Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EXCEL] info van verschillende tabbladen halen

Pagina: 1
Acties:

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:46

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
Ik heb een excel document waarin namen van personen staan met daarna de gewerkte uren.
Dit staat op verschillende tabbladen (voor elke dag) maar helaas staan de namen niet steeds op dezelfde plaats (er staan ook steeds andere namen)

hierdoor is het dus niet mogelijk om bv =Blad2!A5+Blad3!A5 te gebruiken.

is het mogelijk om dit toch via een formule te achter halen?
nou weet ik dat ik je kan zoeken
=zoeken(B13;Blad2!A2:A11;Blad2!B2:B11) maar helaas kan dit niet over de verschillende tabbladen.
uiteraard kan dat weer gedaan worden door de formule aan te passen naar
=(zoeken(B13;Blad2!A2:A11;Blad2!B2:B11))+(zoeken(B13;Blad3!A2:A11;Blad3!B2:B11))+etc+etc
maar dat lijkt me ook niet echt de bedoeling.

dus zijn er ook andere manieren?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-11 17:07
Een niet al te elegante, maar waarschijnlijk wel werkende manier is om in een kolom alle namen van de tabs (sheets) te zetten (bijv kolom C). Dan kan ik de kolom ernaast in de verschillende tabs gezocht worden via:
=zoeken(B13;INDIRECT(C3&"!A2:B11") ) (niet getest, kan foutje inzitten)

Dan kun je gewoon een sum van deze kolom pakken.

Anders via een macro waarin je een functie definieer die via een for-lus alle tabs afloopt en optelt..

[ Voor 18% gewijzigd door Decalies op 06-09-2011 11:17 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Misschien een inkoppertje, maar IMHO is het beste om te zorgen dat de bestanden uniform zijn ingedeeld. Zeker 'metadata' zoals de namen zou toch prima steeds op dezelfde plek moeten kunnen staan.

Naast INDIRECT(): staat de naam in de bestandsnaam? Dan kan je =CEL("bestandsnaam") gebruiken i.c.m. DEEL().

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)