Toon posts:

Video via firewire splitten voor input op 2 Macbooks

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Het idee: een videocam met firewire output aansluiten op een firewire-hub. Via de hub twee kabels, elk naar een Macbook voor live-input en bewerking.

Via het web kom ik heel diverse antwoorden tegen, lees welles/nietes. Zo wordt het signaal volgens sommigen op slechts 1 notebook weergegeven. Ik zoek iemand die hier uitsluitsel over kan geven.

Tot slot vind ik het moeilijk deze vraag in het juiste forum te stellen. Excuses als het Mac-forum hier niet voor geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Volgens mij bestaat er niet eens zoiets als een firewire-hub. Verder staat er niet zomaar een 'signaal' op zoals een videouitgang maar is het een datastream van apparaat naar apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het eerste resultaat op Google is: http://www.factoryprices....fo.php?products_id=109360

Maar die zegt meerdere camera's naar 1 notebook te kunnen sturen. Omdat Firewire puur data is, ben ik benieuwd of ik een dergelijke hub ook kan gebruiken voor mijn idee. Dan draaien we de functie van de poorten om: de output naar 1 notebook gebruiken we als input van 1 camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een grappige oplossing. Maar een hardware-matige oplossing heeft wel de voorkeur. Te meer omdat op beide Macbooks specifieke software loopt (www.sportstec.nl) - Sportstec Gamebreaker - waarme live de beelden worden gecodeerd (soort monteren in de sport). Om een Macbook hiermee te belasten vind ik een beetje eng.