• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 11:20

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik ben bezig met een PC voor een maat van me.
Deze PC heeft een andere mobo,CPU en geheugen gekregen.
Dit setje:
-Asus P5QC
-Intel E8400
-4gb DDR2 is tweede hands gekocht van een mede-tweaker.

Daarnaast heeft hij een ATX 420 Watt Trust voeding gekocht.

Ik heb gister alles ingebouwd, en Windows 7 er op gezet.

Nu heb ik het probleem dat na de PC via windows uitgezet te hebben deze na het volledig afsluiten, na ongeveer 2 a 3 seconden weer opstart :|

Ik heb volgende dingen geprobeerd:
-in windows alles uitzetten wat PC uit slaapstand zou kunnen halen (niet dat dit probleem in slaapstand gebeurt)
-alle USB apparaten plus toetsenbord losgekoppeld
-geheugen bankje apart geprobeerd.
-stroom en data kabel van de DVD speler losgekoppeld.

Niets helpt. Zodra de PC afgesloten is en CPU an gestopt is,gaat alles na 2 a 3 seconden weer aan. :X

Ik heb zelfs na het afsluiten de HDD losgekoppeld, en alsnog start alles weer op.

Dit geeft mij te denken dat het dus GEEN windows probleem is maar echt iets met de hardware.
Heb trouwens in het BIOS alles uitgezet wat de PC zou kunnen opstarten.

Nu vraag ik me af of de voeding het probleem zou kunnen zijn?

Verder zit er op het bord een LED, die brandt de hele tijd groen,zelf als de PC uit is.

Enige manier om er voor te zorgen dat de PC niet herstart, is om nadat deze agesloten is, de aan/uit schakelaar op de voeding om te zetten.
Als ik deze dan weer aan zet, dan blijft de PC gewoon uit.

Hopelijk heeft een van jullie een idee waar ik nog meer kan kijken.

iRacing Profile Flickr

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:42
Vaag......

Wake on lan ook uit?
Stekkertjes op je systempanel connector zitten goed?

aanvulling:

dit probleem?

http://forums.techarena.in/windows-xp-support/930318.htm

[ Voor 34% gewijzigd door Tens op 06-09-2011 15:37 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:36
Is de computer aangesloten op randaarde? Verder kan je proberen om met een andere voeding te testen als je die voorhanden hebt (trust staat bij mij niet echt bekend als een A-merk).

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:38
Het klinkt een beetje als een brakke voeding of moederbord.
Sommige moederborden hebben de optie (even vrij vertaald):
- Start de PC weer op bij een power probleem als hij aanstond voor het power probleem.

Je moederbord kan het uitdoen onterecht beschouwen als een power failure (door fluctuatie oid door brakke voeding), onthouden hebben dat hij aanstond, en de PC dus weer aanzetten zodra hij concludeert dat de power er weer is. Dit zou ook kunnen verklaren waarom hij het niet doen als je de power eraf haalt. Er zijn dan geen fluctuaties en dus geen reden om weer aan te gaan.

Zoek eens naar die optie, zet hem uit en probeer het dan nog eens.

UNOX: The worst operating system

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Optie in het BIOS staat gewoon op OFF, dus dat zou betekenen dat de PC uit zou moeten blijven.

LAN heb ik niet aangesloten dus die kan ook niet de oorzaak zijn.

Vraag me echt het de voeding is.En als dta het geval zou zijn,wat zou dan er voor zorgend dat de PC weer opstart.

iRacing Profile Flickr

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:17

D4NG3R

kiwi

:)

Boot eens met een Linux Live CD'tje/USB stickje en sluit daar eens af. Zo kan je IIG uitsluiten dat er iets mis is met je windows installatie, waardoor hij reset IPV afsluit.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Aragnut
seninha schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:11:
Optie in het BIOS staat gewoon op OFF, dus dat zou betekenen dat de PC uit zou moeten blijven.

LAN heb ik niet aangesloten dus die kan ook niet de oorzaak zijn.

Vraag me echt het de voeding is.En als dta het geval zou zijn,wat zou dan er voor zorgend dat de PC weer opstart.
Als er ergens een beetje lading blijft "hangen" kan dit ervoor zorgen dat of het moederbord "denkt" dat de powerknop wordt ingedrukt, of de voeding "denkt" dat de power weer aan moet.

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Zoiets zat ik zelf ook te bedenken.Misschien dat daarom de PC niet aan gaat zodra ik de knop achter op de voeding uit en aan zet.

iRacing Profile Flickr

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dat is eigenlijk nog wel een goede vraag: Is je PC aangesloten op een geaard stopcontact, indien aangesloten op een verlengsnoer -> Is deze geaard en aangesloten op een geaard stopcontact.

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
PC is aangesloten via een verlengsnoer.Of het stopcontact geaard is weet ik niet.

Heb zojuist even een voeding uit de schuur gehaald, en alleen de HDD en de mobo aangesloten maar het zelfde probleem blijft.

Ga nu even naar een Linux Liver versie zoeken om op een USB te zetten. Pfff

iRacing Profile Flickr

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

seninha schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:33:
PC is aangesloten via een verlengsnoer.Of het stopcontact geaard is weet ik niet.
Ik zou dit dan even uitzoeken, als de kast inderdaad (statisch) geladen is en de computer niet aangesloten zit op de randaarde kan dit het probleem veroorzaken.

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb de PC net naar een geaard stop contact gehangen en nog steeds zelfde probleem.

Heb zojuist de HDD helemaal losgekoppeld. Toen de Stroom helemaal uitgezet.

Daarna weer opgestart, fan gaar draaien. Toen de power button op de kast ingedrukt. PC gaat uit en.....weer aan :(
Alleen als ik de powerbutton wat langer ingedrukt hou dan gaat het systeem uit en blijft uit.

Dit laat zien dat het echt niet aan windows ligt maar echt iets hardware mattig is.
Zou alleen niet weten waar het probleem ligt.

Blijkbaar dus wel een spanning die ergens blijft hangen en die het systeem een signaal geeft om op te starten.Weet alleen niet wat???

Zou een video kaart zoiets kunnen veroorzaken? Dat is tot nu toe het enige wat niet losgekoppeld is.

iRacing Profile Flickr

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

seninha schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:21:
Ik heb de PC net naar een geaard stop contact gehangen en nog steeds zelfde probleem.

Heb zojuist de HDD helemaal losgekoppeld. Toen de Stroom helemaal uitgezet.

Daarna weer opgestart, fan gaar draaien. Toen de power button op de kast ingedrukt. PC gaat uit en.....weer aan :(
Alleen als ik de powerbutton wat langer ingedrukt hou dan gaat het systeem uit en blijft uit.

Dit laat zien dat het echt niet aan windows ligt maar echt iets hardware mattig is.
Zou alleen niet weten waar het probleem ligt.

Blijkbaar dus wel een spanning die ergens blijft hangen en die het systeem een signaal geeft om op te starten.Weet alleen niet wat???

Zou een video kaart zoiets kunnen veroorzaken? Dat is tot nu toe het enige wat niet losgekoppeld is.
ik zou zeggen: TREK HEM ERUIT!
dan weer even kijken, en anders is het waarschijnlijk je voeding.
Trust is een heel erg onbetrouwbaar merk.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:44
Heb je dit ook wanneer je de boel buiten de kast draait? Of in ieder geval wanneer je niet de powerbutton van de kast hebt aangesloten.
Je kunt met een schroevendraaien de 2 pinnen kort sluiten om de computer te doen aan gaan.

Computer says no

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Heb zojuist een andere videokaart er in gestopt en probleem blijft.
Loop al met de gedachte om het moederbord er uit te bouwen om te testen.

Maat van me is hier en vraat zich het volgende af.Boven de CPU kun je twee powerstekkers kwijt. Voeding heeft alleen de mogelijkheid om 1 stekker er in te doen.
Systeem start gewoon op.

vraag me dan af waarvoor de tweede stekker ingang is?

iRacing Profile Flickr

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-02 18:12
2e stekker?
Ten eerste is het een connector, een stekker is een ding die je in wandcontactdoos kan doen.
En ten tweede, heb wel een idee wat je bedoeld met 2e stekker, maar lees gewoon de handleiding!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
is je powerbutton niet stuk misschien? test de zaak eens los, dus niet in de kast gemonteerd. ipv powerbutton, met een schroevedraaier de 2 pennetjes kort verbinden. daarnast is een bios update wellicht mogelijk? Je zou haast zeggen dat het moederbord stuk is anders..

• cor_de_rooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07-2025
Mischien een verdwaalt schroefje
Of mobo stand op de verkeerde plek (afstandbusje)

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Wat ik bedoel met connector is boven de CPU. daar kun je twee 12v connectors aansluiten.

maar we hebben zojuist het moederbord uit de kast gehaald,met alleen de HDD en de videokaart.
Toen schakelaar op de voeding omgezet en systeem start op....

Zelf zonder powerbutton aangesloten

Ben bang dat het moederbord gewoon niet goed is en daarom deze te koop gezet is..

iRacing Profile Flickr

• brambo123
Nee, die het is maar 1 connector.
Je kunt er of een 4 pin 12v voeding op zetten of een 8 pin.
Danwel een 2x 4 pin die je aan elkaar zet net als met 20/24 pin connector.
Die 4 pinnen mogen gewoon overblijven.

Maar voor de rest, al cmos reset gedaan?

• cor_de_rooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07-2025
Deze 2e connector is niet van toepassing (maar waarom deze er dan wel op zit ?)

ik heb ff wat rond gekeken en op diverse afbeeldingen is er 1 afgedopt ( dichtst bij het IO shield)
welke aansluiting gebruik jij?

• brambo123
Ik bedenk me nog wat: misschien bios batterij (bijna) leeg?

• Aragnut
cor_de_rooy schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:44:
Deze 2e connector is niet van toepassing (maar waarom deze er dan wel op zit ?)

ik heb ff wat rond gekeken en op diverse afbeeldingen is er 1 afgedopt ( dichtst bij het IO shield)
welke aansluiting gebruik jij?
die zit er voor als je meer van de CPU gaat vragen (stroomtoevoer naar de Voltage regulators van de CPU). Dit kom je voornamelijk tegen bij overklokken en "extreme" cpu's.

Ik zou niet zomaar naar het moederbord wijzen, zeker omdat een defecte voeding heel raar gedrag kan veroorzaken.

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
brambo123 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:48:
Ik bedenk me nog wat: misschien bios batterij (bijna) leeg?
Nou,ik weet niet of deze leeg is,maar nadat ik deze uitgetrokken heb en dan er weer in gedaan heb doet de PC het nu wel normaal :)

Geen idee hoe of wat.Had BIOS volgens mij en een maat van me die hier was gewoon goed staan dus weet echt niet wat er gebeurt.

iRacing Profile Flickr

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Maak eens een pic van moederbord en de (aangesloten) 12v aansluitingen?

Bios al gereset? Dat is al eerder geopperd, maar volgens mij heb je dat nog niet gedaan.

specs

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:44
Tripp schreef op woensdag 07 september 2011 @ 02:51:
Maak eens een pic van moederbord en de (aangesloten) 12v aansluitingen?

Bios al gereset? Dat is al eerder geopperd, maar volgens mij heb je dat nog niet gedaan.
Hij heeft zojuist het batterijtje uit mobo gehaald. Dat is nagenoeg gelijk aan een BIOS reset, zoals hij aangeeft werkt het nu ook weer.
Case closed (8>

Computer says no

Pagina: 1