Ik ben bezig met een PC voor een maat van me.
Deze PC heeft een andere mobo,CPU en geheugen gekregen.
Dit setje:
-Asus P5QC
-Intel E8400
-4gb DDR2 is tweede hands gekocht van een mede-tweaker.
Daarnaast heeft hij een ATX 420 Watt Trust voeding gekocht.
Ik heb gister alles ingebouwd, en Windows 7 er op gezet.
Nu heb ik het probleem dat na de PC via windows uitgezet te hebben deze na het volledig afsluiten, na ongeveer 2 a 3 seconden weer opstart
Ik heb volgende dingen geprobeerd:
-in windows alles uitzetten wat PC uit slaapstand zou kunnen halen (niet dat dit probleem in slaapstand gebeurt)
-alle USB apparaten plus toetsenbord losgekoppeld
-geheugen bankje apart geprobeerd.
-stroom en data kabel van de DVD speler losgekoppeld.
Niets helpt. Zodra de PC afgesloten is en CPU an gestopt is,gaat alles na 2 a 3 seconden weer aan.
Ik heb zelfs na het afsluiten de HDD losgekoppeld, en alsnog start alles weer op.
Dit geeft mij te denken dat het dus GEEN windows probleem is maar echt iets met de hardware.
Heb trouwens in het BIOS alles uitgezet wat de PC zou kunnen opstarten.
Nu vraag ik me af of de voeding het probleem zou kunnen zijn?
Verder zit er op het bord een LED, die brandt de hele tijd groen,zelf als de PC uit is.
Enige manier om er voor te zorgen dat de PC niet herstart, is om nadat deze agesloten is, de aan/uit schakelaar op de voeding om te zetten.
Als ik deze dan weer aan zet, dan blijft de PC gewoon uit.
Hopelijk heeft een van jullie een idee waar ik nog meer kan kijken.
Deze PC heeft een andere mobo,CPU en geheugen gekregen.
Dit setje:
-Asus P5QC
-Intel E8400
-4gb DDR2 is tweede hands gekocht van een mede-tweaker.
Daarnaast heeft hij een ATX 420 Watt Trust voeding gekocht.
Ik heb gister alles ingebouwd, en Windows 7 er op gezet.
Nu heb ik het probleem dat na de PC via windows uitgezet te hebben deze na het volledig afsluiten, na ongeveer 2 a 3 seconden weer opstart
Ik heb volgende dingen geprobeerd:
-in windows alles uitzetten wat PC uit slaapstand zou kunnen halen (niet dat dit probleem in slaapstand gebeurt)
-alle USB apparaten plus toetsenbord losgekoppeld
-geheugen bankje apart geprobeerd.
-stroom en data kabel van de DVD speler losgekoppeld.
Niets helpt. Zodra de PC afgesloten is en CPU an gestopt is,gaat alles na 2 a 3 seconden weer aan.
Ik heb zelfs na het afsluiten de HDD losgekoppeld, en alsnog start alles weer op.
Dit geeft mij te denken dat het dus GEEN windows probleem is maar echt iets met de hardware.
Heb trouwens in het BIOS alles uitgezet wat de PC zou kunnen opstarten.
Nu vraag ik me af of de voeding het probleem zou kunnen zijn?
Verder zit er op het bord een LED, die brandt de hele tijd groen,zelf als de PC uit is.
Enige manier om er voor te zorgen dat de PC niet herstart, is om nadat deze agesloten is, de aan/uit schakelaar op de voeding om te zetten.
Als ik deze dan weer aan zet, dan blijft de PC gewoon uit.
Hopelijk heeft een van jullie een idee waar ik nog meer kan kijken.