Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garre
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-07-2021
Hello tweakers.net!

Even ter intro, ik was binnenkort om een systeem samen te stellen. Als kast wou ik de Fractal Design R3 nemen omdat hij vrij stil is. Verder is dit een ATX kast, terwijl ik de asus maximus gene-z mb erin wou plaatsen. Dit is in tegenstelling tot de kast een mATX moederbord.

Mijn vraag was dus, zou de rear socket lineup wel met een ATX kast overeen komen? Wil straks niet dat hij beunhaas overkomt!

En als bonusvraag:
Zou de scythe mugen rev.B wel op dit board passen? ivm geheugen?

Afbeeldingslocatie: http://images.bit-tech.net/content_images/2011/07/asus-maximus-iv-gene-z/gene-z-l-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

µATX is gewoon compatible met ATX (als in, een ATX kast kan prima een µATX bord huisvesten. Andersom gaat natuurlijk niet). Dat staat als het goed is ook gewoon in de manual van de kast welke formfactors compatible zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garre
Terw_Dan schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:47:
µATX is gewoon compatible met ATX (als in, een ATX kast kan prima een µATX bord huisvesten. Andersom gaat natuurlijk niet). Dat staat als het goed is ook gewoon in de manual van de kast welke formfactors compatible zijn.
Correct, maar ik twijfel of de panel waar al de aansluitingen zitten op je mobo wel op ATX is gemaakt als je een mATX mb hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:28
het enige verschil is dat ATX verder naar onderen uitsteekt, om meer insteekkaarten aan te kunnen, voor de rest is het identiek.

of de mugen 2 past, weet je pas als je iemand tegenkomt die het geprobeerd heeft. Je kan het zelf proberen, zou wel lowprofile geheugen uitzoeken.

[ Voor 36% gewijzigd door haarbal op 06-09-2011 11:51 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:13

Pathogen

Shoop Da Whoop

De I/O panel (waar je USB poorten enzo zitten) bedoel je? Dat is identiek tussen (praktisch) alle moederbordvormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Garre schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:49:
[...]

Correct, maar ik twijfel of de panel waar al de aansluitingen zitten op je mobo wel op ATX is gemaakt als je een mATX mb hebt
Kan prima. Ik heb al jaren mATX bordjes en heb ze in mATX kasten gehad, ATX kasten en zelfs in een Coolermaster Stacker. Past zonder twijfel alleen ziet de binnenkant er wat leeg uit.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Wat bedoel je nou? Want word niet echt wijzer van je taalgebruik. Kan je het eens duidelijk proberen te formuleren. Als het gaat om een moederbord met een kleinere ATX vormfactor past dat altijd in een ATX kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garre
Touchdomex schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:52:
[...]

Kan prima. Ik heb al jaren mATX bordjes en heb ze in mATX kasten gehad, ATX kasten en zelfs in een Coolermaster Stacker. Past zonder twijfel alleen ziet de binnenkant er wat leeg uit.
Oke super bedankt! :D

Heeft iemand ervaring met de Scythe mugen rev.B op een Gene-z?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:32

Osxy

Holy crap on a cracker

Garre schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:44:

En als bonusvraag:
Zou de scythe mugen rev.B wel op dit board passen? ivm geheugen?

[afbeelding]
Past net aan. (tenminste met de SCURK-3000 Scythe Universal Retention Kit)

[ Voor 8% gewijzigd door Osxy op 06-09-2011 11:56 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Garre schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:49:
[...]

Ja. Nogmaals, µATX is gewoon compatible met ATX. Kijk maar in de manual van je kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garre
_AuToMaTiC_ schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:53:
Wat bedoel je nou? Want word niet echt wijzer van je taalgebruik. Kan je het eens duidelijk proberen te formuleren. Als het gaat om een moederbord met een kleinere ATX vormfactor past dat altijd in een ATX kast.
Of de het achterste paneel van een mATX mobo past in een ATX. ( Of mATX moederborden i/o gelijk is aan ATX i/o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garre
OK!

Bedankt allemaal, ik zal in de toekomst mijn formulering te verbeteren zodat het geen rommig topic word!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Past prima, staat zelfs letterlijk op Wikipedia:

Wikipedia: microATX
microATX was explicitly designed to be backward-compatible with ATX. The mounting points of microATX motherboards are a subset of those used on full-size ATX boards, and the I/O panel is identical.
Vraag me trouwens af waarom je een mobo met onnodige bling-bling gaat kopen als je een stille, afgesloten kast gaat nemen. Ik zou gaan voor een veel eenvoudiger bord met zelfde chipset en wat je bespaart in andere onderdelen stoppen danwel biertjes oid mee kopen :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1