Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag Tweakers,

Ik ben bezig met de migratie van onze netwerkprinters naar een nieuwe svr. Voor de eindgebruikers heb ik dit gescript (in VBS). Dit script verwijderd alle netwerkprinters en voegt de printers op de nieuwe svr toe. Dat werkt, so far so good. :)

Maar nu zou ik dit willen deployen via AD. Wat er dan nog moet worden ingebouwd is een check om te zien of het script al dan niet reeds is uitgevoerd op de client / user, zodat de printers bij iedere aanmelding niet steeds worden verwijderd en weer toegevoegd. Weet iemand hier de correcte code voor?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Waarom zou je dat via een script willen doen als dat prima via GPO kan?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?
PRG >> WOS

Vragen naar kant-en-klare code valt onder scriptrequests, pas je daar een beetje mee op voortaan? ;)

[ Voor 46% gewijzigd door RobIII op 06-09-2011 11:07 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Wat ik wel eens gebruikte, is een registerkey toevoegen via de script. Check met je script of de key al bestaat en als deze bestaat mag het uitvoeren niet doorgaan.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ RobIII, excuus! Ben nog niet zo ervaren met het forum ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:46
Er zijn vast veel mooiere manieren maar de manier die tot op heden voor mij gewerkt heeft is:

Aan het eind van de VBS een dummy regkey (of file) laten aanmaken.
Aan het begin van de VBS een check scripten die doorgaat naar :end als de regkey (of file) aanwezig is en als de regkey of file niet aanwezig is de VBS uitvoert.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen voor de hulp! De regkey-tip ga ik zeker uitproberen ;)
Pagina: 1