daarna worden ze weer opgebouwd (net use t: /user:User paswoord)
Na een paar dagen (niet opgemerkt of dit probleem zich onmiddellijk voordeed of later) was het niet meer mogelijk deze netwerkstations te verwijderen of terug aan te maken. foutmelding: the network connection could not be found. Wanneer ik explorer open en navigeer naar computer kan ik de schijven die "niet meer te vinden zijn" hier terugvinden met een mooi rood kruis erdoor met als text: disconnected network drive. Via gui deze schijf ontmantelen toont het systeem de volgende foutmelding: this network connection does not exist.
Okay, deze connectie bestaat niet zegt windows, dus ik zal deze aanmaken. ik navigeer naar map network drive via rechter muisklik op deze computer. Volgende vaststelling: de schijf die niet meer te disconnecten is, is ook niet meer te selecteren uit het dropdownmenu van netwerkstations.

Have your tried turning it off and on again? Wel, daar dit een server is en deze dag en nacht moet draaien kan ik deze niet zomaar even , hups, uit en aan zwieren. Moest het dan zo opgelost zijn, weet ik niet waarom dit systeem zich zo gedroeg of het zich opnieuw zo zal gedragen?
Afmelden of explorer.exe herstarten doet ook niets.

specs: windows server 2008 R2, sp1

Iemand hier nog problemen mee gehad? enige raad ( niet : gooi windows buiten en installeer ubuntu )? Een oplossing voor mijn probleem is gewoon nieuwe schijfnamen gebruiken die wel nog vrij zijn en hups, maar dit probleem kan (en waarschijnlijk zal) zich verspreiden tot als ik geen enkele schijfletter meer over heb.

hartelijk dank bij voorbaat.

//edit
run-> netwerkpath invullen naar waar de netwerkstations verwijzen, username en paswoord ingeven voor authenticatie-> wordt de share geopend. Wanneer ik dan via explorer naar de schijven ga, zijn deze wel te openen. Maar ik kan ze nog altijd niet te verwijderen met dezelfde foutcodes als voorheen. |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 15:54 . Reden: info toegevoegd ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-11 21:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Als ze toch eerst weggegooid worden en daarna opnieuw aangemaakt, is het dan niet handiger dit met WSH / PowerShell te scripten?

http://ss64.com/vb/drivemap.html / http://thepowershellguy.c...group-and-a-csv-file.aspx

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-11 21:53
mogelijk ook even een net use /d * /y draaien om alle openstaande connecties te sluiten? Mits dat natuurlijk toelaatbaar is

Verwijderd

Topicstarter
nielsl schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:06:
mogelijk ook even een net use /d * /y draaien om alle openstaande connecties te sluiten? Mits dat natuurlijk toelaatbaar is
Nope, alle netwerkschijven worden verwijderd buiten de twee corrupte schijven. Ik vind geen oplossing. Ik heb besloten de server toch offline te halen tijdens de middag. no backup is a no go.