Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie B
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-09 03:53
Wij hebben een kabel internetverbinding bij caiway.Deze internetverbinding werkt goed.
Wij hebben ook digitale televisie via de kabel van caiway. Dit bekijken wij op 3 tv's.
Over het algemeen werken de televisies goed, er is voldoende signaal. Als ik echter een bestand via internet upload, via een website of bijvoorbeeld torrents wordt het digitale televisie signaal minder.
Op de tv het dichts bij de meterkast is het beeld dan nog redelijk, met soms een vervorming. Maar op de 2 andere televisies die wat verder van de meterkast staan is er niet meer normaal tv te kijken omdat het beeld en geluid vaak wegvalt. Als ik dan de upload stop wordt het tv signaal meteen weer beter. Download verkeer lijkt geen effect te hebben op het tv signaal. Ik heb al op google proberen te zoeken naar dit probleem, en ik heb alleen een situatie gevonden waarbij bepaalde zenders slecht waren omdat de provider een te hoge upstream spanning gebruikte? In mijn geval heeft het effect op alle zenders en als er geen upload verkeer is doet de digitale tv het prima.

Weet iemand wat de oorzaak van mijn probleem kan zijn en hoe ik dit misschien op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je zou kunnen proberen om een programma te installeren die ervoor zorgt dat er een maximale upload mogelijk is en deze begin je eerst met bijv. een maximale upload van 100KB/s en checkt of je dan nog steeds het zelfde probleem hebt. Daarna kan je hem steeds hoger instellen.

Voorbeeld: www.bandwidhtcontroller.com (is wel een trial).

Eigenlijk zou ik verwachten Caiway een "Quality of Service (QOS)" programma heeft draaien, die jouw probleem voorkomt. :?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 15:05

itsalwaysme

Graast voor DB

Heb je de helpdesk van Caiway al gebeld? En zoja, wat zeggen die?

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:57
Ik heb dit eenmaal eerder gezien. Toen werd er gebruik gemaakt van een versterker samen met de normale TV splitter van Caiway.

Controleer eens of je bij het AOP (dus TV-contactdoos waar de groene kabel op zit) of daar toevallig een vertakking VOOR is gemaakt. Die hoort er namelijk altijd NA te zitten.

Heb je geen aparte splitter voor je kabelmodem? Bel dan even met Caiway, dan kunnen zij je er eentje opsturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik zou zeggen probleem lekker bij je provider neerleggen.

Theoretisch is het een algemeen probleem wat eigenlijk altijd optreed als je de upload volgooit, praktisch gezien doet zo goed als iedere provider aan QoS/afknijping zodat je je upload niet zo vol kan gooien. (QoS / afknijping dan uiteraard wel binnen je abbo. Zie het als dat je 40Mbit krijgt, enkel vanwege DTV kan je maar 20Mbit gebruiken voor je pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie B
Ik heb nog geen contact opgenomen met caiway, maar ga dat vandaag of morgen eens doen.
Onze manier van aansluiten is zoals ik lees niet helemaal correct. wij hebben 3 kabels direct op het wandcontactpunt verbonden, zonder enige splitter. vanuit het wandcontactpunt gaat er dus direct;
1 kabel naar het kabelmodem,
1 kabel naar de televisie vlakbij de wandcontactdoos, en
1 kabel naar een versterker waarna deze kabel doorgaat naar de 2 andere televisie's.

er worden dus nergens splitters gebruikt.
ik zal eerst eens contact opnemen met caiway om te kijken voor een kabelmodem-splitter die wij dus misschien nodig moeten hebben.
alvast bedankt voor de reacties! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:13

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb dit ook eens gezien. Is je versterker regelbaar dmv een draaiknopje?

Veel mensen zetten hem gewoon op max onder 't mom van "dat is altijd goed" maar dat kan ervoor zorgen dat je internetsignaal je TV signaal gaat storen. Regel hem eens terug naar een instelling waarbij je nog steeds goed beeld hebt overal.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 21:28
Mattie B schreef op woensdag 07 september 2011 @ 08:00:
Ik heb nog geen contact opgenomen met caiway, maar ga dat vandaag of morgen eens doen.
Onze manier van aansluiten is zoals ik lees niet helemaal correct. wij hebben 3 kabels direct op het wandcontactpunt verbonden, zonder enige splitter. vanuit het wandcontactpunt gaat er dus direct;
1 kabel naar het kabelmodem,
1 kabel naar de televisie vlakbij de wandcontactdoos, en
1 kabel naar een versterker waarna deze kabel doorgaat naar de 2 andere televisie's.

er worden dus nergens splitters gebruikt.
ik zal eerst eens contact opnemen met caiway om te kijken voor een kabelmodem-splitter die wij dus misschien nodig moeten hebben.
alvast bedankt voor de reacties! ;)
Er gaan dus als ik het goed begrijp 3 kabels in 1 stekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:20
Ik zou zeggen: maak eens foto's van je aansluitpunt en de bekabeling ervan. Dit is gewoon een gevalletje storing op je bekabeling, kan je ISP vrij weinig aan doen. Ik heb dit eens eerder gezien met analoge televisie en zo'n hele dunne bouwmarktkabel naar de televisie: zodra je modem aanzette ging de TV storen, ging je dan ook nog veel up/downloaden, nog meer storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
_JGC_ schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:43:
Ik zou zeggen: maak eens foto's van je aansluitpunt en de bekabeling ervan. Dit is gewoon een gevalletje storing op je bekabeling, kan je ISP vrij weinig aan doen. Ik heb dit eens eerder gezien met analoge televisie en zo'n hele dunne bouwmarktkabel naar de televisie: zodra je modem aanzette ging de TV storen, ging je dan ook nog veel up/downloaden, nog meer storing.
Mwah, het modem van de TS staat aan, doet alles perfect. Puur de upload van iets drukt zijn tv signaal weg, dat is toch wezenlijk anders dan het verhaal dat ej schetst.]

* ChaserBoZ_ sluit zich aan bij de mensen die twijfelen aan de QoS instellingen ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Als we het over IP televisie hadden zoals die zooi die KPN en Tele2 over een ADSL lijntje proberen te proppen heb je gelijk, maar DVB-C en EuroDocsis lopen op totaal andere frequenties en nemen geen bandbreedte vanelkaar in. De slechte ontvangst is puur te wijten aan storingen op de kabel.
Die storing kan een slechte splitter zijn die de boel niet goed filtert, maar kan ook instraling zijn vanwege brakke kabels of connectors, vandaar de vraag om een foto.

• Mattie B
Ik heb met de caiway gebeld en mijn situatie uitgelegd. Ik heb duidelijk gezegd dat er geen splitter wordt gebruikt. Volgens de helpdesk kon het niet dat ik geen splitter gebruikte. Vervolgens kon de helpdesk via mijn modem zien dat er wel verbinding was, maar dat de splitter(die er dus niet is) kapot is. Het advies was om een nieuwe splitter te kopen.

Ik heb ook even voor de tweakers een foto gemaakt:
http://dl.dropbox.com/u/11594176/IMAG0006-1.jpg
De linker kabel gaat naar het kabelmodem, de middelste kabel gaat naar de dichtbijzijnde televisie, de rechter kabel gaat naar een versterker, waarna deze verder gaat naar de andere 2 televisies.
De versterker is een Hirschmann GHV 20 E eco power, deze versterkt de frequenties: 40 tot 862 MHz. De versterking kan ik niet instellen.
ik heb dit zo aangesloten op het advies van een kennis, ik wist dat het niet helemaal netjes was. Maar ik dacht dat stekkertjes en splitters het signaal alleen maar minder zouden maken dus heb ik het zo gelaten. Toen werkte internet en televisie dus waren wij tevreden.
Ik moet dus nu een splitter direct na de wandcontactdoos gaan plaatsen. Ik heb gezien dat er simpele 1 naar 2 opzetsplittertjes zijn,
Afbeeldingslocatie: http://www.kabeldirect.nl/images/splitter2tv.jpg]
maar vraag mij af of het niet beter is een 1 naar 3 splitter te gebruiken Afbeeldingslocatie: http://images.drillspot.com/pimages/3146/314692_300.jpg

De televisie werkt op DVB-C, volgens mij zou dit geen gebruik moeten maken van de internet verbinding.
Hebben kabel splitters eigenlijk altijd een return signaal? of moet ik nog een bijzondere splitter gebruiken voor het kabel-modem signaal?

En nog een extra vraag: volgensmij zijn splitters en connectors bij de gamma of praxis verkrijgbaar, of raden jullie een andere winkel aan?

[ Voor 4% gewijzigd door Mattie B op 08-09-2011 13:25 ]

• _JGC_
Dit is puur prutswerk, komt eigenlijk neer op het aanelkaar prakken van coax met kroonsteentjes. Ik vind het eigenlijk nog een wonder dat je internet het doet.

Vraag je ISP of ze je kunnen voorzien van een AOP met splitter, mogelijk heb je die destijds ook bij je aansluitpakket gekregen. Als je die niet meer hebt of je ISP je niet van zo'n pakket kan voorzien, heb je 2 opties:
- een Ziggo UMU aansluitset, daarop je modem en versterker plaatsen, vervolgens een 3-weg splitter achter de versterker en daar je televisies met F-connectors op aansluiten. Afhankelijk van signaal, kwaliteit van je kabels en de lengte ervan is de versterker mogelijk niet eens nodig.
- een FRA-752/N versterker met een TRAS 1000/B

Verder ziet die middelste kabel er ook niet heel erg goed uit, daar zou ik een betere voor nemen, die past nml niet in een F-connector en heeft waarschijnlijk de nodige verliezen of ontbrekende afscherming. Als kabel kan ik je Hirschmann KOKA799 aanraden.

• Mattie B
Ik ben even naar de gamma geweest en heb een 3 weg splitter en connectors gehaald, gelukkig hadden ze voor het dunste kabeltje ook een passende F-connector. Zo heb ik het nu aangesloten:
http://dl.dropbox.com/u/11594176/IMAG0009-1.jpg

Internet en televisie werkt nu prima op alle tv's, ook tijdens het uploaden dus ik ben weer helemaal blij :*)
Heel erg bedankt voor de reacties en adviezen!
Gr. Mathijs

• _JGC_
Is al iets beter, maar het is nog steeds prutswerk. Kabels zijn te ver gestript of passen totaal niet in de F-connector. Lees je eens in over hoe je F-connectors moet monteren en vergelijk dat eens met wat je nu hebt, dan snap je wat ik bedoel. De bovenste kabel is te dun, de middelste kabel zit er scheef in (F-connector gesloopt of niet genoeg aangedraaid) en de onderste kabel is te ver gestript.
Verder heb je nu geen AOP wat betekent dat als er iets misgaat op het kabelnetwerk, dat jouw apparatuur beschadigt of andersom als er bij jou iets misgaat. Kabelboeren verplichten het gebruik van een AOP, sommige kabelboeren verbieden het zelfs om eraan te sleutelen.
Overigens is die splitter ook niet geschikt voor je kabelmodem. Het retoursignaal van je kabelmodem kan storen op je televisies en storingen van televisies komen bij je kabelmodem terecht.

• Mattie B
het zit idd niet helemaal netjes, maar het werkt zo wel prima. De kabels waren al (te ver)gestript, ik heb er alleen een F-connector opgezet. De kabel naar de versterker heb ik wel zelf gemaakt aangezien de oude slecht was. Eerst zat er dus een simpele wandconnector op de groene kabel aangesloten. Zou het nog zo kunnen zijn dat er een AOP in de meterkast is? Het kabelmodem was al jaren ''direct'' met de groene kabel verbonden, volgensmij was er hiervoor dus ook geen AOP aanwezig.

• _JGC_
Waarschijnlijk was die aansluitdoos die je op je foto had je "AOP". Als ik de website van Caiway bekijk en de aansluithandleidingen bekijk weet ik niet of ik moet lachen of huilen, als ik dat zie denk ik dat je huidige aansluiting niet veel onder doet voor wat ze daar voorstellen.
Heb je verder nog bekabeling in je meterkast zitten dan? Lijkt me erg gek dat ze daar een AOP neerhangen en dan met grondkabel verlengen naar de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:57
GUT 65 serie was inderdaad AOP. Niet dat je er veel aan had, want hij was niet galvanisch gescheiden.

Wil je het echt netjes maken strip je die kabels even opnieuw en koop je nog even een TRAS/1000.

Dan wordt het:

Groene kabel -> TRAS/1000 -> Splitter -> Versterker -> TV's en
Groene kabel -> TRAS/1000 -> Splitter -> modem en
Groene kabel -> TRAS/1000 -> Splitter -> TV

Als je de mogelijkheid hebt om een aardedraad aan te sluiten op je TRAS/1000, doen!

Nog even 1 ding, de kern van je groene kabel MOET kaarsrecht zijn. Is hij dat niet, kan je enorme storingen verwachten met internet. Been there, done that. Hier in huis 3,5 jaar zitten kloten met internet omdat ik alles goed had maar niet de guts had om aan de groene kabel te gaan zitten.

[ Voor 50% gewijzigd door RadioAir op 09-09-2011 15:27 ]

Pagina: 1