-- All science is either physics or stamp collecting
Ja dat kan, nat-loopback aanzetten in je router (mocht die optie er zijn).
Of je hostfile aanpassen.
Zie ook de faq, waar je deze antwoorden eenvoudig had kunnen vinden: Equator in "NT FAQ"
Of je hostfile aanpassen.
Zie ook de faq, waar je deze antwoorden eenvoudig had kunnen vinden: Equator in "NT FAQ"
[ Voor 58% gewijzigd door job op 06-09-2011 12:49 ]
Nat-loopback ondersteund m'n router niet 
En misschien beetje stomme vraag ,maar in welke zin moet ik mijn hostfile aanpassen? (weet niet precies hoe ik dit het beste kan googlen)
En misschien beetje stomme vraag ,maar in welke zin moet ik mijn hostfile aanpassen? (weet niet precies hoe ik dit het beste kan googlen)
Heel simpel, stel je domein is pietje.nl met extern ip adres 123.12.1.123, dan maak je in je hosts file een regel waar je pietje.nl naar 192.168.1.3 wijst. Dat laatste IP adres even aanpassen aan het interne adres van de webserver uiteraard. Daarna kun je het domein gewoon intern benaderen.Iska schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:54:
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Heb je toevallig een gigabit netwerk met jumbo frames geactiveerd? Want ik kan bij mij wel via de laptop op ons netwerk komen maar niet via de desktop (welke dus is voorzien van gigabit met jumboframes) .
Heb je uberhaupt wel gegoogled?Iska schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:54:
Enkele zoektermen waarmee je uitleg vindt:
host file uitleg
hostfile howto
wiki hostfile
hostfile werking
etc.. etc..
Desnoods zoek je alleen op de term hostfile, dan kom je alsnog duizenden pagina's met uitleg tegen.
[ Voor 25% gewijzigd door job op 06-09-2011 13:19 ]
Thx! is gelukt
Pagina: 1