Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 09:34
Beste Tweakers,

Ik heb een grote kast (antec 1080 plus) en nu kan ik hier 6 HDD's in bevestigen zonder aanpassingen.
Echter wil ik dat dit er veel meer worden, maar er zijn geen brackets meer.

Nu wil ik echter zelf een bracket gaan maken en heb ik jullie advies een beetje nodig.

Ik heb het volgende even gemaakt met photoshop hoe het er van de zijkant uit komt te zien.

Afbeeldingslocatie: http://imageupload.freestyledjs.nl/images/82756765136038639041_thumb.jpg

(de zwart rode ruimte tussen de harde schijven is 0.50 CM en is bedoeld voor de air flow.
En het gaat om deze kast: http://www.pcstats.com/ar...002/antec1080_hddtray.jpg

Met de open ruimte die ik Creëer door de bevestiging van de huidige brackets weg te halen.

Later wil ik nog een coolermaster 4 in 3 module halen voor in de 4 5.25 inch slots te plaatsen of hier zelf ook wat op maken.

Voor het Rack komen 2 fans van 120 MM of 2x 140

Ik hoop dat jullie mij een beetje advies kunnen geven.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 14:00

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Wat is het geen waar jij je zorgen over maakt? En wat voor advies wil je graag hebben?
Over de airflow? Temperaturen? of over het materiaal waar je het van wilt maken?

Airflow is ook afhankelijk van de ruimte die je ervoor hebt, je zou ook wat testjes kunnen doen met een simpele opstelling. (Stokjes van 0,5 cm tussen 2 HDD's). Dan kan je zien wat de temperatuur doet.
Het hangt nml van je kast af wat de temperatuur gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Meer over of deze opstelling goed is, en ook inderdaad over de temperaturen (de schijven worden zowiezo na 10 min uit gezet)
Maar misschien is in de ruimte die ik in totaal heb

31 Hoog bij 17 breed nog wel meer mogelijk om hdd's te plaatsen ik weet dat er nu dus ongeveer een minimum van 10 mogelijk is.
En het materiaal wordt denk ik aluminium, dit heb ik nog ergens liggen en het wordt geen hele Case maar meer 2 plaatjes die aan beide zeide van de hdd komen en onderin de kast worden vastgezet.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 14:00

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Tsja, je kan altijd 2 rijen HDD's naast of achter elkaar maken :P
Maargoed dat is maarnet of dat in je kast gaat passen.

Maar hoeveel HDD's zou je in totaal willen plaatsten dan? Want met een 'extreme' hoeveelheid zou ik zeggen: Maak een custom case, en beperk je niet tot je huidige kast ruimte. Met een iets bredere case kan je snel 2 rijtjes HDD's naast elkaar kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Nou ik heb dus die antec 1080 plus met daarin een moederbord met 8x sata en een raid controller met nog eens 8x sata. Nu wil ik natuurlijk er zo veel mogelijk in proppen als mogelijk is maar dan zit ik inderdaad nog met de ruimte van 17 breed en 31 hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:26

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Je kunt er ook altijd nog voor kiezen om 2.5" schijven erin te plempen i.p.v. 3.5". Bespaart wel een hoop ruimte.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Dat is zeker waar het is alleen zo dat ik allemaal schijven van 1a 2tb heb om deze weer te gaan vervangen kost me nogal veel.
heb momenteel namelijk 8x 1tb liggen 2x 2 4x 500 2x 250 en 1x 80 voor os

Dus deze wil ik er graag allemaal in verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 20:30

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

En moet het allemaal perse intern zijn? Je zou ook een kastje met dezelfde breedte en lengte als je antec kunnen maken en die er op of onder zetten. Zo kan je heel veel schijven kwijt, en je cooling ook nog goed houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
boazkl0p schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:19:
En moet het allemaal perse intern zijn? Je zou ook een kastje met dezelfde breedte en lengte als je antec kunnen maken en die er op of onder zetten. Zo kan je heel veel schijven kwijt, en je cooling ook nog goed houden.
dat is ook zeker waar ga ik eens over nadenken maar voor als nog ga ik even voor intern.
Wel echt een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe ga je dit allemaal aansluiten op je motherboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:49:
Hoe ga je dit allemaal aansluiten op je motherboard?
Ik heb een Moederbord met 8x Sata
En een HighPoint Rocket Raid 3220 met 8x Sata
Dus poorten genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, slik. Ja dan kun je er wel wat extra hdd kwijt.
Pagina: 1